סרטוני המחווה לווידאו המוצלח על חיפה
זוכרים את הווידיאו אולי המוצלח והמצחיק ביותר בשנה החולפת? אז הוא היה על פסטיבל So Low בחיפה בחסות השחקן והיוצר איתי זבולון. עכשיו, באיחור לא ברור, הגיע שלב המחוות ברשת. אל על וחברת טיולים מאורגנים לצעירים היו הראשונות להרים את הכפפה. האם הן עומדות ברמה של הסרטון המקורי? אתם תשפטו
אנחנו מניחים שרובכם זוכרים היטב את הווידאו המדובר של השנה החולפת, הסרטון של איתי זבולון עבור פסטיבל So Low שנערך בחודש נובמבר האחרון בחיפה. הסרטון המקורי תפס תאוצה מרגע שעלה לרשת ועדיין ממשיך להתפשט לכל עבר.
קשה שלא לשמוע כיום אנשים - בשכבות גיל שונות ומאזורים שונים בארץ, משתמשים בחלק גדול מאותם משפטים של הדמות "תל אביב", עליה זבולון צוחק לכאורה בסרטון.
אז באיחור די גדול ומעט תמוה נראה שכמה חברות בתחום התיירות והתעופה, מוכרות יותר ופחות, נזכרו להכין סרטוני מחווה משלהם ולהעלות אותם לרשת. הראשונה היא חברת התעופה אל על.
הווידאו המקורי שנוצר עבור פסטיבל So Low
"הרעיון לסרטון עלה בעקבות השראה מטרנד שרץ ברשת, בשם So Low. הצילומים התקיימו במטוס אל על, כאשר הרעיון היה להציג בצורה הומוריסטית את היתרונות הטמונים בתפקידו של דייל אוויר, שמחלק את זמנו בין ישראל לחו"ל", מספר ברק קריפס דייל אוויר באל על שהעלה את הרעיון לסרטון הנוכחי. הדמות שמושווית לדמות התל-אביבית היא של דיילת החברה.
"אני את השופינג שלי עושה רק בחמישית, בשאנז אליזה, בקוואסן. אני לא מתקרבת לקוואסן. אני צי'קן (Chicken), אני ביף (Beef), אני ווג' (Veg), אני שומרת". אלו חלק מהמשפטים בווידאו של אל על שצוחקים כביכול על משפטים שדיילות אומרות בהקשר הרגלי הקניות שלהן מסביב לעולם כמו בערים ניו יורק, פריז ובנגקוק, או אודות סוגי הארוחות שמגישה החברה.
קריפס לקח על עצמו את כתיבת התסריט, מתוך הניסיון האישי שלו בתחום. יואב הופמן, מנהל במחלקת דיילים באל על שיחק את תפקיד הפסיכולוג והדר מיכאלוביץ', דיילת אוויר בחברה, שיחקה בתפקיד הראשי וגם הייתה שותפה לכתיבת התסריט. שיאון יששכר מחברת ״סיונרה הפקות״ ביים וערך, כל זאת בשיתוף מחלקת רשתות חברתיות באל על.
אם השם של קריפס נשמע לכם מוכר, אתם צודקים. מדובר בדייל שאחראי כבר על לא מעט סרטוני וידאו מושקעים, אותם ביצע בשנתיים האחרונות במהלך עבודתו כדייל בחברת התעופה. אם כאשר עשה קליפ מחווה לבירטני ספירס והשיר "טוקסיק", בעקבות ביקורה בישראל ב-2017 או סרטון על הדיילים בניו יורק, שחילקו אהבה וחיבוקים לעוברים ושבים לפני שנה בדיוק.
דמות המטיילת המטורפת
חברה נוספת שהחליטה לעשות מחווה משלה לווידאו המוצלח ולדמות התל-אביבית המטורפת היא "יאנג טרוולינג", שמארגנת טיולים מאורגנים לצעירים. יוזמת הפרויקט מירי סוסלנסקי מסבירה מה עמד מאחורי עשיית הסרטון.
משתתפים: עזרא ביטרן, מירי סוסלנסקי
צילום ועריכה: אורי אלון
עורך סאונד: נמרוד גילבוע
לוקיישן: אברהם הוסטל
סטיילינג: קרן כהן
צוות היגוי, כתיבה ותמיכה: מטיילים, עובדים וחברים
"שואלים אותנו המון לגבי הקונספט של טיולי צעירים ולפעמים קשה להסביר במילים את החוויה, החיבורים שנוצרים והאופי הכייפי של הטיולים והמטיילים - ואז הגיע הסרטון הגאוני של איתי זבולון-מרציפן. סרטון שפשוט הצליח להעביר הוויה שלמה וגוונים שונים של עיר בתוך דמות אחת.
"ברגע שראיתי את הסרטון ומחוות שנעשו בעקבותיו - היה לי ברור שאני מטורפת מספיק כדי לשחק את דמות המטיילת הקופצנית וזו דרך מושלמת להעביר את הוייב המגניב של יאנג טרוולינג והאופי המגוון של המטיילים.
לשמחתי, כשהעלתי את הרעיון מול מספר מטיילים, הם עפו על זה וישר רצו לקחת חלק.. התכנסנו לערב מלא צחוקים כדי לגבש את המשפטים יחד ולהעביר כמה שיותר במדויק ובהומור את ההוויה של טיולי וקהילת יאנג טרוולינג. מדריך הבית עזרא נקרא לשחק את הפסיכולוג ומטיילים נוספים באו לעודד במהלך יום הצילומים, אשר התקיים במקום עם האווירה הכי חו"לניקית שיכולה להיות בעיר - אברהם הוסטל תל אביב, כאשר כל התיירים לא מבינים מי זו הבחורה שמקפצת וצועקת בלאונג'", כך מתארת סוסלנסקי את עשיית מאחורי הקלעים של הסרטון המשעשע.
לסרטון המלא היכנסו.