התחרות על כיסם של הנוסעים בקו ת"א-לונדון מתחממת: חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, שהחלה לטוס לישראל בסוף חודש ספטמבר, הצליחה באוקטובר - חודש הפעילות המלא הראשון שלה - להגיע לנתח שוק של כ-22% בקו בין נתב"ג לנמל התעופה הית'רו שבלונדון. כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה.
בחודש אוקטובר טסו בין נתב"ג להית'רו 66,582 נוסעים, גידול של 5.85% בהשוואה לחודש אוקטובר 2018. בריטיש איירווייס, הטיסה בחודש זה 31,770 נוסעים, שמהווים כ-44.7% מכלל הנוסעים שטסו בין שני נמלי תעופה אלה, אבל הציגה גם ירידה של כ-11% לעומת 2018.
אל על, כך עולה מהדו"ח, הטיסה במהלך אוקטובר 20,262 נוסעים מתל אביב להית'רו, ותפסה נתח שוק של 30.4%, אבל הציגה ירידה של 25.5% במספר הנוסעים. כמעט כל הירידה שהציגה אל על נעוצה בכך שאוקטובר היה חודש חגי תשרי, כך שמלבד העובדה שהחברה אינה טסה בשבתות - הרי החגים עצמם וגם הגשרים שהיו, פגעו משמעותית בפעילות החברה.
בניגוד לבריטיש ווירג'ין, שטסות רק להית'רו, אל על מבצעת טיסות גם לנמל התעופה לוטון שליד לונדון ויש חברות נוספות שטסות לישראל מנמל תעופה זה (איזיג'ט, וויזאייר, ארקיע), כמו גם מנמל התעופה סטנסטד. בסך הכל, במהלך חודש אוקטובר טסו בקו בין תל אביב לנמלי התעופה של לונדון 117,975 נוסעים, ירידה של כ-1% בהשוואה לאוקטובר 2018.
השקת הקו של וירג'ין הצליחה לייצר לחץ במתחרה, בריטיש, שמיהרה לדווח כי החל מדצמבר תפעיל בקו את מטוס הנוסעים החדיש ביותר שלה, אירבוס A350. לרגל האירוע, יגיע בשבוע הבא לישראל המנהל המסחרי הראשי של בריטיש, אנדרו ברם.