3 צפייה בגלריה
מטוס Her0 Zero הדמיה
מטוס Her0 Zero הדמיה
הדמיה של מטוס ה-Her0 Zero
( Joe Doucet)
המעצב הניו יורקי ג'ו דוסה הציג עיצוב למטוס חדשני בשם Her0 Zero. המטוס יכלול שתי כנפיים ארוכות במיוחד שיחוברו לחלקו האחורי של גוף המטוס, ושלושה מדחפים שיהיו מחוברים לשלושה מנועים חשמליים ובכך יצמצו את רמת זיהום האוויר שיפיק המטוס. ה- Her0 Zero הוא אחד מאבות טיפוס רבים של מעצבים וחברות מטוסים שפועלים במסגרת מגמה לנסות ולצמצם את הפגיעה הסביבתית עם הגידול המשמעותי במספר הטיסות ובענף התעופה.
בראיון ל-CNN אמר דוסה כי עיצוב המטוס יפה וחסכוני וכי השימוש במדחפים הוא אמין ויעיל. החיסרון הוא קיצור של משך הטיסה בכ-20 אחוזים אך הדבר לא יהווה בעיה בטיסות קצרות ובינוניות. "מיקום הכנפיים בחלקו האחורי של המטוס נועד לאזן את המטוס באוויר, שכן רוב המשקלו יתרכז בחלקו האחורי של המטוס ושם גם ימוקמו הסוללות".
דוסה הוסיף ואמר כי ביקש ליצור כלי טייס עתידני ונחשק. "אם תגרום לאנשים לתהות למה הכלי הזה עדיין לא קיים, תוכל להגביר את הסיכויים לכך שהתעשייה תיאלץ להגיב לדרישה של הלקוחות".
3 צפייה בגלריה
מטוס Her0 Zero הדמיה
מטוס Her0 Zero הדמיה
ומזווית נוספת
( Joe Doucet)
בתוך כך, יצרנית המטוסים האירופאית איירבוס הציגה בימים האחרונים בסלון האווירי בסינגפור מטוס קונספט משלה. גם מטוס זה מבקש להוריד את כמות הפחמן שנפלטת לאוויר בזמן הטיסה, במקרה זה בכ-20%.
מטוס העתיד של איירבוס
( Airbus)

3 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס Maveric
מטוס איירבוס Maveric
דגם של ה-Maveric של איירבוס
(צילום: AP)
המטוס בעל עיצוב מעוגל, והכנפיים שלו שלובות בגוף המטוס כך שנראה שהוא בעל גוף אחיד שמזכיר במקצת את המבנה האווירודינמי של המפציץ האמריקאי ה-B2.
החיסרון של מטוסים אלו הוא שיכולת התמרון בהם נמוכה יותר מאחר והם מייצרים פחות התנגדות אווירודינמית, מה שמצד שני גם הופך אותם לחסכוניים יותר בדלק. בחודשים האחרונים ביצעה איירבוס טיסות מבחן בצרפת לדגם מוקטן של המטוס (ברוחב של 3.2 מטרים). בחברה היו מרוצים מתוצאות טיסות המבחן.