מעל 800 חדרי מלון יוקרתיים ייפתחו בארץ בארבע השנים הקרובות על ידי קבוצת נקש. אותה קבוצה שבבעלותה מלונות סטאי יפו וסטאי כינרת, מלונות אורכידיאה באילת ובתל-אביב ועוד.
הקבוצה השיקה היום (ב') את המותג "הרברט סמואל", בו ימותגו מלונות הקבוצה ברמה של חמישה כוכבים ומלונות בוטיק של הקבוצה. בדומה למותג היוקרה השני של החברה - "סטאי".
התיירים הנכנסים לישראל אוהבים מלונות יוקרה
לדברי מנכ"ל הקבוצה בישראל, אבי חורמרו, הקבוצה תפתח בשנים הקרובות מלונות בפריסה ארצית, אבל תתמקד בתל אביב. זאת משום שיש דרישה גבוהה למלונות בעיר ובעיקר למלונות ברמה גבוהה.
"ההשקעה שלנו בתחום המלונות בישראל נאמדת בכמה מיליארדי שקלים וסך ההשקעה של הקבוצה בישראל - כולל בתחום נדל"ן, תשתיות והשקעות אחרות, נאמדת בכמה מיליארדי דולרים.
"התיירות הנכנסת לישראל אוהבת מלונות יוקרה, בעיקר בתל אביב. מדובר בפלח אוכלוסיה שמחפש את הטוב ביותר, ועובדתית תפוסת המלונות בתל אביב גבוהה יותר מאשר בשאר האזורים בארץ," אמר.
במסגרת ההשקעה של הקבוצה בשנים הקרובות, היא תפתח שלושה מלונות במותג "סטאי", המותג היוקרתי של החברה.
מדובר במלון סטאי עכו שיוקם בחאן אל עמדאן בעיר העתיקה ושני מלונות סטאי בתל אביב. האחד בצמוד למלון אורכידיאה ברחוב הירקון והאחר באזור הקאנטרי קלאב (אזור גלילות).
בנוסף, כאמור, מציגה החברה את המותג החדש "הרברט סמואל". כיום לחברה ארבעה מלונות שכבר זכו למותג זה: הרברט סמואל בירושלים, אוקיאנוס בהרצליה, מלון הריף בירושלים ומלון בית בגליל ביער בירייה.
לאלה יתווספו מלון מילוס בים המלח שייפתח בסוף חודש מאי ומלונות אופרה (במגדל האופרה) ומולו מלון הרברט סמואל בוטיק בתל אביב. שניהם ייפתחו לקראת סוף השנה.
תכנית ההשקעה של הקבוצה כוללת עוד שלושה מלונות חדשים. האחד ברחוב הירקון בתל אביב והאחר בפינת רחוב חבקוק. בנוסף, ייפתח מלון בחוף דור, במקום שבו היה כפר הנופש הוותיק. המלון יהיה בסגנון של סטאי כנרת אבל טרם הוחלט על מיתוגו.
מנכ"ל הקבוצה על Airbnb: "אם רוצים תחרות, שתהיה הוגנת"
חורמרו, שהתייחס לנושא הגידול בפעילות של השכרת דירות לתיירים, אמר כי לקבוצה אין בשלב זה כל כוונה להיכנס לתחום ה-Airbnb, אבל באותה נשימה הוא אמר כי מדובר במוצר "פנטסטי".
יחד עם זאת, הוסיף כי היה ראוי שהדירות להשכרה לתיירים יהיו תחת פיקוח של הרגולטור, וכי בעליהן ישלמו ארנונה ומיסים ויעמדו בכל הדרישות של רישוי - שבהן עומדים בתי המלון. "אם רוצים תחרות, צריך שהיא תהיה הוגנת".
בכל הקשור לגידול של הרשת הוסיף כי אחד האתגרים הגדולים של הקבוצה הוא המחסור בכוח אדם. "חיילים משוחררים מגיעים לעבוד לתקופה קצרה ואחר כך עוזבים. יש בעיה לגייס עובדים ולהביא אותם לרמה המקצועית הגבוהה.
"העובדים לא נשארים לתקופה ארוכה וזו בעיה שאנחנו מתמודדים איתה יום-יום. היה ראוי שיאפשרו להביא לישראל עובדים זרים לענף המלונות כפי שקיים באירופה, שם לרשת יש 15 מלונות, או בארה"ב שבה לרשת יש עשרה בתי מלון," אמר.