ארקדי בוגרשוב מצפון הארץ קיבל ביום שני שיחה מרשת קלאב הוטל שבה נציגת הרשת הודיעה לו כי הוריו, שלהם יחידת נופש במלון קלאב אין באילת, יכולים להגיע לנפוש כעת במלון קלאב הוטל שפתוח בימים אלו, במקום ב"קלאב אין" הסגור.
שיחה מוקלטת בין נציגת רשת קלאב הוטל לבין ארקדי בוגרשוב:
כפי שניתן לשמוע בשיחה המוקלטת של בוגרשוב עם נציגת מלון קלאב הוטל אילת, כאשר בוגרשוב שאל אם ניתן להזיז את מועד החופשה למועד אחר, עקב הסיבות הברורות מאליהן בימים אלו, נענה בשלילה.
הנציגה הסבירה לו שהמלון עצמו פתוח ולכן הוריו יכולים לבוא ולממש את השבוע שלהם ביחידת הנופש. מלבד זאת, מתקני המלון סגורים.
בוגרשוב: "אז מה פתוח בעצם?".
הנציגה: "לא פתוח כלום".
בוגרשוב: "אז מה יש להם להגיע?".
הנציגה: "אם יש להם נופש, אז זה השבוע שלהם".
בוגרשוב: "אבל איך הם יכולים לממש אותו אם הכל סגור? וגם איך הם יגיעו לשם? יש סגר במדינה".
הנציגה: "להגיע אין בעיה להגיע, להגיע עם השובר. יש אישור. הם יכולים להגיע עם השובר, גם אין מחסומים ובלי שום קשר, הם יכולים פשוט להגיע".
כאשר בוגרשוב שאל אותה - מה קורה אם עוצר אותם שוטר בדרך לאילת, ענתה הנציגה "שיראו את השובר ושהם מגיעים לפה, לקלאב הוטל. השובר הזה אומר שהם יכולים להגיע ולהתארח. זה השבוע נופש שלהם, זה כמו הבית, זה שבוע והם יכולים להגיע, יש חוק כזה. יש אישור לבעלי היחידה להגיע, אף שוטר לא יעצור אותם כי אין מחסומים, אין כלום. היה עד אתמול ומאתמול אין. אפשר להגיע, אף אחד לא יעצור וגם אם יעצרו, אתה מראה את האישור שאתה מגיע לנופש שלך, ליחידה".
בוגרשוב: "אוקיי, אבל מה עושים במלון עכשיו?".
הנציגה: "מבחינת המלון - אין הרבה מה לעשות. אנחנו עובדים לפי התו הסגול, לפי התקנות של משרד הבריאות והכל סגור".
בוגרשוב: "אז למה להגיע? יש אפשרות להזיז את זה למועד אחר?".
הנציגה: "לא אין אפשרות להזיז, זה העניין. שאין אפשרות להזיז כשהמלון פתוח. אם המלון היה סגור...".
בוגרשוב: "אבל הוא לא באמת פתוח. איך הוא פתוח? אני לא מצליח להבין. הכל סגור. יש סגר במדינה, אני צריך לשקר לשוטר שאני נוסע לפתרון דיור זמני".
הנציגה: "נכון, נכון. אתה לא צריך לשקר".
בוגרשוב: "אבל זה לא פתרון דיור אחר, יש לי בית ואני יכול לגור בו. הכל בסדר. אני מגיע לנופש לאילת".
לאחר חילופי דברים נוספים סיכמה הנציגה של מלון קלאב הוטל אילת: "תעשה מה שאתה רוצה לעשות, זו יחידה שלך".
כאשר שאל שוב האם ניתן להזיז את החופשה למועד אחר וקיבל תשובה שלילית, שאל בוגרשוב את הנציגה האם יש מישהו אחר ברשת שעימו ניתן לדבר על כך? ענתה הנציגה:
"אתה יכול להשאיר הודעה בכוכבית 6090, אבל יגידו לך אותו דבר".
בוגרשוב פנה למוקד השירות בהודעות SMS אך נענה במענה אוטומטי כפי שניתן לראות בצילומי המסך. עד למועד כתיבת שורות אלו, אף גורם אנושי לא פנה אל בוגרשוב או להוריו, מלבד אותה נציגת שירות מטעם מלון "קלאב הוטל אילת".
"זה נראה שהם מצאו כל מיני פרצות בחוק ומנסים לנצל את זה", אומר בוגרשוב ל-ynet והוסיף "אבל הוריי לא באמת צריכים פתרון דיור זמני, יש לנו איפה לגור עכשיו, הם רוצים להגיע ליחידת הנופש שלהם באילת על מנת לנפוש. אני לא רוצה לשקר לשוטר".
