3 צפייה בגלריה
פומפיי איטליה
פומפיי איטליה
תיירים בפומפיי בצילום מימי טרום קורונה
(צילום: shutterstock)
תיירת קנדית שגנבה יצירות אמנות מפומפיי בשנת 2005 החזירה אותם לעיר העתיקה בטענה כי הם הביאו לה 15 שנים של מזל רע.
על פי דיווחים של כלי תקשורת בעולם, האישה בת ה-36 שזוהתה רק בשם ניקול שלחה חבילה שמכילה אריחי פסיפס, חתיכה של קרמיקה וחלקים של כלי חרס לסוכן נסיעות בעיר האיטלקית. היא צירפה מכתב שבו התוודתה על הגנבה ותיארה את חוסר המזל שהגיע בעקבותיה.
3 צפייה בגלריה
פומפיי איטליה
פומפיי איטליה
פומפיי, איטליה
(צילום: shutterstock)
"בבקשה קחו אותם חזרה הם מביאים מזל רע", טענה האישה הקנדית. "אני עכשיו בת 36 וחליתי פעמיים בסרטן השד. הפעם האחרונה הסתיימה בכריתה כפולה. למשפחתי ולי היו גם בעיות כלכליות. אנחנו אנשים טובים ואני לא רוצה להעביר את הקללה הזאת למשפחתי או לילדיי". ניקול הוסיפה שהיא למדה את הלקח שלה וביקשה מחילה מאלוהים.
היא הסבירה כי לקחה את חפצי האמנות מפני שרצתה להיות בעלים של חתיכת היסטוריה שאין לאף אחד אחר, אבל נוכחה לגלות שיש להם הרבה אנרגיה שלילית שקשורה לארץ ההרס. נזכיר, פומפיי נחרבה בהתפרצות הר הגעש וזוב בשנת 79 לספירה. ההתפרצות של אחד מהרי הגעש הפעילים והאלימים בעולם הביאה לכך שפומפיי ושכנתה הרקולנאום כוסו באפר ובאבק - וכך שומרו כל מבני העיר עד ימינו אנו. פומפיי התגלתה בשנת 1748 ואז התברר כי כל אותן שנים הזמן למעשה עמד מלכת בעיר העתיקה.
3 צפייה בגלריה
פומפיי איטליה
פומפיי איטליה
יציקות גבס של קורבנות ההתפרצות
(צילום: shutterstock)
החבילה ששלחה ניקול עם הפריטים הגנובים כללה גם מכתב וידוי שכתבו בני זוג מקנדה שהודו כי גם הם גנבו חפצים מהאתר בשנת 2005. השניים מצטערים על כך שלקחו חפצי אמנות מבלי לחשוב על אלו שסבלו באסון הנורא שאירע לפני אלפי שנים.
העיר העתיקה היא אחת האטרקציות המתוירות ביותר באיטליה, ובתקופות רגילות נטולות קורונה מנהליה נאלצים להתמודד עם תיירים רבים שגונבים חלקים מהריסותיה. חלק מהגנבים מנסים לא פעם למכור את הפריטים ברשת.
ניקול היא לא הראשונה שהתחרטה. רבים החזירו בעבר חפצים שגנבו בתוספת מכתבי התנצלות. מדובר בתופעה כה נפוצה עד שבמקום אף הוקם מוזיאון שמציג את אותם פריטים ומכתבים.