אחרי יותר מעשור: מטוס ישראלי נחת בטורקיה
(צילום: דוברות אל על )
25 עובדי אל על, בהם טייסי צי 737 ועובדי קרקע, יוחזרו לעבודה במהלך חודש יוני לאחר כמעט שלושה חודשים שבהם היו בחופשה ללא תשלום יחד מרבית עובדי החברה. מטרת חזרתם לעבודה היא בחינת ביקושים להפעלת טיסות ליעדים קרובים יחסית באירופה וביצוע פיילוט מצומצם.
נדגיש כי טרם נקבע מתווה שבו תוכל החברה לחדש את טיסותיה המסחריות. כמו כן, עד ל-20 ביוני, לפחות, אל על לא תפעיל טיסות מסחריות כלל, אלא תמשיך בהפעלת טיסות מטען וטיסות מיוחדות בלבד.
1 צפייה בגלריה
בואינג 737 של אל על
בואינג 737 של אל על
בואינג 737 של אל על
(צילום: בואינג)
הודעות שנשלחו במהלך סוף השבוע בקבוצות ווטסאפ של עובדי צי 737 של אל על גרמו ללא מעט שמועות על חידוש טיסות הנוסעים של החברה שהופסקו כמעט לחלוטין עקב נגיף קורונה.
בחברה טרם גיבשו את רשימת המדינות שישתתפו בפיילוט, דבר התלוי בכמות הביקושים. גורם בחברה אמר כי "כל עוד לא ישתנו הגבלות משרד הבריאות שאוסרות על כניסת זרים ארצה, וכל עוד קיימת חובת בידוד על ישראלים ששבים מחוץ לארץ - תתקשה החברה להחזיר טיסות מסחריות".
מאל אל נמסר בתגובה: "לא מדובר בחידוש הטיסות, מאחר ולא השתנו התנאים בצורה מהותית ועדיין יש איסור כניסה לזרים לישראל וחובת בידוד לישראלים. יחד עם זאת בכוונת החברה לקיים בחודש יוני פיילוט מצומצם על מנת לבחון את תחילת הביקוש לטיסות נוסעים ולטובת כך יוחזר מספר מצומצם של עובדים".