6 צפייה בגלריה
תתחשבו בעצמכם - תתחשבו בילדים
תתחשבו בעצמכם - תתחשבו בילדים
להזמין עכשיו חופשה בחו"ל עם הילדים: מוקדם מדי או חסכוני יותר?
(צילום: shutterstock)
אחרי חג הפסח ויום העצמאות, חופשות הקיץ הן הדבר הבא. אז מצד אחד מתחסנים ומחלימים מישראל יכולים להיכנס למגוון מדינות כמו יוון, קפריסין וגאורגיה - שמאוד אהודות על הקהל הישראלי, וללא בידוד. מצד שני החזרה ארצה עבור הילדים תלווה בבידוד ארוך.
נכון למועד כתיבת שורות אלו, מדיניות משרד הבריאות אינה משתנה ודורשת בידוד של שבועיים לכל החוזרים מחו"ל שלא התתחסנו או החלימו ממחלת הקורונה, לא משנה כמה בדיקות שליליות הם מציגים. זאת להבדיל מהמתווה שנבנה סביב החזרה מחופשות משפחתיות באילת, שמותנה בהצגת בדיקה שלילית. הצורך בבדיקות קורונה שליליות תקף גם לחוזרים מחו"ל ואף בצורה מחמירה יותר - כשלוש בדיקות סך הכל.
ועדיין, כל מי שלא מחוסן, קרי מרבית הילדים - ייאלץ לשהות בבידוד לאחר החופשה. מה שמקשה על ישראלים רבים לסגור מראש חופשה מעבר לים. עם זאת, מצאנו כמה משפחות אופטימיות או אמיצות, אם תרצו, שהחליטו להמר ולהזמין חופשה גם עבור הילדים הלא מחוסנים.

המשפחה שטסה לטביליסי: "השנה הנופש זול ב-4,000 שקלים"

שלומית, בעלה חן והילדים מכפר קיש שבצפון הארץ, עברו הרבה בשנה האחרונה. שלומית, שעובדת כמזכירה רפואית בבית החולים העמק ואף זאת שהקימה את מחלקת הקורונה בבית החולים, חוותה לא מעט קשיים בשנה החולפת. אך בפן המשפחתי היא ניסתה לעודד את עצמה ואת המשפחה כאשר הזמינה לא פחות משלוש פעמים חופשות בחו"ל, כשכל פעם היה עליה לבטל או לדחות אותן ואז לבטל.
"הפעם אני נזהרת לא לספר לאף אחד ולא לדבר על הנסיעה הזאת גם בתוך המשפחה הגרעינית", מספרת שלומית שהזמינה נסיעה נוספת ליוני עבור כל שבעת בני משפחתה לטביליסי, גאורגיה.
"ראינו שטביליסי מקבלת גם לא מחוסנים ללא צורך בבידוד אלא רק עם בדיקת PCR שלילית, ומאחר שיש לי ילדים שלא יכולים להתחסן עדיין, הזמנו חופשה שם".
6 צפייה בגלריה
חמשת ילדיה של שלומית בחופשה הקודמת של המשפחה בארץ
חמשת ילדיה של שלומית בחופשה הקודמת של המשפחה בארץ
חמשת ילדיה של שלומית בחופשה הקודמת של המשפחה בארץ
(באדיבות המשפחה)
מבין חמשת הילדים, לשלומית יש שני תאומים בני 11 - היחידים שלא מחוסנים במשפחה. הבן הבכור בן 22 והתאומים בני 18 התחסנו יחד עם שלומית ובעלה חן, ולכן היה להם חשוב לבחור ביעד שכזה.
"זה חלום שלי לטוס כולנו ביחד. חלום שאני רוצה שיתגשם נקודה", עונה שלומית כשנשאלה איך לא ויתרה על הנסיעה לחו"ל לאחר כל הנסיונות הכושלים.
החופשה המשפחתית מתוכננת לתחילת יוני לחמישה ימים דרך איסתא ובטיסות של אל על. "הנציגה של איסתא ליוותה אותי כל כך הרבה שהיא כבר חלק מהמשפחה", מספרת שלומית ומתארת כיצד הפעם החליטה לספר על הנסיעה לילדים. "בהתחלה לא רציתי לספר להם כדי של יתאכזבו שוב, כל טיול שהתבטל - האכזבה נעשתה קשה יותר ויותר. אבל אני כל כך מצפה לנסיעה הזאת ומתרגשת לקראתה, שרציתי שגם הם יצפו לה.
"אז פתחתי קבוצת וואטסאפ שרק שבעת בני המשפחה וסוכנת הנסיעות שלנו יודעים עליה. בישרתי שם לאן ומתי אנחנו נוסעים ואמרתי שזהו, יותר מזה לא אומרים כלום ולא מדברים על זה. כדי לא לפתח ציפיות". נראה שחמשת הילדים הקשיבו לאמא וענו בקור רוח "מאושר". "וזהו, מאז כולנו לא מדברים על זה, הקבוצה נפתחה אך לא פעילה יותר".
מבחינת מחירים שלומית מספרת על עלויות טובות יותר ביחס לנסיעות הקודמות. עלות כרטיסי הטיסה היא 220 דולר לכרטיס, לא כולל הביטוחים שעלו 240 דולר נוספים עבור כל המשפחה. כלומר 1,780 דולר שהם קצת יותר מ-6,000 שקלים עבור שבע נפשות, לא כולל עלויות הלינה. "לפני שנתיים שילמתי כ-10,000 שקלים רק עבור טיסות", מספרת שלומית בהשוואה להפעם.
לגבי הבידוד בארץ, אליו יצטרכו הילדים בני ה-11 להיכנס, נכון לעכשיו, אמרה שלומית בכעס כי איננה מבינה את המדיניות הזו. "אני לא מצליחה להבין במה זה שונה לעומת החוזרים מאילת? הרי הבדיקות הן אותן בדיקות והרי כולנו מחוייבים לעשות 72 שעות לפני החזרה לארץ בדיקות קורונה בחו"ל - שזה גם עולה לא מעט כסף, ובחזרה בארץ מחוייבים שוב לבצע עוד בדיקת PCR. אז מדוע צריך את כל הבדיקות האלה ואז עוד 14 ימי בידוד? ועוד בשנה שבה לא היה כמעט בכלל בית ספר".
עם זאת, שלומית ומשפחתה החליטו שהקשיים שווים את החופשה המיוחלת. "דווקא כי חוויתי את השנה האחרונה עמוק בתוך הקורונה ואחרי שנה של ילדים שחיו בזומים – אנחנו צריכים אוויר קצת. צריך להגשים חלומות".

