הסרטון המדובר שהועלה הבוקר והוסר לאחר מספר שעות מעמוד הטוויטר של איתיחאד
(מתוך עמוד הטוויטר של איתיחאד)

חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, איתיחאד איירווייז, שהודיעה הבוקר (ב') על השקת קו טיסות חדש מישראל לאיחוד האמירויות בסוף חודש מרץ, נאלצה להסיר סרטון פרסומי מהרשתות החברתיות - לאחר שבין היתר קראה לנוסעיה לבקר ב"בית המקדש השני", דבר שעורר זעם בעולם הערבי והפלסטיני.

"זה סרטון מלא בטעויות היסטוריות"

פלסטיני תושב רמאללה העלה את הסרטון שהוסר וכתב: "חברת התעופה איתיחאד הסירה סרטון הקורא לבקר בתל אביב והציג (בירושלים) את בית המקדש במקום אל אקצא, הציגו גניבה של מאכלים פלסטינים כישראלים. זה סרטון מלא בטעויות היסטוריות".
פלסטיני נוסף כתב בטוויטר: "לכלוך ללא גבול. חברת התעופה איתיחאד מפרסמת סרטון ומזמינה אנשים לבקר בישראל ומציגים לכאורה את בית המקדש". עיתונאית פלסטינית ממזרח ירושלים כתבה: "האם זה אחד מסעיפי הסכמי אברהם? בית המקדש במקום מסגד אל אקצא?"
2 צפייה בגלריה
תמונה מתוך הסרטון של איתיחאד, שבה רואים איור של בית המקדש לכאורה בעקבותיו הוסר הסרטון כולו
תמונה מתוך הסרטון של איתיחאד, שבה רואים איור של בית המקדש לכאורה בעקבותיו הוסר הסרטון כולו
תמונה מתוך הסרטון של איתיחאד, שבה רואים איור של בית המקדש לכאורה בעקבותיו הוסר הסרטון כולו
(מתוך הסרטןו שהוסר בעמוד הטוויטר של איתיחאד)
בסרטון שפרסמה החברה ברשתות החברתיות (והוסר בהמשך) נראית דיילת לבושה במדי החברה מציגה את האתרים המרכזיים בישראל, ואומרת "אם חלמתם לבקר במקום שבו בכל פינה יש סיפור - תנו לי לקחת אתכם לתל אביב".
בהמשך פירטה על חופי העיר ללא הפסקה: חוף גורדון, חוף פרישמן והבננה ביץ' - והמליצה למבקרים ליהנות מהשמש. בהמשך אמרה כי מדובר במקום הנופש המרכזי בישראל עם הרבה פסטיבלים, גלריות פרטיות ואמנות רחוב - כשבתמונת הרקע הופיע בין היתר גם "בית המקדש השני". הדיילת לא שכחה להמליץ על מנת הדגל בעיר, "הסביח", שלדבריה "אתם חייבים לנסות".
2 צפייה בגלריה
מטוס איתיחאד
מטוס איתיחאד
רק הבוקר הכריזה רשמית על הקו לישראל וכבר החלו הבעיות
(צילום: איתיחאד)
הבוקר הודיעה חברת התעופה כי תתחיל להפעיל טיסות סדירות לישראל מ-28 במרץ, בשלב זה טיסה אחת ביום. "השקת קו הטיסות החדש הגיעה בעקבות הנורמליזציה והקשרים הדיפלומטיים בין שני העמים וחתימת 'הסכמי אברהם' בין איחוד האמירויות הערביות לישראל בבירה האמריקאית וושינגטון ב-15 בספטמבר", נמסר בהודעת החברה, שציינה כי חודש לאחר החתימה בארה"ב היא הוציאה ב-19 באוקטובר את טיסת הנוסעים המסחרית הראשונה מתל אביב לאבו דאבי ובחזרה.
בחברת התעופה מצהירים כי הקו החדש לא רק יקדם תיירות נכנסת של ישראלים לאבו דאבי, אלא גם יעניק לתושבי האמירויות הזדמנות לגלות את האתרים ההיסטוריים של ישראל, חופי הים, המסעדות וחיי הלילה. בנוסף ציינו בחברה כי הטיסות יותאמו לכך שיוכלו לקשר את הישראלים מהנמל באבו דאבי ליעדי המשך כדוגמת סין, הודו, תאילנד ואוסטרליה. החברה מפעילה מטוסים מדגמי בואינג 777, דרימליינר 787 ואיירבוס מדגמי A320 ו-A380. הדגם האחרון לא אמור לפעול בקו לישראל.
בחודש שעבר השיקה החברה אתר בעברית, כחלק מההכנות לקראת כניסתה לשוק הישראלי. בראש האתר נכתב "ברוכים הבאים מאבו-דאבי" ו"לבחור נכון". כרגע האפשרויות בו מצומצמות, אך החברה מבטיחה לטוס דרך אבו דאבי ל-50 יעדים ברחבי העולם.
מחברת התעופה איתיחאד איירווייז טרם התקבלה תגובה.