דצמבר 2018: מטוס לאטאם נוחת לראשונה בנתב"ג
חברת התעופה מאמריקה הלטינית, לאטאם איירליינס, הודיעה הבוקר (יום ג') כי החלה בהליך פשיטת רגל בעקבות המצב הקשה אליו נקלעה בשל משבר הקורונה. החברה, שהייתה מיזוג של החברות LAN מצ'ילה ו-TAM מברזיל, הפעילה שלוש טיסות שבועיות לישראל ואף עשתה היסטוריה שהייתה החברה המסחרית הראשונה שטסה לפני חודשיים לנתב"ג בנתיב העובר מעל סודן.
בהודעת החברה נכתב כי החליטה לפנות לבית משפט בארה"ב בבקשה להיכנס להליך של פירוק בהתאם לסעיף 11 בחוק פשיטת הרגל האמריקני בצעד שנועד לאפשר לה להתארגן מחדש ולפעול תחת מגבלות. מהחברה נמסר: "נמשיך לפעול תחת מגבלות, נשלם לעובדים שלנו, נעמוד בהתחייבויות שלנו לספקים משמעותיים וכמו כן נכבד הזמנות של כרטיסי טיסה ונקודות נוסע מתמיד".
1 צפייה בגלריה
מטוס
מטוס
מטוס של חברת לאטאם איירליינס
(צילום: shutterstock)
(מנכ"ל החברה מודיע על פשיטת הרגל)
בחברה ציינו כי ימשיכו לעבוד מול הנושים ובעלי העניין במטרה להפחית את יתרת החוב של החברה ולהתמודד עם האתגרים המסחריים. "המצב שלנו שונה ממושג פשיטת רגל הקיים במדינות אחרות", נמסר מהחברה. "הקבוצה שלנו יצאה למסע הזה עם אנשי אמריקה הלטינית, שיודעים להתאחד בזמנים קשים של שגשוג אבל גם בעיתות משבר. לאטאם תצא מההליך הזה יעילה וגמישה יותר, דבר שיחזק אותה כדי שתוכל לשרת את אמריקה הלטינית".
במסגרת פעילותה במהלך משבר הקורונה, לאטאם הקפיאה את פעילותה המסחרית בישראל. היא הייתה שותפה במבצע חילוץ של מאות ישראלים מפרו והחזירה ארצה עוד מאות ישראלים שנתקעו בצ'ילה וברזיל. בשיאה הפעילה החברה שלוש טיסות שבועיות מסנטיאגו בצ'ילה לסאו פאולו בברזיל ומשם ישירות לישראל.
בחודש מרץ רשמה החברה ציון דרך בהיסטוריית התעופה הישראלית כשמטוסיה, בטיסות מסחריות לישראל, קיבלו אישור מהשלטון בסודן להמריא מעל שטחה האווירי. הטיסות, שעמדו בדרך לישראל על 13 שעות ובכיוון ההפוך על 14 שעות, קוצרו בשעתיים.