הדרך הטובה ביותר להיחלץ מתחושות הדיכאון והחרדה המתלוות לתקופות משבר, היא להיזכר ברגעים טובים ומאושרים יותר - למשל, טיול ליעד אקזוטי, חופשה משפחתית באירופה או אפילו חופשת הסקי בחורף שעבר - ולשכנע את עצמנו שלא רחוק היום בו נוכל ליהנות מהם שוב.
ובעוד יש כאלה שנהנים להתרפק על העבר באמצעות זיכרונות בלבד, יש כאלה שהחליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה - ולשחזר את החופשה האחרונה שלהם בדרך מקורית במיוחד, כשהם בביתם.
9 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסטגרם של Egle Geniene)
ראשיתו של המיזם במדריך טיולים מליטא, ליודאס דאפקוס שמו, שפרסם פוסט בעמוד הפייסבוק של חברת הטיולים בה הוא עובדה הנקראת Travel Planet kelionės, ובו קרא לגולשים לבחור את תמונת הטיול היפה, המעניינת, המצחיקה והמקורית ביותר שלהם, ולשחזר אותה מחדש תוך שימוש באמצעים ביתיים בלבד.
9 צפייה בגלריה
מדריך הטיולים שיזם את האתגר
מדריך הטיולים שיזם את האתגר
מדריך הטיולים שיזם את האתגר
(מתוך עמוד האינסטגרם של Liudas Dapkus)
לדברי אותו עיתונאי, מלבד העובדה שכעת בטוח יותר להישאר בבית, אפשר למצוא בו גם כלים באמצעותם ניתן לשחזר לא מעט רגעים יפים מתקופות טובות יותר. "הבית מלא בכלים ליצירת הנוף המושלם, הזריחה היפה ביותר ואפילו אנדרטה בה נתקלתם במהלך אחד מהטיולים שלכם", כתב דאפקוס.
9 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסטגרם של Gabrielė Štaraitė)
9 צפייה בגלריה
גולשת מליטא משחזרת את החופשה האחרונה שלה בברזיל
גולשת מליטא משחזרת את החופשה האחרונה שלה בברזיל
גולשת מליטא משחזרת את החופשה האחרונה שלה בברזיל
(מתוך עמוד האינסטגרם של Audra Kondrote)
הוא אף ציין בפני הגולשים שלא ישכחו לכלול בתמונה את ילדיהם ואת בני הזוג שלהם, ואפילו הסביר לאלו שנמצאים לבדם בבית כיצד יש להשתמש בטיימר, על מנת שיוכלו גם הם להשתתף באתגר.
9 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסטגרם של Rasa Tilvikiene)
הפוסט זכה לאלפי שיתופים, ומטיילים מכל רחבי ליטא והעולם נענו בהמוניהם לאתגר, ושיתפו את תמונותיהם בהן שחזרו את החופשה האחרונה שלהם - לפני שנגיף הקורונה שיבש את חיי כולנו. בין היתר, אחת מהגולשות שיתפה תמונה בה שחזרה את הטיול האחרון שלה במזרח כשנחש כרוך סביב צווארה; גולשת אחרת שחזרה את חופשתה האחרונה בריו שבברזיל - כשבתפקיד פסלו המפורסם של ישו הצלוב שימש בן זוגה, וגולש נוסף שחזר את תמונתו מדרום אמריקה עם המוצ'ילה על הגב.
9 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסטגרם של Mantas Kazlauskas)
המיזם החדש מצטרף לאתגר האומנות שפורסם לאחרונה ברשתות החברתיות ברוסיה, הקורא לגולשים בבית לשחזר יצירות אמנות באמצעות פריטים שנמצאים בהישג יד בלבד, ותוך איסור מוחלט על טיפול בתמונות באופן דיגיטלי. את התוצאות המעניינות (חלקן היו גם משעשעות למדי) פרסמו הגולשים בקבוצת הפייסבוק, וזכו לתגובות חיוביות מגולשים מכל העולם.
9 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסטגרם של Vitalij Naumenko)

ועכשיו - שחזרו אתם את החופשה האחרונה שלכם

כמטיילים ותיקים, שאוהבים לצאת לחופשות ומתגעגעים לאותם רגעים יפים בהם אפשר היה פשוט לעלות על מטוס ולנחות ביעד בו מעולם לא היינו בעבר, החלטנו להרים את הכפפה ולהציב בפניכם את אתגר ה-Stay In שלנו - האתגר שיחזיר אתכם לרגעי החופש היפים שלכם מבלי שתצטרכו לצאת מהבית.
9 צפייה בגלריה
(מתוך עמוד האינסטגרם של Travel Planet kelionės)
מה צריך לעשות כדי להשתתף באתגר? פתחו את אלבום התמונות מהטיול האחרון שלכם, בחרו תמונה מרגשת, יפה או מצחיקה מאותה חופשה, ונסו לשחזר אותה בצורה המקורית ביותר תוך שימוש בכלים ביתיים בלבד (אם רוצים, אפשר להיעזר גם בבני המשפחה או החברים המתגוררים אתכם בבית).
רוצים דוגמאות? השולחן, למשל, יכול להפוך לסירה, המחבת יכולה לשמש כהגה, את מכשיר הטלוויזיה אפשר להפוך לחלון והכיסא יכול להפוך לרכבת הרים. וזה, רק על קצה המזלג.
9 צפייה בגלריה
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק Travel Planet kelionės )
אחרי שתצלמו את התמונה המשוחזרת, שלחו לנו אותה או תייגו אותנו בעמוד הפייסבוק או באינסטגרם עם ההשטאג StayIn#. התמונות המוצלחות, המקוריות והמצחיקות ביותר - יפורסמו בכתבה שתעלה כאן אצלנו, בערוץ חופש ynet, בעוד שבוע.
יאללה, למה אתם מחכים? רוצו להצטלם!