צפו: כך נראה מלון הפודים החדש בתל אביב
(גלעד ילון)

מינימום מקום במחיר מינימלי: רחוב אלנבי בתל אביב, התחדש לאחרונה במלון הפודים הראשון בישראל - WOM ALLENBY שמו, המתיימר להציע חלופה זולה לתיירים השוהים בעיר הלבנה. המלון, מקבוצת מלונות בראון בשותפות עם האדריכלים האחים דין וליהי גרסטנר, מציע 48 חדרי פודים קומפקטיים ומעוצבים, המתפרשים על שטח של בין 4-3 מטרים רבועים ומותאמים לזוגות וליחידים.
אמש (ג'), מספר שבועות לאחר פתיחתו וזמן רב מהיום בו הכריזו השותפים על הקמתו, הושק המלון - הממוקם על פינת הרחובות אלנבי-בן יהודה, וסמוך לחוף הים ולרחוב הירקון - באופן רשמי, ואנחנו היינו שם כדי לראות במה מדובר, והכי חשוב - לנסות ולהבין סוף-סוף מה ההבדל בין מלון פודים לכזה שמציע חדרי קפסולות.
6 צפייה בגלריה
קומפקטי. חדר ליחיד במלון WOM ALLENBY
קומפקטי. חדר ליחיד במלון WOM ALLENBY
קומפקטי. חדר ליחיד במלון WOM ALLENBY
(צילום: גלעד ילון)
במלון, כאמור, כמה סוגי חדרים - חלקם כוללים מיטת יחיד, בחלקם יש שתי מיטות ובאחרים ישנה מיטה זוגית גדולה במיוחד שתופסת חלק נכבד מהחלל הלא גדול, ובהמשך תוצב שם גם טלוויזיה. כל ארבעה חדרים חולקים תא שירותים ומקלחת אחת, ואת הקירות והמסדרונות המפרידים ביניהם מעטרים ציורי גרפיטי צבעוניים. לובי הכניסה למלון כולל את עמדת הקבלה, ספרייה, ספות, שולחן ופינות ישיבה לאורחים.
המראה הכללי של המלון צבעוני ומשעשע, אבל יש להודות באמת - הקונספט של היעדר הפרטיות בכל הנוגע לענייני הרחצה לא מתאים לכל אחד ועבורנו, בכל אופן, זה הזכיר מעט את השירות הצבאי. מה גם שלא ברור האם האורחים מתלבשים בחדר האמבטיה, או שבכלל מסתובבים בחלוקים במסדרונות המלון. גם החדרים הקומפקטיים עוררו בנו תחושת קלסטרופוביה קלה, ואינם מומלצים לכאלה המתקשים לשהות בחללים סגורים.
עם זאת, אין ספק כי מדובר בפתרון טוב לתיירים המחפשים מלון באווירה אורבנית ובמיקום מרכזי, אבל כזה שעליו לא ייאלצו להוציא סכומי כסף גבוהים במיוחד.
6 צפייה בגלריה
וכך נראה הלובי במלון
וכך נראה הלובי במלון
וכך נראה הלובי במלון
(צילום: גלעד ילון)
"WOM מתאים לאנשים שלא מוכנים להתפשר על המיקום המרכזי, על התנאים ועל המחיר", אמר ל-ynet היזם והאדריכל דין גרסטנר. "מתארחים אצלנו אנשים בני 80, ולצידם מטיילים וזוגות צעירים יותר. המשותף לכל מי שמגיע לכאן היא העובדה שהם מגיעים כדי לחוות את תל אביב, והחדר נתפס אצלם כמקום שאליו הם מגיעים בסוף היום כדי להניח את הראש", הוסיף האדריכל.

"פוד הוא קפסולה גדולה"

