הביקור ההיסטורי של כתב ynet באבו דאבי
(צילום: איתי בלומנטל)

חברת התעופה איתיחאד: "אנחנו מתחילים להפעיל קו חדש לישראל". חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי הודיעה הבוקר (ב') על השקת קו טיסות סדירות לישראל החל מ-28 במרץ. בשלב זה מדובר בטיסה אחת מידי יום.
בהודעת החברה נכתב כי "השקת קו הטיסות החדש הגיעה בעקבות הנורמליזציה והקשרים הדיפלומטיים בין שני העמים וחתימת 'הסכם אברהם' בין איחוד האמירויות הערביות לישראל בבירה האמריקאית וושינגטון ב-15 בספטמבר". חודש לאחר מכן ב-19 באוקטובר, כך ציינה החברה, היא הוציאה את טיסת הנוסעים המסחרית הראשונה מתל אביב לאבו דאבי ובחזרה.
4 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס של חברת איתיחאד איירווייז
מטוס איירבוס של חברת איתיחאד איירווייז
מטוס האיירבוס A380 של איתיחאד. לצערנו לא יהיה בקו לישראל
(צילום: shutterstock)
מוחמד אל בולוקי, מנהל התפעול הראשי בקבוצת איתיחאד, אמר כי "בעקבות חתימת ההסכם הבילטראלי החדש בין המדינות, אנחנו שמחים להודיע על קו ישיר בין הערים החשובות אבו דאבי ותל אביב. תחילת הטיסות הסדירות הוא רגע היסטורי וכחברת תעופה אנחנו מחויבים להתאים עצמנו להזדמנויות הולכות וגדלות, למסחר ולתיירות לא רק בין שתי המדינות אלא גם באזור ומחוצה לו".

מחירי הכרטיסים

בבדיקה שערכנו, ניתן כבר עכשיו להזין תאריכים באתר החברה ולהזמין כרטיס טיסה אך בשל באג באתר, ככל הנראה, לא ניתן להזמין בקו תל אביב - אבו דאבי עדיין אלא רק מאבו דאבי לתל אביב וחזרה.
(צילום: שחר גולדשטיין)
כך למשל, טיסה במחלקת תיירים קלאסית, תעלה החל מ-409 דולר. במסלול זה ניתן להעלות מזוודה של עד 30 ק"ג כאשר ביטול כרטיס או שינוי מועד טיסה יחויב בתשלום נוסף. מסלול "גמיש" במחלקת תיירים, יתחיל במחיר 589 דולר ויאפשר לכם לשנות או לבטל את כרטיסי הטיסה ללא תשלום נוסף, להעלות למטוס מזוודה עד 35 ק"ג ובנוסף לבחור את המושב המועדף עליכם.
4 צפייה בגלריה
כרטיס טיסה
כרטיס טיסה
כרטיס טיסה באמצע אפריל
(מתוך אתר etihad.com)
4 צפייה בגלריה
כרטיס טיסה
כרטיס טיסה
זול יותר בתחילת אפריל
(מתוך אתר etihad.com)
לדוגמה, טיסה במסלול הקלאסי מאבו דאבי לישראל, בין ה-11 באפריל עם חזרה ב-16 באפריל, תעלה לכם 831 דולר כולל מיסים, שהם כ-2,790 שקלים. מצאנו גם כרטיס זול יותר ב-1,353 שקלים מאבו דאבו לישראל וחזרה, בסוף השבוע הראשון של אפריל בתאריכים 1.4-5.4.21, מחמישי עד שני.

הקו יעניק גם לאמירותים לגלות את אתרי ישראל

הקו החדש, יתחיל כאמור ב-28 במרץ, ובחברת התעופה מצהירים כי הדבר לא רק יקדם תיירות נכנסת של ישראלים לאבו דאבי אלא גם יעניק לתושבי האמירויות הזדמנות לגלות את האתרים ההיסטוריים של ישראל, חופי הים, המסעדות וחיי הלילה. בנוסף ציינו בחברה כי הטיסות יותאמו לכך שיוכלו לקשר את הישראלים מהנמל באבו דאבי ליעדי המשך כדוגמת סין, הודו, תאילנד ואוסטרליה. החברה מפעילה מטוסים מדגמי בואינג 777, דרימליינר 787 ואיירבוס מדגמי A320 ו-A380. הדגם האחרון לא אמור לפעול בקו לישראל.
4 צפייה בגלריה
Welcome on Board
Welcome on Board
Welcome on Board
(מתוך עמוד האינסטגרם ETIHAD)
בחודש שעבר השיקה החברה אתר בעברית, כחלק מההכנות לקראת כניסתה לשוק הישראלי. בראש האתר נכתב "ברוכים הבאים מאבו-דאבי" ו"לבחור נכון". כרגע האפשרויות בו מצומצמות, אך החברה מבטיחה לטוס דרך אבו דאבי ל-50 יעדים ברחבי העולם.
בחברה ציינו כי בימי הקורונה, החברה פועלת תחת סטנדרטים מוקפדים ומחמירים במסגרת תוכנית של החברה לשמירה על ההיגנה בכל שלבי הטיסה והעלייה למטוס.