(צילום: שחר גולדשטיין)

ענף התיירות שקצת התאושש ביולי-אוגוסט ותחילת ספטמבר, סופג כעת מכה כמעט אנושה. מעט המלונות בארץ שהצליחו לפתוח מחדש ולהרים את הראש מעל למים נאלצו לסגור שוב, בסגר השני של חגי תשרי - תקופה לה חיכו רבות על מנת להתאושש מהפגיעה הקודמת.
עד כמה הסגירה עכשיו היא הרסנית? בעיקר כשהיא מגיעה בשנית ובהפתעה
"היא הרסנית כי עדיין לא כולנו התאוששנו מהסגר הקודם. בל נשכח שתעשיית המלונאות היא עתירת כוח אדם, ואי לכך, אנשים שהיו בסגר שלושה חודשים כבר נכנסו לסגר נוסף", אומר ליאור מוצ'ניק, יו"ר התאחדות המלונות באילת ומנכ"ל מלונות דן באילת בריאיון לאולפן ynet.
3 צפייה בגלריה
חוף בר ביץ' ריק מאנשים
חוף בר ביץ' ריק מאנשים
שוב ריקה מתיירים. אילת
(צילום: איריס ליפשיץ קליגר)
מוצ'ניק מסביר כי בחלק ניכר מהמשפחות שני בני זוג מתפרנסים מתיירות ומדובר בפגיעה כלכלית שעוד לא הצליחו להתאושש ממנה וכתוצאה מכך גם פגיעה נפשית, וכעת, כאמור, הם כבר בסגר נוסף.
עוד כתבות בנושא:
האם מדובר על כך שאילת על סף תעודת פטירה?
"העיר אילת, שעד עכשיו היתה עם 30 אחוז אבטלה, הפכה חזרה להיות עם 80 אחוז אבטלה. אני לא יודע אם לאחר הסגר הזה יהיו עסקים שבכלל יתאוששו ממנו", אומר מוצ'ניק ועובר לדבר גם בכובע הנוסף שלו כמנכ"ל התאחדות המלונות באילת ומדגיש כי "יש חשש שאחד מכל שלושה בתי מלון לא ייפתח יותר. ואני מזכיר שזה לא רק באילת".
3 צפייה בגלריה
קלאב הוטל אילת
קלאב הוטל אילת
"אחד מכל שלושה מלונות לא ייפתח יותר"
(צילום: יח"צ)
מוצ'ניק מציין בעיה כלל ארצית ובתוך כך מדבר בעיקר על המלונות הקטנים שלא שייכים לרשת כלשהי. "צריך לזכור שלא כל המלונות מאוגדים תחת רשתות ולכן לעצמאים הרבה יותר קשה, כשחלקם עדיין לא נפתחו מאז מרץ".

"מעגלי האבטלה יגדלו הרבה"

גם עידו גרנות, בעלים של חוף לידו בטבריה, מתאר מצב עגום בצפון הארץ וזאת לאחר שכבר נראה כי החל שיקום קל באזור לאחר שבחודשים האחרונים ישראלים רבים פקדו את אזורי התיירות בצפון הארץ, בתוכם חופי טבריה.
3 צפייה בגלריה
סיור טבריה בטבריה
סיור טבריה בטבריה
גם חופי טבריה נפגעו קשות בסגר השני
(צילום: אפי שריר)
"רק באוגוסט היתה כאן תנועה, חודש אחד של חסד. רק חזרנו לעניינים. זהו מצב לא פשוט בכלל לעיר, שגם ככה לא משגשגת מבחינה זו".
גרנות מתאר מצב על סף הבלתי אפשרי להיות בו: "אנשים לא יודעים מה יקרה. לא יודעים מה העתיד צופה להם. חוסר ודאות מוחלט. אנחנו לא יודעים מה יקרה אחרי כן. העונה של העיר היא הקיץ, אחרי הסגר, או קצת אחרי הסגר אנחנו הולכים לחורף, זה לא זמן שיש הרבה תנועה בעיר, אז זה ממש לא פשוט עבורנו".
להערכתך, כמה עסקים ייסגרו? כמה אנשים יאבדו את הפרנסה שלהם?
"אני לא יודע אבל גם כאן יש בתי מלון וגם כאן חלק מבני העיר עובדים בבתי המלון, גם כאן האבטלה תגאה, ומעגלי האבטלה יגדלו הרבה", אומר גרנות בצער ומסביר כי אינו מצפה לפתיחה מיידית של המקומות ואינו מתיימר לייעץ לממשלה מה לעשות אבל מבקש שידאגו להם בהמשך.
"אני מאמין שיפצו אותנו עם הזמן, אנחנו בסך הכל רוצים להמשיך להתקיים, לא להרוויח מהזמן הזה. חייבים לבנות איזה מתווה שבו יפצו עסקים שכל החיים מתקיימים ומשלמים מיסים".