11 שעות של צחנה: הסיפור המסריח של בריטיש איירווייס
נוסע בחברת התעופה הבריטית מלונדון ליוהנסבורג גילה שהמושב שלו במטוס רטוב - ולא ממים. הצוות סירב לשדרג אותו למחלקת העסקים. בריטיש איירווייס: "ניקיון המטוסים בראש מעייננו, אנו בקשר עם הנוסע ונפצה אותו"
אנדרו ווילקניסון, איש עסקים בריטי, עלה לפני מספר ימים לטיסת בריטיש איירווייס מלונדון ליוהנסבורג, במטרה לקדם את עסקיו בדרום אפריקה. מיד שעלה למטוס הבחין כי המושב אותו קיבל, במחלקת התיירים (ועליו שילם 1,500$) - מעט רטוב. בדיקה קצרצרה שלו ובעיקר הריח שעלה מן המושב, גרם לו להבין שלא מדובר במים שנשפכו על המושב, אלא במשהו אחר לגמרי.
"בתחילה חשבתי שמדובר בכתם של מים, אך לאחר שהרחתי את המושב גיליתי שמדובר בכתם של שתן", סיפר לתקשורת הבריטית והוסיף כי הוא מיד פנה לצוות הדיילים. הפתרון שהציעה הדיילת לעניין היה כמה קרעי נייר טואלט אותם הביאה מהשירותים והציעה לו לנקות, כן - בעצמו, את המושב.
ווילקינסון ממש לא קיבל בתחילה את הדין, וביקש מצוות המטוס להעבירו למושב אחר. משלא נמצא מושב פנוי במחלקת התיירים, ביקש לעבור לאחת ממחלקות היוקרה, מחלקת העסקים או המחלקה הראשונה של המטוס, אך בקשתו נתקלה בסירוב - בשל המחיר ששילם על הכרטיס, כמחצית ממחיר הכרטיס בביזנס.
הפתרון: שקית
לבסוף, נאלץ הנוסע לעשות את דרכו ליוהנסבורג, האורכת 11 שעות, על המושב המטונף והמסריח, כאשר כל מה שמפריד בין מכנסיו לבין כתם השתן היא שקית ניילון אותה
הניח על המושב.
לאחר פרסום הסיפור אתמול (ב') בתקשורת הבריטית, גורם מטעם החברה הגיב ואמר כי החברה נמצאת בקשר עם הנוסע ותפעל לפצותו. כמו כן, לא סיפקו בחברה תשובות למקור הטינופת. "ניקיון המטוסים הוא בראש מעייננו", הדגישו בבריטיש איירווייס. אבל מה עם ניקיון הנוסעים?