ספינת הקורונה: 3 ישראלים נדבקו בנגיף

על רקע המשך התפרצות נגיף הקורונה והמשבר שמתפתח כתוצאה מכך בענף התיירות, חברת ישראייר הכריזה הבוקר (יום א') על מבצע לעידוד הזמנות. החל מהיום ועד ל-15 במרץ ניתן להזמין חבילות נופש וטיסות ישירות ליעדי החברה שיהיו ניתנות לביטול ללא תשלום דמי ביטול עד 7 או 14 ימי עסקים לפני הטיסה, תלוי במועד היציאה.
נגיף הקורונה – סיקור נרחב ב-ynet:
לקוחות שיזמינו במסגרת המבצע ישלמו דמי ביטול רק אם יבטלו 7 ימי עסקים לפני היציאה בטיסות שיוצאות בתקופה שבין חודש מרץ ליוני, ו-14 יום לפני טיסות שייצאו בחודשים יולי-אוגוסט. ביטול לפני הטיסה יגרור דמי ביטול של 90% מגובה העסקה.
2 צפייה בגלריה
חיטוי מטוס של חברת תאי איירווייז
חיטוי מטוס של חברת תאי איירווייז
חיטוי מטוס של חברת תאי איירווייז. ענף התעופה נמצא בחזית
(צילום: ריוטרס)
המבצע לא כולל טיסות בחגי תשרי. כמו כן, מדובר בטיסות ישירות בלבד במטוסי ישראייר בלבד ולא במטוסים שהחברה חוכרת. ישראייר מוכרת חבילות נופש וטיסות ליותר מ-30 יעדים, אך באירופה בלבד. בימים רגילים שלא במסגרת המבצע החברה גובה דמי ביטול של 150 דולר לאדם אם הביטול נעשה עד 21 ימי עסקים לפני מועד הטיסה הלוך. אם הביטול נעשה מ-21 ימי עסקים ועד יום לפני הטיסה, דמי הביטול הם 90% מערך העסקה.
2 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר
מטוס של חברת ישראייר
(צילום: דני שדה)
בנוסף, מחברת השטיח המעופף נמסר כי לקוחות החברה שיזמינו טיסות וחבילות נופש החל מהיום לכל היעדים יוכלו לבטל את ההזמנה עד 14 ימי עסקים לפני מועד היציאה לחופשה ללא דמי ביטול. בחברה הדגישו כי ההודעה תקפה להזמנות חדשות בלבד החל מהיום ועד ל-26 בפברואר כולל, והיא מתייחסת ליציאות עד סוף אוקטובר 2020.
הסבר על נגיף הקורונה
(מאת: איתי גל)

בענף התעופה מודאגים מירידה של עשרות אחוזים בהזמנות של טיסות וטיולים למזרח הרחוק וירידה גם בהזמנות ליעדים נוספים, זאת מכיוון שצרכנים חוששים מחשיפה לנגיף הקורונה גם במטוסים וביעדים שאינם המזרח. גורם בענף אמר ל-ynet ש"מדובר בנזקים אדירים לכל תעשיית התיירות". במקביל, צרכנים מדווחים גם על חברות נסיעות שמסרבות לבטל טיולים למזרח למרות המצב.
גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר מסר: "החברה החליטה להקל על מדיניות החזר דמי הביטול ולאפשר ללקוחות החברה ליהנות מהזמנות של טיסות וחבילות נופש לכל תקופת הקיץ אם אופציה להחזר כספי מלא, לאלו שיחליטו לבטל את הזמנתם. למרות שכל טיסותינו הינן טיסות ישירות ליעדים קרובים חשבנו שנכון יהיה להסיר חששות בקרב אלו המתלבטים להזמין כעת".