הטרנד של לינה בחלל קטן ובמחיר מוזל - מה שנקרא קפסולה (או בעברית תקנית: כמוסה), הוא אינו דבר חדש בארץ; בשנת 2018 פנו יזמים למשרד התיירות בבקשה לקבל סיוע בהקמה של מלונות קפסולה, ובאותה שנה אף נפתח הוסטל בעכו עם לינה בקפסולות במחיר של 120 שקלים ללילה. כמו כן, בחודש נובמבר האחרון נפתח JERU CAPS HOTEL - מלון "קפסולות" חדש בירושלים, המציע לינה במחיר של 140 שקלים לאדם ללילה. מכאן, נשאלת השאלה מהו למעשה ההבדל בין פודים לקפסולות, ומה החידוש שמציע המלון התל אביבי ברחוב אלנבי?
6 צפייה בגלריה
(צילום: גלעד ילון)
"פוד הוא בעצם קפסולה גדולה הכולל מיטה, מקום אחסון, שולחן עבודה קטן, כיור וכספת", הסבירה היזמת והאדריכלית ליהי גרסטנר. "יש שם גם חלוקים, מגבות ומוצרי רחצה והחדרים עצמם אטומים לרעש, למעשה - יש כאן את כל מה שמקבלים במלון בוטיק, אבל בקטן ובמחיר הרבה יותר אטרקטיבי", הוסיפה גרסטנר.
מה הכוונה במחיר אטרקטיבי? ליהי: "$50 לחדר יחיד ו-$80 לאדם בחדר זוגי. אלו מחירים שמשלמים עבור מיטה בחדר בהוסטל, אותו חולקים עם עוד כמה אנשים".
6 צפייה בגלריה
"כל מה שתקבלו במלון רגיל - אבל בקטן". החדר הזוגי
"כל מה שתקבלו במלון רגיל - אבל בקטן". החדר הזוגי
"כל מה שתקבלו במלון רגיל - אבל בקטן". החדר הזוגי
(צילום: גלעד ילון)
ליאון אביגד, המייסד והבעלים של קבוצת מלונות בראון, הוסיף כי "ההבדל התהומי בינינו לבין מלונות הקפסולות, בא לידי ביטוי בכך שחדרי הפודים מאפשרים פרטיות מלאה, לעומת הקפסולות, ומציעים את אותם התנאים המוצעים במלונות הקבוצה".

"אנחנו סוג של סטארט אפ"

בניסיון להעניק למלון אופי חדשני ומתקדם, האורחים נדרשים להוריד אפליקציה ייעודית למכשיר הסמארטפון שלהם באמצעותה יכולים יהיו לבצע את ה'צ'ק אין', לפתוח את החדר, לשלוט במזגן ואפילו לעמעם את התאורה ולבחור את צבעה. האפליקציה כוללת גם מידע אודות קניות, מסעדות, אטרקציות וסיורים בעיר.
"אנחנו מאמינים שהעולם הולך לכיוון הזה של טכנולוגיה ותיירות, ומקבלים לא מעט תגובות חיוביות מתיירים - גם על האפשרות ללון בחדר פרטי וגם על השימוש בטכנולוגיה מתקדמת", שיתפה גרסטנר. "מדובר במיזם חדשני עם אופציית התרחבות מהירה, סטארט אפ לכל דבר", היא הוסיפה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: גלעד ילון)
בעוד כמה שבועות, ייפתח מלון פודים נוסף מטעם הקבוצה. המלון החדש יפעל גם הוא בתל אביב, הפעם בסמוך לשכונת נווה צדק התיירותית, ויציע 207 חדרי פודים המיועדים לזוגות וליחידים. על אף הקמת הסניף הנוסף, לדברי אביגד לא מדובר ברשת מלונות.
"בראון היא לא רשת, בראון היא קולקציה ו-WOM הוא אחד היעדים הכי חמודים, מגניבים וצעירים שלה", אמר מייסד המלון והוסיף כי "למרות זאת מגיעים למלון אנשים מכל הגילים והסגנונות, ולפני כמה שבועות אפילו אירחנו כאן חברת פרלמנט בלגית".
6 צפייה בגלריה
תופסים את עצמם כסטארט אפ. דין וליהי גרסטנר
תופסים את עצמם כסטארט אפ. דין וליהי גרסטנר
תופסים את עצמם כסטארט אפ. דין וליהי גרסטנר
(צילום: גלעד ילון)

אז מה משתלם יותר - פודים או קפסולות?

כעת נשאלת השאלה שלשמה הגענו: פודים או קפסולות? התשובה, ככל הנראה, תלויה בתקציב ובדרישות שלכם: אומנם הקפסולות נחשבות לזולות יותר, אבל לרוב הן ממוקמות בתוך חלל משותף עם אורחים נוספים. לכל אחד מהאורחים יש מרחב אישי, אך בסופו של דבר מדובר בחוויה פחות פרטית מחדר קטן וסגור, שאותה מציעים דווקא חדרי הפודים.
גם גודל הקפסולה, שלמעשה נמדד לפי גודל המזרן (כי זה בעצם הפריט היחיד כמעט שיש בתוך הקפסולה), גדול יותר ממזרן יחיד בחדר פוד. לעומת זאת, המזרן בפוד הזוגי גדול במיוחד, והמחיר שלו משתלם יותר מהקפסולה כשמדובר בחדר זוגי.
ומה בנוגע לחדרי הרחצה ולתאי השירותים המשותפים? בשני המקרים תאלצו לחלוק אותם עם האורחים הלנים בסמוך אליכם.
מלון WOM ALLENBY, אלנבי 21 תל אביב