המשפחה שטסה לכרתים: "החשש היחיד שהמחירים יעלו יותר"

סוזי ומשה מכפר סבא הזמינו לפני שבועיים חופשת קיץ בכרתים דרך ישראייר, עבורם ועבור ארבעת ילדיהם בגילים: 12, 13, 14 ו-17. על השאלה האם לא עלה חשש להזמין כבר עכשיו חופשה עונה סוזי כי "הזמנו בלי שום חשש, החשש היחיד היה שהמחירים יעלו עוד יותר לקראת הקיץ".
לגבי הבידוד כאן בארץ היא מסבירה: "אנחנו מניחים שנוכל לחסן את כל הילדים עד אז. בתי בת ה-17 כבר מחוסנת. בכל מקרה רכשנו ביטוח ביטול על הטיסה עם החזר מלא".
6 צפייה בגלריה
חוף מאטלה כרתים
חוף מאטלה כרתים
הזמינו מראש חופשה לכרתים עם הילדים
(צילום: shutterstock)
החופשה שלהם עלתה קצת יותר מ-6,000 דולר עבור שש נפשות, כולל טיסות, שהייה בווילה בכרתים ורכב.
סיפרתם לילדים על הנסיעה או שמחכים עם זה שיהיה יותר בטוח?
"הודענו לילדים. מקסימום הם יתאכזבו אם נבטל, הם כבר רגילים לאכזבות אחרי השנה שחלפה", עונה סוזי. הפעם האחרונה שנסעו בהרכב הזה לחו"ל היה בספטמבר 2019 ולאילת בפסח האחרון - "היה לא משהו. עמוס ומלא מדי", היא מתארת.
ואין חשש שבסוף תאלצו לבטל, לאכזב את הילדים ולהתאכזב בעצמכם?
"החלטנו להיות אופטימיים ושיהיה כבר משהו לצפות לו. אנחנו מתרגשים".

