אל על גאה להציג: מקום מכובד באמצע
אחרי חודשים רבים בהם הייתה אל על החברה הגרועה בעולם מבחינת דיוק מבצעי, כעת היא מציגה שיפור עצום ובין 41 חברות היא ניצבת באמצע הדירוג, בין שתי חברות מכובדות מאוד
חברת אל על הציגה בחודש אוגוסט שיפור עצום בדיוק המבצעי שלה אחרי חודשים רבים בהם היא כיכבה במקום האחרון, או אחד המקומות האחרונים בין חברות התעופה הגלובליות. כך עולה מהדו"ח החדש מחודש אוגוסט של חברת "פלייטסטאטס" (FLIGHTSTATS) שבין היתר אוספת נתונים על דיוק מבצעי של מעל 200 חברות תעופה ברחבי העולם.
מהדו"ח האחרון עולה כי 75 אחוזים מטיסות של חברת אל על נחתו בזמן ביעד והאיחור הממוצע עמד על 37 דקות. מבחינת מיקום החברה התברגה במקום ה-24 מתוך 41 חברות שנמצאות בפילוח של החברות הגלובליות. אולי המקום הזה הוא לא הכי מכובד, אבל החברה נמצאת במקום טוב באמצע - מקום אחד בלבד אחרי חברת לופטהנזה הגדולה ובמקום אחד לפני חברת סוויס השווייצרית.
ויש עוד כמה הפתעות: חברות לוט הפולנית נמצאת במקום ה-32 ואילו חברת קתאי פסיפיק שזוכה במשך שנים להימנות עם חברות התעופה הטובות בעולם נמצאת בתחתית הטבלה, במקום 38.
קיבלה שידרוג
בחודש יולי היתה אל על במקום ה-27, ביוני ובמאי במקום ה-33, בחודש אפריל במקום ה-41 ובחודש מרץ במקום ה-35. חברת "פלייטסטאטס" מבצעת מדי חודש סקירה מקיפה של מאות חברות תעופה בעולם ומדרג אותם על פי מידת הדיוק המבצעי שלהן בקטגוריות שונות: חברות תעופה גלובליות, חברות תעופה עיקריות (מתייחס לחברות התעופה הגדולות, שחלקן נמצאות גם בסעיף של החברות הגלובליות), דירוג של חברות התעופה לפי אזורים וכן דירוג של הדיוק המבצעי.
בחודש אוגוסט תפסו את חמשת המקומות הראשונים בדיוק חברת קטאר איירוויס, אתיחאד, איבריה, סינגפור איירליינס ו-SAS. את המקום האחרון תפסה חברת אייר אינדיה כשלפניה חברת פקיסטן איירווייז, אייר קנדה, קתאי פסיפיק וג'ט איירווייז.