מנהלי מלונות באילת, בים המלח ובטבריה שנשארה בחוץ מדברים על החוק שאושר
(צילום: ירון ברנר)

זה סוף-סוף קורה: המלונות בים המלח ובאילת ייפתחו בשבוע הבא לאחר שהיו סגורים במשך חודשיים מספטמבר, הדבר מתאפשר הודות לאישור החוק להכרזת "איי תיירות ירוקים" שאושר אמש (ד') במליאת הכנסת ללא מתנגדים, כדי לאפשר את פתיחת המלונות באילת ובים המלח.
3 צפייה בגלריה
מלון דן אילת מארח פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית
מלון דן אילת מארח פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית
ייפתח בקרוב - לאחר חודשיים שהיה סגור. מלון דן אילת
(סיון פרג')
חשוב לציין כי המלונות לא ייפתחו מיידית, עקב הצורך בבדיקות קורונה מהירות. מערך הבדיקות המהירות עדיין לא נמצא בכניסה לאותם אזורי תיירות והצפי הוא שיגיע בימים הקרובים. נדגיש כי הבדיקות הללו מיועדות רק לתושבי האזור ועובדי המלונות שיתבקשו, על פי החוק שאושר, לערוך בדיקת קורונה פעם בשבוע. האורחים שיגיעו לאותם אזורים יצטרכו לבצע בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני הגעתם ולהציג תוצאה שלילית בכניסה לאזורי התיירות המדוברים בדרום הארץ.

אז מתי אפשר יהיה לנפוש?

תלוי איזו רשת או מלון אתם שואלים. אבל הצפי הכללי הוא פתיחה במחצית השבוע הבא או לקראת סוף השבוע הבא.
ליאור מוצ'ניק, מנכ"ל מלונות דן באילת, אמר לאולפן ynet כי "מחלקת ההזמנות כבר פתוחה. לפי שיחה עם סגן שר הבריאות יואב קיש, אנו מעריכים כי מערך הבדיקות יהיה מוכן לכל המאוחר ביום חמישי הבא 19.11.20 ואז יהיה אפשר להגיע לנפוש".
מרשת ישרוטל נמסר כי ביום שלישי הקרוב ייפתחו המלונות רויאל ביץ' אילת, ישרוטל ים סוף, אגמים אילת וישרוטל ים המלח. ביום חמישי ייפתחו יתר המלונות.
מרשת פתאל נמסר ל-ynet כי פתיחת המלונות באילת ובים המלח מתוכננת כבר לתחילת השבוע הקרוב.
מקבוצת נקש, המחזיקה מספר מלונות בים המלח ובאילת, נמסר כי הם מתכננים לפתוח את המלונות בשלישי.

"עדיף מאוחר מאשר לעולם לא"

יוסי גלזר, מנכ"ל מלון לאונרדו קלאב ים המלח, סיפר בריאיון לאולפן ynet על "חודש כל כך מתסכל" ועל הקשיים שעברו בתקופה זאת שעדיין לא הסתיימו. "בסופו של דבר המתווה הזה היה מונח על שולחן מקבלי ההחלטות תקופה לא מבוטלת, אז אנחנו מברכים על אישור המתווה. זה בהחלט חבל ההצלה שלנו למצב העגום שלנו אבל עדיין עצוב לנו שלמרות שהחוק עבר - אנחנו צריכים לעבור עוד תהליך כדי להפעיל את המלונות עכשיו.
"עברנו לא מעט ייסורים של כן פתיחה לא פתיחה, החזרת העובדים למלון ואז החזרת העובדים לביתם. אנחנו מצפים בקוצר רוח להחזיר אלפי אנשים למעגל העבודה ממעגל האבטלה כדי לעשות את מה שהם כל כך אוהבים לעשות. עדיף מאוחר מאשר לעולם לא".
3 צפייה בגלריה
"עדיף מאוחר מאשר לעולם לא". מלון לאונרדו קלאב ים המלח
"עדיף מאוחר מאשר לעולם לא". מלון לאונרדו קלאב ים המלח
"עדיף מאוחר מאשר לעולם לא". מלון לאונרדו קלאב ים המלח
על השאלה אם יש חשש לפתוח את המלונות שכן אולי, בעקבות עלייה נוספת בתחלואה או סגר נוסף - ייסגרו שוב, ענה מוצ'ניק, מנכ"ל מלונות דן באילת: "אני מקווה שכל הרעיון של 'איים ירוקים', הוא אי ירוק פשוטו כמשמעו. גם בסגר האחרון, כשהיה מותר לנוע עד קילומטר מהבית, אנשים עדיין טסו ליוון. עכשיו האי הירוק החליף מיקום, הוא כרגע ים המלח ואילת. ואנחנו לא רואים סיבה שאם אנחנו מוכיחים בזמן הזה שאנו שומרים על אפס תחלואה, גם באילת וגם בים המלח, תהיה בעיה להגיע לאי ירוק גם בסגר".

יו"ר התאחדות המלונות בטבריה: "פתחו את חדרי המלון ללא ארוחות"

אזור תיירות אחר נשאר עדיין סגור מבחינת המלונות שבו והוא טבריה והסביבה. אבי זנדברג, יו"ר התאחדות מלונות טבריה ומנכ"ל מלון אסטוריה גליליי, מספר על התחושה הקשה שאיתה נותרו מלונאי הצפון.
"יש תחושה שנגרם כאן עוול משווע ואי צדק ושיש כאן איזה קמפיין תקשורתי לכיוון אחד. אני מאוד אשמח שייפתחו מלונות באילת ובים המלח, אבל הכיוון שונה. חדרי המלון לא מסוכנים. בטבריה ובאזורי הגליל יש מלונות קטנים, בודדים, התחלואה היא לא מהאורחים שמגיעים לחדרי המלון, אלא מהארוחות. אפשר לפתוח מלונות בלי מטבחים וחדרי אוכל, בלי התכנסויות בלובי".
3 צפייה בגלריה
מלון אסטוריה, טבריה
מלון אסטוריה, טבריה
"נעשה כאן אי צדק". מלון אסטוריה בטבריה שעדיין נותר סגור
(צילום: אבי זנדברג)
על השאלה מדוע לדעתו יש "אפליה" של טבריה מול ערים נוספות, ענה זנדברג: "לנו אין לנו לובי תקשורתי חזק כמו שיש לערים האלה, ואני אומר את זה בגלוי. הלובי שלנו לא עשיר כמו שיש להם. אני חושב שהגישה צריכה להיות שונה, כמו שפתחו את חנויות הרחוב לפני הקניונים, אפשר לפתוח את חדרי המלון ללא ארוחות. המרחבים הפתוחים אצלנו נהדרים – מרחבי הכינרת, מרחבי הגליל – לא חייבים לאכול במלונות, אפשר לאכול גם מחוץ למלונות וגם המסעדות שעושות טייק אוויי יוכלו ליהנות מזה.
"ההחלטה לא לשלב אותנו היא החלטה מוטעית ופוגעת קשות בטבריה כמו שכבר פגעו בה. הודיעו שהיא אדומה ואז הודיעו שטעו. ממשיכים לפגוע בעיר שעיקר פרנסתה זה תיירות. יש מלונות בכל הארץ, ולא מתייחסים בכלל לנושא הזה. זה 50% מתיירות הפנים בארץ".