2 צפייה בגלריה
ספינת "אודיסאה" שתפליג לראשונה מחיפה חיפה וחזרה
ספינת "אודיסאה" שתפליג לראשונה מחיפה חיפה וחזרה
סוף עצוב לרומן שטרם התחיל
(מתוך אתר royalcaribbean)
פגיעה נוספת בענף התיירות הישראלי: ענקית השיט רואיל קריביאן הודיעה היום (יום א') כי היא מבטלת את קו ההפלגות שאמור היה לצאת בתחילת יוני מנמל חיפה. בהודעת החברה נמסר כי "עקב חוסר השקט בישראל ובאזור, ספינת האודיסיאה לא תוכל להשלים את ההכנות הנדרשות".
בתחילת מרץ השנה הודיעה חברת הספנות כי תשלח לישראל את אוניית הפאר החדשה ביותר שלה שהחל מ-2 ביוני ובמהלך עונת הקיץ והחגים תבצע הפלגות ליעדים שונים ביוון ובקפריסין. היה מדובר בפעם הראשונה שאונייה בסדר גודל כזה תגיע לחופי ישראל, תעגון כאן ותחל להוציא קרוזים שיחלו ויסתיימו בישראל.
ספינת האודיסאה החדשה מגיעה לראשונה לנמל חיפה בסוף אפריל
ואכן, ב-21 באפריל ספינת Odyssey of the Seas הגיעה לנמל חיפה במטרה לשהות כאן כחודשיים לפני שתחל בקו הקרוזים הראשון שלה מישראל. מכירת הכרטיסים החלה ב-9 במרץ, כאשר מחירים ראשוניים החלו ב-499 דולר לאדם.
בהודעת החברה נמסר כי "רויאל קריביאן שינתה את מסלול הספינה החדשה שלה Odyssey of the Seas עקב המתיחות בישראל ובאזור. הספינה לא הצליחה להשלים את ההכנות הנדרשות כדי להתחיל לפעול מחיפה, כמתוכנן. בהתחשב בכך, ולאור אי הוודאות למועד חזרת המצב לקדמותו, הספינה החדשה ביותר של תעשיית הספנות תעביר את עונת הפתיחה שלה לפלורידה. שינוי התוכניות של קו ההפלגה נבע מתוך רצון לשמור על בטיחותם ורווחתם של האורחים, של הצוות ושל הקהילות שמסביב .הודעה על ההפלגות החדשות של אודיסיאה תתפרסם במועד מאוחר יותר.
מייקל ביילי, נשיא ומנכ"ל רויאל קריביאן אמר: "אנו מבינים את האכזבה העלולה להגרם לנופשים הישראלים שאותם צפינו לקבל בספינה, אבל ההחלטה על השינוי משקפת את המחויבות החזקה שלנו להציע נופש שהוא בטוח ובאותה מידה בלתי נשכח. אנו מקווים להמשיך לראות את האורחים הישראלים שלנו בספינות אחרות באזור ובעולם. האורחים שלנו, הצוות והקהילות בהן אנו מבקרים תמיד יהיו בראש סדר העדיפויות שלנו. זו החלטה מאתגרת אבל עלינו להיות מהירי החלטה בסביבה הנוכחית.
"רויאל קריביאן תמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב המשתנה בישראל, בתקווה לחזור בעתיד ליעד פופולרי זה. הנוסעים והאורחים הרשומים בהפלגות, שיושפעו מהחלטה זו, מקבלים בימים אלה מידע וסיוע על תהליך ההחזר".
2 צפייה בגלריה
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
אוניית אודיסי אוף דה סיז Odyssey Of The Seas של חברת רויאל קריביאן
ספינת "אודיסאה" שהייתה אמורה להפליג לראשונה מחיפה בחודש הבא
(צילום: Royal Caribbean)
מדובר בספינת פאר, "הכי חדשה ומתקדמת בעולם", כך לדברי נציגות רויאל קריביאן, שהחליט להנשים מחדש את ענף הקרוזים דווקא עם ישראל, הודות לרמת התחלואה הנמוכה וכמובן למצב החיסונים בארץ.
הספינה החדשה, השוקלת 169 אלף טון, מאכלסת 16 סיפונים, 2,105 חדרים והיא יכולה להכיל עד 5,498 אורחים. לפי דוברות החברה בארץ נרכשו כבר כרטיסים לקרוזים הראשונים ולאלו שהיו מתכוננים לספטמבר הקרוב, עונת החגים.