(צילום: ירון ברנר)

שר התיירות יואל רזבוזוב הודיע אמש כי לאור המחירים הגבוהים לחופשות בישראל החליט לא להמשיך את הקמפיין הקורא לחופשה עירונית בישראל. הבוקר (יום ב') התארח השר באולפן ynet וחזר על המסר כי החופשות בישראל יקרות מדי, אך כשהתבקש לציין מה הוא מתכוון לעשות בנידון נמנע מלפרט את התוכניות שלו. "אני שבוע וחצי בתפקיד", אמר שר התיירות, "יש לי המון מידע שאני צריך לעבד, ההחלטה הראשונה הייתה עצירת קמפיין ויהיו עוד בהמשך".
בהודעה לתקשורת שנמסרה אמש מטעמו של רזבוזוב נכתב כי "עוד בטרם נכנס שר התיירות לתפקידו יצא משרד התיירות בקמפיין בערוצי התקשורת המעודד חופשה בערים בישראל. אלא שמאז עלו מחירי החופשות, זאת בין היתר בגלל משבר הקורונה, העלויות הגבוהות, החוסר בעובדים ומגבלות הכניסה לישראל. לכן, קיים היום שר התיירות שיחות מקצועיות בשיתוף מנכ"ל משרדו אמיר הלוי שבהן הוחלט שלא להמשיך את שידור הקמפיין".
רזבוזוב צוטט בהודעה אומר: "אינני רואה טעם להמשיך בקמפיין במצב שבו מחירי החופשות כל כך גבוהים – חבל לבזבז את כספי הציבור לכך. חופשה היא לא מנת חלקם רק של העשירים. בכוונתי לפעול בדחיפות לטובת הסדרת הנושא".
1 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת, נופש בעיר הדרומית יקר יותר מנופש ביוון
(צילום: shutterstock)
הבוקר באולפן ynet הוא המשיך עם אותו המסר: "כמו כולם אני רואה את המחירים ומודע לכוחות של השוק החופשי, אבל חופשה בישראל היא לא רק לעשירים ולא יכול להיות מצב שרואים מספרים אסטרונומיים ומבינים שלאנשים אין אפשרות לצאת לחו"ל ובמקביל לא יכולים להרשות לעצמם חופשה בארץ".
שר התיירות הדגיש כי הוא מאמין בשוק החופשי ומודע לכך שהמחירים מושפעים מהיחס בין ההיצע לביקוש. אז מה הוא מתכנן לעשות? "יש לי ארסנל של כלים שאני רוצה להשתמש בהם, כמובן בהידברות עם המלונאים". לדברי רזבוזוב, יש רגולציות על המלונאים, והמטרה העיקרית שלו היא שכסף שיצליח לחסוך בהפחתת רגולציות יחזור לציבור.
סרטון מהקמפיין שבוטל אמש
(צילום: משרד התיירות)

רזבוזוב שב ומדגיש כי הפתרון צריך להיות בהידברות, אך מסרב לחשוף את תוכנו. "אני לא רוצה לחשוף את כל הפרטים", אמר, "אני בודק את המתווים האפשריים ויושב עם הצוותים המקצועיים יחד עם התאחדות המלונאים".
הצעה אחת שהוא כן הסכים לחשוף קשורה במצבת כוח האדם של המלונות. "למלונאים אין כוח אדם, אין חדרנים, אין טבחים ואין מלצרים. אני במו"מ עם משרד האוצר לאפשר להביא כוח אדם זר שיעבוד במלונות, כי חדרים שאמורים לעלות 1,500 שקל עולים 1,900 שקל והלקוחות לא מקבלים חוויית שירות. בסוף, כשאתה מצליח לחסוך את הכסף למלונאי, המטרה לראות איך הכסף מגיע לתייר".
ועדיין, רב הנסתר על הגלוי מבחינת תוכניות השר. "אני שבוע וחצי בתפקיד ועצירת הקמפיין הייתה החלטה ראשונה כי ראיתי שזה לא תואם למציאות, יש לי הרבה כלים".
שר התיירות התייחס גם לתוכנית להתחיל להכניס לישראל תיירים בודדים החל מ-1 באוגוסט, מה שעלול להגביר עוד יותר את הביקושים לחדרים בישראל ובעקבות כך להביא לעלייה נוספת במחירים. "זה מכניס כסף למדינה, זה מנוע צמיחה כלכלי, ב-2019 התיירות הכניסה 40 מיליארד שקל, זה משפיע על התוצר הלאומי", אמר רזבוזוב, "אם המחיר יהיה מופקע אז סביר להניח שתיירים לא יבואו. המטרה שלי כשר התיירות היא להגדיל את ההיצע, זה מאוד חשוב כי אין לנו מספיק חדרי אירוח, ולא רק 5 כוכבים, יש עוד ענפי אירוח כגון צימרים, אוהלים ועוד".