שתף קטע נבחר

"תרגיל עוקץ": חלמו לטוס לפריז בזול, והפסידו את הכסף

פרימרה אייר, ששיווקה כרטיסי טיסה לבירה הצרפתית במחירי רצפה, נסגרה במפתיע. ישראלים שרכשו כרטיסים גילו כי יהיה כמעט בלתי אפשרי לקבל החזר כספי, והם סבורים שהחברה לא פעלה בתום לב בימיה האחרונים: "הודיעו על התרחבות, עשו קופה ונעלמו"

מטוס פרימרה אייר (צילום: shutterstock)
מטוס של חברת פרימרה אייר(צילום: shutterstock)
 

רק לפני שבוע החלה חברת התעופה פרימרה אייר למכור כרטיסי טיסה בקו פריז-ת"א החל מ-69 דולר לכיוון. אלא שבסוף השבוע האחרון הפסיקה החברה את פעילותה ללא התראה מוקדמת. התוצאה: אלפי נוסעים ברחבי העולם, כולל בישראל, נותרו בלי כרטיסי טיסה ובלי אפשרות לקבל את כספם בחזרה.

 

גל, בת 22 מחולון, המשרתת בקבע, ביצעה את ההזמנה לטיסה באינטרנט. "בן זוגי ואני הזמנו שני כרטיסים לכיוון אחד לפריז לדצמבר ב-1,110 שקל. את הטיסה חזרה רכשנו באייר פראנס. אף אחד לא הודיע לי שהחברה מפסיקה לפעול, גיליתי את זה בקבוצות באינטרנט. שלחתי ישר מכתב לאתר שבו עשיתי את ההזמנה ואמרו שלא אקבל כל החזר", סיפרה גל. "באתר אמרו לי שבמהלך ביצוע ההזמנה יכולתי לעשות ביטוח לטיסה, כלומר לבטח את הכסף שלי בתוספת של 80 דולר. בגלל שלא עשיתי ביטוח, אז לא אקבל את הכסף בחזרה. זה מרגיז, אבל לפחות זה רק לכיוון אחד".

 

כך תוכלו לשלם פחות ולקבל יותר בכרטיס הטיסה    (צילום: אלי סגל)

כך תוכלו לשלם פחות ולקבל יותר בכרטיס הטיסה    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

גורם בענף התעופה אמר כי הנוסעים יכולים לפנות לחברת האשראי ולבקש ביטול עסקה משום שלא קיבלו תמורה לכספם. אולם, סיפורו של אשר אזולאי ממושב מנוחה ששוחח עם ynet מבהיר כי חברות האשראי לא ממהרות לבטל את העסקה. אזולאי מאשים את חברת התעופה בביצוע "תרגיל עוקץ".

 

"רכשתי בשבוע שעבר כרטיסים לפריז לחנוכה במחיר של 722 דולר לי ולזוגתי", סיפר. "שילמנו על כרטיסים עם מזוודות וכל התוספות באמצעות כרטיס אשראי, זאת לאחר שעשיתי בדיקה בנוגע לחברה וראיתי שיש לה תכניות התרחבות ורכישת מטוסים. פתאום עכשיו מתברר לי שהחברה נסגרה. זה תרגיל. חברה שבבעיות עושה פעולות התייעלות, מצמצמת פעילות ולא סוגרת בבת אחת. לדעתי הם פשוט הודיעו על התרחבות, עשו קופה ונעלמו להם".

 

"אין עם מי לדבר"

לדברי עו"ד אהוד פאי, המתמחה בדיני תעופה, במקרים כאלה של הפסקת פעילות יש חוסר ודאות ומי שרכש כרטיסי טיסה בחברה עלול להיות בבעיה גדולה משום ש"אין לו עם מי לדבר". החברה ציינה כי על לקוחותיה לפנות לסיטונאי התיירות שמהם רכשו כרטיסים כדי לקבל מידע נוסף על הפעולות שעליהם לנקוט. היא התנצלה שלא ניתן יהיה לפנות אליה ישירות בדואר האלקטרוני או בטלפון.

 

החברה, שבסיסיה הם בלטביה ובקופנהגן, הוקמה לפני 15 שנה ופעלה בעיקר כחברת שכר שמכרה באמצעות סיטונאי תיירות חבילות נופש ליעדים שונים באירופה. בנוסף, היא מכרה כרטיסי טיסה באופן ישיר באתר האינטרנט שלה. כאמור, בימים האחרונים הודיעה החברה כי תתחיל להפעיל טיסות בקו בין פריז ותל אביב. הטיסות הראשונות אמורות היו לצאת מתל אביב בסוף אוקטובר חמש פעמים בשבוע.

 

פריז - היעד שמשך את הלקוחות התמימים

פריז - היעד שמשך את הלקוחות התמימים

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מטוס פרימרה אייר (צילום: shutterstock)
מטוס פרימרה אייר בימים טובים יותר(צילום: shutterstock)

החברה הציעה כרטיסי טיסה במחירים מפתים: מ-69 דולר לכיוון לנוסע ללא מזוודה ועם תיק יד קטן, ובמחירים גבוהים יותר למי שביקש לטוס עם מזוודת טרולי, עם מזוודה ועם הזמנת מושב מראש. המחירים הזולים עשו את שלהם, ורבים החלו לבצע הזמנות באתר של החברה. באתר פורסם שפרימרה מחזיקה צי של 9 מטוסי בואינג 737, ושיש לה הזמנות למספר מטוסי אירבוס 321 חדישים.

 

בנוסף, החברה פירסמה בשבועות האחרונים שהיא מתחילה לבצע טיסות בין אירופה ליעדים שונים בצפון אמריקה ובהם וושינגטון, ניוארק ובוסטון. בעת הכנת הכתבה לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מטוס של חברת פרימרה אייר
צילום: shutterstock
מומלצים