הוריו של בוגרשוב, כמו ישראלים רבים, רכשו את יחידת הנופש בשנות ה-90 בעלות ראשונית של כמה עשרות אלפי שקלים שנפרשו לאורך שנים, ומדי שנה עליהם לשלם דמי תחזוקה עבור הדירה בעלות 3,000 שקלים. לכל בעלי דירת נופש נקבע מראש השבוע שבו הם מגיעים לאירוח במלון ולדברי בוגרשוב, זהו מועד קבוע.
בנוסף מספר בוגרשוב כי הוריו, הם בני 60 פלוס דוברי רוסית ולכן ביקשו את עזרת בנם, להבין מה לעשות עם יחידת הנופש שאת מועד חופשתם הם מבקשים לדחות.
"מעבר לעובדה שהם נמצאים בקבוצת סיכון, הם לא רוצים להפר סגר ולצאת כעת מביתם עבור חופשה, ועוד במלון שמתקניו סגורים וכל העיר למעשה סגורה גם היא", אומר בוגרשוב ומסביר כי הם אינם מבקשים מהרשת החזר כספי או פיצוי כלשהו, אלא פשוט להזיז את השבוע של החופשה שלהם למועד אחר וכזה שלא יהיה תחת סגר.
"השבוע שלהם התחיל ביום ראשון האחרון, הוא נקרא 'שבוע 39', כל שבוע ממוספר. אף אחד לא התקשר מטעם הרשת לעדכן מראש מה ניתן לעשות או לא לעשות עכשיו בסגר עם יחידת הנופש. שלשום - ביום שני, יום לאחר שכבר התחיל כאמור השבוע שלהם, התקשרו להגיד שהם יכולים לבוא למלון אחר של הרשת ולעשות שם את הנופש השנתי".
טענות דומות לאלו של בוגרשוב והוריו וטענות נוספות עולות גם בקבוצת הפייסבוק "בעלי יחידות נופש ברשת קלאב הוטל", אודות השימוש ביחידות הנופש בתקופה זו וההתנהלות הבעייתית מול הרשת.
מעורך דין יורם מושקט בשם מרשתו רשת קלאב הוטל נמסר: "הסכמי הנופש שנרכשו לפני שנים, הם חוזה בין שני צדדים, כאשר על שני הצדדים לכבדו. בעל זכות הנופש נדרש לשלם דמי אחזקה שנתיים, ומרשתי מעמידה לו חדר בשבוע שנקבע מראש בכל אחת מהשנים שבהן ההסכם תקף.
"בהתאם להסכם, על בעל זכות הנופש לשלם את דמי האחזקה גם בשנים שבהן הוא אינו מממש או אינו מתכוון לממש את זכות הנופש. הדברים נכונים גם בשנים בהן בעל זכות הנופש אינו יכול לממש את זכות הנופש, לרבות בשל מגפת הקורונה (כפי שנפסק במקרים שונים ביחס לגל הראשון של הקורונה).
"ההתעלמות המופגנת של ynet מהוראות ההסכם והפסיקה בעניין במסגרת הפרסום, עולה אף היא כדי לשון הרע והוצאת דיבה. הדברים במקרה הנדון חמורים שבעתיים, שכן, בהתאם לתקנות הסגר הנוכחיות, אין כל מניעה לממש את זכות הנופש. להפך. התקנות הרלוונטיות התירו זאת באופן מפורש, ואף אין מניעה להגיע לממש את זכות הנופש (ולמיטב הידיעה זו אף עמדת המשטרה).
"תקנות הסגר הבהירו, כי תקופת השהייה של האורחים בבית המלון כמו גם מקום מושבם אינו משנה לעניין הפעלת המלון ('בין לתקופה קצרה ובין לתקופה ממושכת'). התקנות אף מסדירות את אפשרות הגעת אורחי המלון לבית המלון, וזאת חרף איסור היציאה למרחב הציבורי.
"מאחר שמותר לצאת למרחב הציבורי (ללא הגבלת מרחק) על מנת לעבור ממקום שהייה קבוע אחד למקום שהייה קבוע אחר, ומאחר שבהתאם לתקנות הסגר בית המלון מהווה מקום שהייה (חלופת מגורים) למי שמתארח בבית המלון, הרי שניתן לעבור ממקום השהייה הקבוע הראשון (הבית) למקום השהייה הקבוע החילופי (בית המלון), וכמובן שלשוב מבית המלון חזרה לבית המגורים.
"מרשתי פועלת אפוא בהתאם לדין, וכל רמיזה אחרת, עולה כדי לשון הרע והוצאת דיבה ואם בכך לא די, הרי שהפרסום גם אינו נכון, שכן, מרשתי מציעה, לפנים משורת הדין ובמקרים המתאימים, שבוע נופש חלופי".