3 צפייה בגלריה
מטוס צ'יינה סאות'רן איירליינס
מטוס צ'יינה סאות'רן איירליינס
מטוס צ'יינה סאות'רן איירליינס
(צילום: shutterstock)
צ'יינה סאות'רן איירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר בסין החלה לשווק כרטיסי "טוס כפי כיכולתך". בכך היא מצטרפת לחברות סיניות נוספות שנקטו במהלכים שיווקיים דומים. לפחות שמונה מתוך עשרות חברות תעופה סיניות מוכרות כרטיסים ברוח "חופשי חודשי" בסכומים שנעים סביב 500 דולרים.
בתעשיית התעופה העולמית עוקבים מקרוב אחרי מה שנעשה בסין שפתחה את הכלכלה שלה חודשים לפני שאר העולם לאחר שהשיגה, בינתיים, שליטה על התפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, בשלב זה לא צפויים להימכר כרטיסי "טוס כפי יכולתך" בשוק הטיסות הבינלאומי.
אז איך זה עובד בסין? במסגרת המבצע של צ'יינה סאות'רן איירליינס, הלקוחות יכולים לקנות כרטיסים לכל יעדי החברה בסין לתאריכים של בין ה-26 באוגוסט ועד ל-6 בינואר. המחיר: 528 דולרים, לא כולל מס של 7 דולרים שצריך לשלם בכל טיסה.
חברת צ'יינה איסטרן איירליינס השיקה בחודש יוני דיל דומה, אך במקרה שלה הוא תקף רק בסופי שבוע. המחיר: 476 דולרים.
3 צפייה בגלריה
נמל התעופה בנשגחאי
נמל התעופה בנשגחאי
עמדות של חברת חברת צ'יינה איסטרן איירליינס בנמל התעופה בנשגחאי
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
נמל התעופה של בייג'ינג
נמל התעופה של בייג'ינג
מטוס של חברת האינאן איירליינס בנמל התעופה של בייג'ינג
(צילום: רויטרס)
חברת האינאן איירליינס מוכרת גם היא חבילת "טוס כפי יכולתך" אך במקרה שלה הכרטיסים תקפים רק לטיסות אל או ממחוז האינאן. המחיר: 387 דולרים.
בתקשורת הסינית דווח כי צ'יינה איסטרן איירליינס מכרה יותר מ-100 אלף כרטיסים רב פעמיים. "אני טסה לצ'אנגשה בסוף השבוע הזה ולגואנגג'ואו בסוף השבוע שלאחר מכן", סיפרה אליין שן, עובדת מתחום הביטוח שמתגוררת בשנגחאי, בשיחה עם רויטרס לאחר שחזרה מטיול של שמונה ימים בצפון-מערב סין. "זו הייתה חוויה נהדרת, לא הייתי טסה כל כך הרבה אם זה לא היה הכל כלול".
לא רק חברות תעופה סיניות השיקו מבצעים ברוח "חופשי חודשי". ענקית המלונאות האמריקנית מריוט הודיעה כי תשיק החודש קמפיין שבו תשווק ארוחות בוקר למשך חודש בכל אחד מ-146 המלונות שלה בסין תמורת 84 דולרים בלבד.