כך תיראה הטיילת החדשה באילת
שבילי אופניים, מסעדות וברים חדשים, קטעי נוף וטבע, אוהל ממוזג ב-50 אירו ללילה, ערסלים מפנקים להשכרה ועוד שפע של אטרקציות. "ידיעות אחרונות" חושף: כך תיראה "עין סוּף" - הטיילת החדשה של אילת שתשתרע על פני 12 קילומטרים מטאבה ועד גבול עקבה
מתכננים חופשה באילת? אם תחכו קצת יש סיכוי לא רע שתזכו לראות את הזריחה מעל הרי אדום אגב טיול בוקר בטיילת החדשה. הטיילת, שקיבלה את השם "עין סוּף", תשתרע על פני 12 קילומטר לאורך החוף ותחבר לראשונה בקו רציף בין אילת לעקבה.
תכנון טיילת "עין סוף" כבר הושלם ונחשף עכשיו לראשונה. היא מיועדת להולכי רגל ולרוכבי אופניים שיזכו ללא מעט הפתעות ואטרקציות לאורך הדרך. הטיילת תחולק לשניים: חלק הטבע שישתרע מנמל אילת דרומה ועד גבול טאבה, והחלק העירוני שיימתח מהנמל צפונה עד גבול עקבה.
אוטובוס ימי יקשר בין החוף הדרומי לצפוני, וסמוך לטיילת ייבנה חניון כדי שהמבקרים יוכלו להיפרד מהמכונית, ללכת רגלית או לשכור אופניים. לאורך התוואי ייפתחו עוד כעשרים מסעדות וברים חדשים. בחופים הדרומיים, למרגלות ההר, יתבצע שיקום נופי כשבמדרון ייבנו טרסות ירוקות של צמחייה מקומית.
תוכנית הטיילת הוכנה על ידי משרד האדריכלים מייזלין-כסיף, האחראי לטיילת של תל אביב. בניגוד לתל אביב, בגלל האקלים הדרומי לא ייבנו מקטעים של דק עץ, כמו שיש בנמל תל אביב, וחומר הבנייה העיקרי יהיה גרניט. לאורך הטיילת ישופצו וישוקמו אתרים מיתולוגיים כמו "הרפסודה הלבנה", מבנה דמוי ספינה הניצב במרינה, וכל המכשולים והקטעים המוזנחים שקיימים עכשיו יטופלו או יוסרו, כדי שהטיילת תהיה רציפה מהים ועד קו המלונות לרוחב עשרות מטרים.
"הכוונה היא גם לפנות כל מיני מטרדים לאורך החוף. התחלנו עם מתחם הים של קצא”א שיפונה ויהפוך לחלק מהטיילת ונמשיך עם חברת החשמל", אמר ראש העירייה מאיר יצחק הלוי. מהנדס העיר אסף אריכא הוסיף: "תוציאו ממנה את הים, ואילת היא כמו דימונה וירוחם. אנחנו חייבים לעשות שינוי".
אחד השינויים המתוכננים הוא תוספת של אמצעי לינה לאורך החוף, שלא היו עד היום באילת - מאוהל ממוזג ב-50 עד 100 אירו ללילה ועד ערסלים להשכרה במחיר 7 אירו ללילה. משא ומתן בנושא עם רשתות הוסטלים בארץ ובעולם כבר נפתח. "אנחנו לא פוסלים שום אופציית מגורים אלטרנטיבית, מקפסולה, עבור בצינור בטון וכלה בערסל שישמשו ללינה", אומר אריכא.
הפרויקט ייבנה מקטעים-מקטעים, וצפוי בקרוב לעבור החלטת ממשלה בעידוד משרד התיירות. כרגע מדובר בפרויקט בהיקף של כמיליארד שקל לאורך כעשר שנים. המקטע הראשון, שייבנה כבר בשנה הקרובה ויסתיים עד שנת 2020, הוא חזית מלכת שבא עד מלונות רויאל ביץ' ודן, כולל שיקום של רצועת החוף והתאמת מתחם קצא"א בדרום לרוחצים ושילובו בטיילת.