מגפת הקורונה הובילה לשינויים רבים בחיי היומיום של כולנו - החל מעטיית המסכות, דרך הריחוק החברתי ועד לעבודה מהבית שהפכה לסוג של שגרה עבור רבים. לצד אלו, היא הצליחה להאיץ גם את מגמת השימוש בטכנולוגיה מתקדמת, אשר סייעה וממשיכה לסייע להתמודדות עם הנגיף.
כיצד זה קורה בפועל? למשל, באמצעות אפליקציית זום שמאפשרת לאנשים להמשיך ולהתנהל מול גורמים מקצועיים ומול בני משפחה וחברים - וכל זה מבלי לצאת מביתם, ולהסתכן בהדבקה בנגיף. וישנם פיתוחים נוספים המסייעים לשמירה על בריאות הציבור, רובם אגב נוצרו הרבה לפני שהמגפה פרצה לחיינו - והיא למעשה זרזה את יציאתם לשוק ואת השימוש בהם.
אחת מהן היא אפליקציית Wishbox - פלטפורמה לניהול חווית אורח בבתי מלון, המשמשת את האורחים מהרגע שבו ההזמנה בוצעה - ועד לסיום החופשה.
"האפליקציה הדיגיטלית מאפשרת, למעשה, את הריחוק בין האורחים לעובדי המלון, ובכך מונעת את הסיכון שבהדבקה", מסביר דויד מזומן, מנכ"ל ומייסד החברה.
"למעשה, כל מה שהאורחים נדרשים אליו הוא להזמין את החופשה שלהם בהזמנה טלפונית או דרך האתר של המלון, ומהרגע שבו הוזמנה החופשה - המערכת יוצרת איתם קשר בשם המלון, והכל מתנהל בצורה דיגיטלית", מוסיף המנכ"ל.
בין היתר, המערכת שולחת לאורחים מידע אודות המלון ובמקביל, אף אוספת מהם מידע על מנת להבין את צורכיהם. בנוסף, היא מאפשרת להם לבצע צ'ק אין דיגיטלי - ומונעת את העמידה בתור עם הגעתם למלון.
"האפליקציה הזו נכנסה לשימוש כבר לפני כחצי שנה, כאשר חצי מיליון אורחים השתמשו בה לצ'ק אין. אבל אין ספק שהקורונה האיצה את השימוש בה, והפכה אותה לרלוונטית הרבה יותר", אומר מזומן.
לדבריו, "מאז המגפה, היא משמשת את בתי המלון ואת האורחים לסריקת דרכונים, לקבלת מידע רלוונטי אודות שירותי המלון כמו הזמנת שירות חדרים, הזמנת טיפולי ספא ומידע על האטרקציות הנמצאות בסביבת המלון, וכן - לטיפול בתשלום עבור החופשה. למעשה, היא מייתרת את הצורך בדפים ומאפשרת את הריחוק החברתי הנדרש בימים אלו".
"האפליקציה תישאר איתנו גם אחרי תקופת הקורונה"
מי שכבר משתמשת בשירותי האפליקציה, היא רשת מלונות "פרימה ישראל" שמפעילה מספר בתי מלון ברחבי הארץ. לדברי חיים דוק, סמנכ"ל השיווק של הרשת, האפליקציה מאפשרת למלון לקיים תקשורת יומיומית עם האורחים באופן מהיר ונוח יותר.
"הטמנו את האפליקציה הזו ממש ערב הקורונה, ואת השימוש בה התחלנו באופן מעשי קצת לפני חודש מרץ. השימוש העיקרי שנעשה בה אז היה תהליך הצ'ק אין ומסירת הדרכון, סריקה שלו והעברת מידע חיוני לאורחים", אומר דוק.
לדברי דוק, "לאפליקציה הזו יתרונות רבים מלבד השמירה על הריחוק החברתי, בהם גם קידום המלון ותקשורת גמישה יותר עם האורחים בנוגע לכל נושא כמעט. האורחים יכולים לבחור באמצעות האפליקציה את האוכל אותו הם רוצים לקבל לחדרם, את טיפול הספא אותו הם מעוניינים לקבל ולמעשה כל עדכון בנוגע לשירותים שהמלון מעניק".
-הלקוחות אוהבים את הרעיון של התקשורת הדיגיטלית?
דוק: "לא צריך להגיע למלון כדי להבין שעברנו איזשהו תהליך בתקופה הזאת. אני זוכר את הימים הראשונים של הסגר - אנשים היו מתרחקים זה מזה ברחוב על מנת שלא ליצור מגע אחד עם השני, ולאט-לאט סיגלו לעצמם הרגלי ריחוק חדשים.
"במלונות שפתחנו עד כה, אנחנו מיישמים את כל האלמנטים הנדרשים על מנת להמחיש לציבור את הצורך בריחוק ובשמירה על ההיגיינה, למען ביטחונם וכן למען הביטחון של צוות העובדים. האפליקציה תופסת חלק נכבד בפעולות המנע בהם נקפנו".
וכמו כמעט כל דבר בחיים, בפרט בתחום הטכנולוגיה המשתכלל כל העת, גם האפליקציה הזו מתוכננת לעבור שדרוג בקרוב.
"הדבר הבא שעליו אנחנו עובדים בימים אלו, הוא להעמיק את חוויית האורח במהלך החופשה, וכן להנגיש עבורו את היעד אליו הוא מגיע. כל מלון יכול להוסיף לאפליקציה את השירותים אותם הוא מעניק, כמו גם את העסקים הקטנים שפועלים בסמוך אליו", אומר מזומן.
לסיכום, הוא מוסיף ואומר כי "אנחנו עובדים המון גם עם תיירים מחו"ל, והאפליקציה תומכת בכמה שפות שונות. כשתייר מגיע לגרמניה או לסין, ואינו דובר את השפה המקומית, האפליקציה מנגישה לו את האטרקציות שנמצאות באזור, מספקת לו מידע אודות טיולים מאורגנים וספקים מקומיים שנמצאים שם ומעניקה לו מידע על המלון בו הוא שוהה - באמצעותו יידע איזה שירותים ניתנים שם".
למעשה, השירות שאתה מעניק יוצר תלות של התייר בך.
מזומן: "אני מעשיר אותו. בסופו של דבר כל מלון עושה את הטאץ' שלו. כל אחד בסגנון שלו, וזה לגמרי העתיד".