נתב"ג, הבוקר
(צילום: משי בן עמי, אלכס בורטמן)
בשעה 17:00 ייכנס לתוקפו הסגר השלישי, אך לא כולם מתכוונים להישאר בארץ ולחוות אותו. כ-3,400 נוסעים ממריאים היום (א') מנתב"ג כשבמקביל ינחתו בארץ 2,100 נוסעים. חמש מאותן טיסות יוצאות הן לדובאי, הלהיט התיירותי החדש של הישראלים.
עמאר, ששוחח עם כתב ynet בנתב"ג, סיפר: "ההחלטה לברוח מכאן נבעה מהמצב הכללי במדינה, עקב כל הבלגן הזה וכל ההחלטות של הממשלה שיש בהן אי נוחות לאזרחי מדינת ישראל. אז החלטתי, אני והאישה, לתפוס את הרגליים ולברוח מפה".
הזאר, בת זוגו, הוסיפה ואמרה: "צריך לשנות קצת אווירה. הלוואי שלכולנו יהיה שקט, אמן, שתתחיל שנה חדשה ושנחזור לשגרה אחרי הסגר השלישי".
עמאר התייחס לעובדה שישוב לבידוד במלונית בסוף החופשה. "אמרו לנו שאנחנו משוגעים", סיפר. "אבל החלטתי ליהנות שמונה ימים מכל השנה, סליחה על הביטוי, המחורבנת הזאת. כל השנה היה קשה, אז לפחות נהנה בשבוע האחרון".
גם עדל ומרוואן לא ויתרו על החופשה בדובאי. "נראה את החגיגה של חג המולד שם", סיפר עדל. "קנינו כרטיסים לפני חודש. אני יוצא לעשות חיים ומה שיבוא יבוא". מרוואן הוסיף: "הרבה זמן חלמתי לטוס לדובאי. במשפחה אמרו לי לא לצאת עכשיו, אבל כבר שנה אנחנו בבית ורוצים לצאת, מספיק".
1 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
דובאי, עיר מקלט
(צילום: shutterstock)
בתקופת הסגר נמל התעופה בן גוריון יפעל במתכונת מצומצמת בין היתר בשל העובדה שישראלים רבים ביטלו את יציאתם לחופשה בחוץ לארץ עקב החלטת הקבינט לשלוח את כל החוזרים ארצה לבידוד במלוניות. לפי התקנות, אפשר לצאת לכיוון נמל התעופה לצורך טיסה אל מחוץ לישראל – עד שמונה שעות לפני הטיסה.
עוד לפני הסגר, הייתה התנועה בנתב"ג דלילה יחסית, כאשר רוב הטיסות היו בקו לדובאי עם כ-4,500 נוסעים (הלוך וחזור) מדי יום. כעת המספרים צפויים כמובן לצנוח באופן דרמטי.
נדגיש כי בשלב זה אין החלטה של הממשלה על ביטולי טיסות, כך שמי שיהיה מעוניין יוכל לצאת ולחזור מהארץ גם בימי הסגר. על פי החלטת הקבינט, כל הנוסעים שנוחתים בישראל נלקחים עם הגעתם לנתב"ג למלוניות בידוד של פיקוד העורף, שם יצטרכו לשהות 14 יום. אם יעברו שתי בדיקות קורונה שליליות הם יוכלו לצאת מבידוד תוך 10 ימים.