המשפחה שטסה לשוויץ: "זול משמעותית משנים קודמות"

משפחה לא פחות אמיצה ואופטימית היא משפחת שדה מתל אביב, שהזמינה חופשה ליעד שאפילו לא מקבל עדיין מחוסנים ללא בידוד. צחי, אשתו נועה ושני ילדיהם, רוני בת 11 ועומר בן 8, הזמינו חופשה לשוויץ מסוף יולי ועד 11 באוגוסט. את הטיסות עם סוויס אייר סגרו כבר בדצמבר, את המלונות ויתר הדברים סיימו להזמין במרץ האחרון.
עלות כל כרטיס טיסה היא 400 דולרים, המחיר כולל הושבה במטוס, כבודה ומזון. "זול משמעותית ממחירים לשוויץ בקיץ 'רגיל' של שנים שעברו, כשאז המחירים יכלו להגיע ל-700 דולר עבור כרטיס אחד", מספר צחי.
6 צפייה בגלריה
משפחת שדה בטיול בצפון הארץ אחרי שביטלו את הטיול הקודם בחו"ל
משפחת שדה בטיול בצפון הארץ אחרי שביטלו את הטיול הקודם בחו"ל
משפחת שדה בצפון הארץ אחרי שביטלו את הטיול הקודם בחו"ל
(באדיבות המשפחה)
אין חשש להזמין טיסה כל כך מוקדם ועוד עם הילדים?
"אמרנו שמקסימום תבוטל הטיסה ונסתדר עם הכסף. במהלך השנה האחרונה הזמנו גם כרטיסים לווינה דרך אוסטרייאן איירליינס, הטיסה בוטלה וקיבלנו הכל חזרה", משיב צחי ומוסיף כי גם כל ההזמנות ללינה בשוויץ נעשו עם אפשרות לביטול עד הרגע האחרון, "וגם כאן - המחירים, הן של המלון והן של הדירה שהזמנו, זולים יחסית לשוויץ היקרה".
בנוגע לחיסונים ולצורך להיכנס לבידוד עבור מי שלא מחוסן עונה צחי כי "אנחנו מחוסנים כמובן אבל הילדים לא ואנחנו מהמרים על זה שדברים יסתדרו עד אז – שנוכל להיכנס לשם בלי בידוד. אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בשוויץ ומקווים שדברים יזוזו מספיק מהר".
צחי ואשתו החליטו שאם הצורך בבידוד בשוויץ יישאר עד הנסיעה הם יבטלו אותה. לעומת זאת אם הצורך להיכנס לבידוד בחזור - כאן בארץ, יישאר עד זמן הנסיעה - זו לא תהיה עילה לביטולה.
ומה בנוגע לאפשרות שהכל יבוטל ותצטרכו לבשר זאת לילדים? יש חשש מזה? "הילדים מאוד מצפים לזה, אבל אנחנו אומרים להם כל הזמן שאנחנו אומנם מקווים שהיא תצא לפועל אבל זה לא בטוח וכו'. הם ילדים גדולים, אלו החיים".

המשפחה שטסה ליוון: "לא מפחדת לאכזב. יש דברים שלא תלויים בי"

נטלי הנסון ושלושת ילדיה בני ה-9, 12 ו-13 מרמת השרון הזמינו חופשה לפני שבועיים ליוון. "לא חששתי להזמין שכן שילמתי על חבילה קצת יותר יקרה שכללה ביטוח מגן, במקרה של ביטול ולקחתי בחשבון שגם אם יצטרכו להיכנס לבידוד זה בסוף החופש הגדול אז זה בסדר", מספרת נטלי.
היא הזמינה את החופשה ל-15 באוגוסט למשך שבוע ימים, דרך חברת טיילת טרוול, במלון היוקרתי מאוד - "אוליביה", מרשת איקוס שנמצא בחלקידיקי שבצפון מזרח יוון.
6 צפייה בגלריה
נטלי והבת שלה בטיול הקודם בחו"ל
נטלי והבת שלה בטיול הקודם בחו"ל
נטלי והבת שלה בטיול הקודם בחו"ל
(באדיבות המשפחה)
6 צפייה בגלריה
מתגעגעים לחו"ל: הילדים של נטלי בהפלגה בטיול הקודם
מתגעגעים לחו"ל: הילדים של נטלי בהפלגה בטיול הקודם
"לא מפחדת לאכזב אותם": הילדים של נטלי בהפלגה בטיול הקודם
(באדיבות המשפחה)
להבדיל מיתר המשפחות בכתבה, בהקשר למחיר, נטלי מספרת כי הנסיעה השנה דווקא מעט יותר יקרה מזו של שנה שעברה. "השנה הנסיעה עלתה כ-11 אלף אירו לעומת 10,000 אירו בשנה שעברה". זאת ככל הנראה בשל התשלום הגבוה יותר על הביטוחים ואפשרויות הביטול. לגבי החשש לאכזב את הילדים עונה נטלי: "אני לא מפחדת לאכזב אותם כי הם יודעים שיש דברים שלא תלויים בי".