בכינרת נערכים לעלייה במפלס התיירים
(צילום: אביהו שפירא ואלי סגל)
הדיווחים על אודות עליית מפלס הכינרת הפכו במהלך החורף לעניין שבשגרה, ונכון לעכשיו אנחנו רחוקים קצת יותר ממטר וחצי מכינרת מלאה. במקביל, נערכים גורמי התיירות בסביבת האגם הלאומי לעונת תיירות מוצלחת במיוחד. "מפלס גבוה יביא לכל אזור הצפון מטיילים רבים", אמר חיים סתתיהו, מנכ"ל תיירות עין גב, בריאיון לאולפן ynet. "מהרגע שהשמש תצא בחודשי הקיץ אנחנו עתידים לראות כאן תנועה גדולה יותר של מבקרים ישראלים, יש לנו סיבות טובות לחייך ולשמוח".
אתמול (יום ד') רשות המים מסרה כי מפלס הכינרת עלה בעוד 2.5 סנטימטרים והוא עומד כעת על 210.345- מטר מתחת לפני הים. המשמעות: לכינרת מלאה חסרים 1.545 מטרים. "אנחנו נמצאים בחורף מבורך", אמר סתתיהו שהזכיר כי גם לפני שנה היה חורף טוב. "עונת הגשמים לא הסתיימה, יש זרימות נהדרות בנחלים, זה יפהפה להסתובב באזור הכנרת ובשפך הכינרת בצפון ולראות את הזרימות".
5 צפייה בגלריה
הכינרת בחורף 2020
הכינרת בחורף 2020
המפלס הולך ועולה
(צילום: אסי חיים)
5 צפייה בגלריה
הכינרת בחורף 2020
הכינרת בחורף 2020
במרכזי ההזמנות מרגישים התעוררות
(צילום: אסי חיים)
כשנשאל על ההזמנות לאביב ולקיץ, השיב: "מהסתכלות רב-שנתית אחורה על מצב ההזמנות, אנחנו ערים לזה שיש התעוררות של הזמנות בעיקר בקרב ישראלים שמשריינים מקומות לתקופת הקיץ ולחגים. זה לא רק אצלנו, זה בכל האתרים מסביב לכינרת".
סתתיהו הזכיר כי "החיבור של כינרת מלאה עם ירוק מסביב ילווה אותנו בחודשי פברואר, מרץ ואפריל, עד שתהיה התחממות בחוץ, וכדאי לנצל את ההזדמנות הזאת ולטייל עכשיו בשבילי הגולן והגליל".
5 צפייה בגלריה
הכינרת בחורף 2020
הכינרת בחורף 2020
מפגש הדייגים, מעדניה וטברנה חדשה בעין גב על המים
(צילום: אסי חיים)
5 צפייה בגלריה
הכינרת בחורף 2020
הכינרת בחורף 2020
סוף סוף סוכתך המציל נמצאת ליד המים
(צילום: אסי חיים)

זמנים טובים גם בגולן

רמת הגולן מלאה גם היא במטיילים ואחוזי התפוסה בצימרים ובחדרי האירוח נוסקים. בצימרים ובכפרי הנופש בצפון הגולן התפוסה בסופי השבוע עומדת על כ-100%, ובאמצע השבוע על כ-70%. מלבד החרמון שמהווה עוגן תיירותי, מתרכזים המטיילים באטרקציות שבנחלים ובמפלים, וכן באתרי פריחה מיוחדים כמו פריחת הנרקיסים באחו נוב.
עודד פורת, מנהל אגף תיירות בחברה כלכלית גולן, אמר בשיחה עם ynet כי "הגולן מלא במטיילים שבאים לחזות בזרימת הנחלים, בפריחת החורף ובמרחבים הירוקים. החרמון המהווה עוגן צפוני שוקק חיים והאטרקציות, הצימרים והמלונות בגולן נהנים ממטיילים שבוחרים ללון בגולן ולהאריך את חופשתם".

המלצות למי שמבקר בצפון

באיגוד ערים כינרת נמשכת גם היום תחרות בינלאומית לדייג ספורטיבי שיוזמת עמותת ישראפיש. במסגרת התחרות נדרשים המתמודדים לתפוס דגי קרפיון במשקל הגדול ביותר. לאחר שהדגים נתפסים ונשקלים הם מוחזרים אל המים. בתחרות, שהחלה בתחילת השבוע ותסתיים מחר, משתתפות 25 קבוצות מכל העולם.
אזור מזג אוויר
5 צפייה בגלריה
תחרות דייג בכינרת
תחרות דייג בכינרת
אחד ממשתתפי התחרות בפעולה
(צילום: רשות הכינרת)
כמו כן, בעמק הירדן יתקיים סוף שבוע של הרמוניות ווקאליות שיכלול מופעי חינם. פסטיבל האגם המסורתי למקהלות מכל רחבי העולם יתקיים בסוף השבוע על רקע נופיו הנפלאים של העמק. בסך הכל יתארחו בעמק 1,600 זמרות, זמרים ונגני תזמורות שישתכנו ב-12 מקומות לינה. לפרטים נוספים – הקליקו.
בנוסף, ביום ראשון ייצא לדרך פסטיבל טעמים בעמקים שיימשך עד ל-22 בפברואר וכולל מגוון אירועי תרבות וקולינריה. במהלך ימי הפסטיבל מוזמן הקהל ליהנות משיתופי פעולה של מסעדות באזור ומטיולים במסלולי טבע. לפרטים נוספים – הקליקו.