חיטוי מטוס בתאילנד מחשש לקורונה
(צילום: רויטרס)
נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם ומעבר להשפעה השלילית הצפויה על התיירות בסין, משפיע גם על כל התיירות הנכנסת למזרח הרחוק. מנתונים של אתר התיירות "גוליבר" עולה כי בימים האחרונים נרשמה צניחה של 45% בהזמנות של טיסות להונג-קונג, סינגפור וטייוואן, זאת לצד הירידה בהזמנות לסין הנאמדת נכון לעכשיו בלא פחות מ-70%.
מהנתונים עולה גם כי חלה ירידה חדה בחיפושים אחר טיסות למדינות נוספות שקרובות לסין. חיפושי הטיסות לתאילנד, וייטנאם ויפן ירדו ב-25% בהשוואה לחודש ינואר בשנה שעברה.
3 צפייה בגלריה
סטודנטים נוחתים ב אינדונזיה חזרו מ ווהאן סין נגיף קורונה
סטודנטים נוחתים ב אינדונזיה חזרו מ ווהאן סין נגיף קורונה
סטודנטים שחזרו מסין נוחתים באינדונזיה
(צילום: AFP PHOTO / INDONESIAN EMBASSY)
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה סין מטוס של סרי לנקן איירליינס מפנה אזרחי סרי לנקה מ ווהאן
נגיף קורונה סין מטוס של סרי לנקן איירליינס מפנה אזרחי סרי לנקה מ ווהאן
טייסים במטוס של סרי לנקן איירליינס שמפנה אזרחים מווהאן
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
עובדים של סוכנות נסיעות מחלקים מסכות לאנשים ב נמל תעופה ב הונג קונג בגלל נגיף קורונה
עובדים של סוכנות נסיעות מחלקים מסכות לאנשים ב נמל תעופה ב הונג קונג בגלל נגיף קורונה
עובדים של סוכנות נסיעות מחלקים מסכות לאנשים בנמל תעופה בהונג קונג
(צילום: AP)
"בהלת נגיף הקורונה ללא ספק השפיעה על ענף התיירות, לא רק לסין אלא למזרח כולו. הנוסעים חוששים להגיע למדינות שקרובות פיזית לסין או לעצור בהן לקונקשן והנתונים מדברים בעד עצמם", מסר מנכ"ל "גוליבר" זיו רוזן.
לדבריו, "כמו בכל אירוע נקודתי וכפי שראינו בהתפרצות מגפת הסארס או בנגיף הזיקה, לאחר שיימצא חיסון מתאים והמדינה תתאושש גם התיירות תתאושש ומהר מאוד נראה את הביקושים מטפסים בחזרה. עם זאת, נכון לעכשיו הישראלים מעדיפים לא לקחת סיכון ולמצוא יעדים אלטרנטיביים כגון דרום אמריקה, אפריקה ואירופה".
הבוקר דווח על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה מחוץ לסין לאחר שאזרח סיני בן 44, במקור מהעיר ווהאן מת בפיליפינים. הוא אושפז לראשונה ב-25 בינואר בשל חום, שיעול וכאבי גרון, ולאחר מכן פיתח דלקת ריאות. "בימים האחרונים הוא היה במצב יציב והראה סימני שיפור, אולם מצבו הידרדר ב-24 השעות האחרונות", מסר משרד הבריאות בפיליפינים.
נוסעים טסים להונג קונג עם מסכות
(צילום: בראל אפרים)
פרופ' סיגל סדצקי ממשרד הבריאות
(צילום: אלכס גמבורג וירון ברנר)
במהלך הלילה, טרם מותו של האזרח בפיליפינים, הודיעה סין כי מניין המתים מהתפרצות הנגיף עומד על 304, 45 יותר ממניין המתים אתמול. כמו כן, נמסר כי מניין הנדבקים בנגיף עומד בסין על 14,380 ובמדינות אחרות עוד כ-150.
בתוך כך, הבוקר נחתו בנמל התעופה בן גוריון שתי הטיסות האחרונות מסין שלנוסעים בהן הותר להיכנס לישראל. על טיסת היינאן מבייג'ינג ועל טיסת סצ'ואן מצ'נגדו היו עשרות עובדי שגרירות סין בישראל. כניסתם התאפשרה בעקבות התחייבות מטעם השגרירות כי עובדיה ישהו בשבועיים הקרובים בבידוד, לפני שיצאו למרחב הציבורי.
בסוף השבוע משרד החוץ עדכן כי בעקבות דיון בין המטה בירושלים לנציגויות בסין בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה, הוחלט לעדכן את אזהרת המסע למדינה האסייתית. לפי העדכון, משרד החוץ ממליץ לאזרחי ישראל לא לנסוע בעת הזו לסין, ואזרחי המדינה שנמצאים כעת בסין ישקלו אם לעזוב את המדינה בהקדם.
כמו כן, חברת אל על הודיעה ביום חמישי על השעיית טיסותיה לבייג׳ין עד ל-25 במרץ. גם חברת התעופה הסינית האינאן אירליינס הודיעה על השעיית מרבית קוויה הבינלאומיים, כולל את קו בייג'ינג-תל אביב, בין ה-3 בפברואר ועד ל-28 במרץ.