שתף קטע נבחר

איך כדאי להגיע לנתב"ג? מכונית, מונית או רכבת

כל חופשה בחו"ל מתחילה בנסיעה אל שדה התעופה – אבל מהי הדרך הנוחה והמשתלמת ביותר לעשות זאת? איפה חונים וכמה זה עולה? מדוע ההמלצה תהיה שונה עבור חופשה של 4 ימים לעומת חופשה של שבוע, ומהן האפשרויות המפנקות למי שלא עושה חשבון? בדקנו

נתב
הדרך לנתב"ג(צילום: shutterstock)
 

על פי שאלות רבות שהגיעו אלינו, נראה שישראלים רבים תוהים בכל פעם מחדש מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לנתב"ג. אז בדקנו מהן האפשרויות בכללי, וגם לשם השוואה – כמה תעלה הנסיעה (הלוך-חזור) עבור זוג עם שני ילדים (מעל גיל 5), שנוסעים לחמישה ימים. מהבדיקה עולה כי ברוב המקרים, הנסיעה ברכבת לנתב"ג היא המשתלמת ביותר – וכך יהיה גם מירושלים לאחר שייפתח קו הרכבת החדש.

  

 

רכב פרטי וחניה

רבים מעדיפים לסמוך רק על עצמם ולא להסתמך על תחבורה ציבורית בדרך לחופשה. במקרה כזה, יידרש פתרון לנושא החניה. בנמל תעופה בן גוריון יש כיום מקומות חניה ל-13 אלף כלי רכב אשר מפוזרים בין כמה חניונים. כמה עולה חניה בנתב"ג? עלות החניה מחושבת על פי מספר הימים שבהם הרכב ממתין – המחירים הנמוכים ביותר הם בחניון 15 (טווח ארוך), חניון טרמינל 1 וחניון 26 (שער "תמר"). הנוסעים מטרמינל 3 יידרשו להמתין לשאטל חינמי שייקח אותם לשם מהחניה, כמובן אחרי שימצאו מקום חניה פנוי.

 

ישנו חניון נוסף צמוד לטרמינל 3, אך המחיר שם בערך כפול מבחניונים האחרים, וגם שם תצטרכו לחפש מקום פנוי. למי שמעוניין לחסוך את זמן חיפוש החניה, יש אפשרות להזמין מראש שירות לאיסוף הרכב מהטרמינל אל חניון "טסים" בכפר טרומן, או להזמין מראש את שירות "ValetPort" לאיסוף הרכב לחניה באזור טרמינל 3 בתוך שטח נמל התעופה.

 

לבדיקת מקומות חניה פנויים בנתב"ג ומחשבון מחיר – הקליקו . 

דרכי הגעה לנתב
 

מונית

מי שמעדיף להשאיר את הרכב מוגן בחניית ביתו בזמן החופשה יכול לנסוע במונית לשדה התעופה. יש לבדוק מראש מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה (3 או 1), ולבקש מהנהג לעצור בטרמינל הרלוונטי. עם החזרה מהחופשה, תחנות מוניות מורשות ממוקמות לאורך המדרכה בקומת הקרקע ביציאה משער 03, ובקומה 2 ביציאה משער 21.

 

תעריף המונית בקומה 2 ליעדים שבמחירון הינו מופחת. מומלץ לא להשתמש במוניות שאינן מורשות.

 

למחשבון לחישוב עלויות הנסיעה במונית – הקליקו .

מוניות בנתב"ג (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מוניות בנתב"ג(צילום: מוטי קמחי)
 

רכבת לנתב"ג

בטרמינל 3 פועלת תחנה של רכבת ישראל, וממנה יוצאות רכבות לתל אביב (ומשם צפונה עד נהריה) ובקרוב (על פי התכנון) גם לירושלים. רוב הרכבות הן רכבות מהירות שאינן עוצרות בתחנות ביניים רבות, ולכן יש להחליף רכבת במהלך הנסיעה ולהישמע להוראות הכריזה ברכבת. נוסעים אשר ממריאים מטרמינל 1 יידרשו להמתין לשאטל חינמי מחוץ לתחנת הרכבת. החיסרון: בתקופה האחרונה יש שינויים רבים בפעילות הקו, אשר לעיתים מושבת באופן חלקי. יש להתעדכן לפני הטיסה.

תחנת רכבת נתב
תחנת הרכבת בנתב"ג
 

אוטובוס

קווי אוטובוס רבים חולפים ליד נתב"ג, אך אינם נכנסים לשטחו ואינם עוצרים בטרמינלים. המגיעים באוטובוס יכולים לרדת בצומת אל על, ושם לעלות על אחד מהקווים שנכנסים לתוך נתב"ג: קו 5 של אגד (לשני הטרמינלים – 3 ו-1), קו 13 של קווים (לטרמינל 3) או קו 239 של ויולה (לשני הטרמינלים). אם לא הספקתם לעלות על אחד הקווים הללו תוך שעה וחצי מהרגע שבו עליתם על האוטובוס הראשון, הנסיעה לא תיחשב "נסיעת המשך" ותידרשו לשלם חמישה שקלים נוספים.

 

בנוסף, מטרופולין מפעילה שני קווים מבאר שבע שנכנסים לתוך נתב"ג (קווים 354 ו-469), ואפיקים מפעילה קו אוטובוס לירושלים (קו 485) במשך כל שעות היממה.

 

שירות VIP

מי שרוצה לחסוך בזמן ובכאבי הראש, ומאוד לא רוצה לחסוך בכסף, יכול להיעזר בשירותי ה-VIP שמציעות חברות כמו "Laufer Aviation GHI", או "וָולֶה" (Valet). השירות היקר, שמתאים בעיקר לאירוח אח"מים, כולל קבלת פנים אישית בשער (או בביקורת הגבולות / פתח המטוס עם הנחיתה), שירות ליווי וטיפול בנושאי הכבודה ומעבר מהיר בביטחון ובביקורת הדרכונים. עוד מציעות החברות אירוח בטרקליני אח"מים מפוארים והסעה ברכב יוקרתי מ/אל כל יעד בארץ.

 

סיכום

ברוב המקרים הנסיעה ברכבת היא המשתלמת ביותר מבחינה כספית. לנוסעים לתקופה של עד חמישה ימים שמתלבטים בין רכב פרטי למונית, הנסיעה ברכב הפרטי כולל חניה תהיה זולה יותר מנסיעה במונית. לנוסעים לתקופה של יותר מחמישה ימים, נסיעה במונית תהיה ברוב המקרים משתלמת יותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים