צפו בראיון עם מנכ"ל התיירות בכפר הנופש עין גב
(צילום: אביהו שפירא, ירון ברנר, ניצן דרור)


עד לפני פחות מחודשיים, באתרי התיירות בצפון עוד קיוו כי הממטרים הרבים שירדו השנה והכנרת שהתמלאה, יביאו בעקבותיהם מבקרים רבים לאזור שנמצא כעת בשיא פריחתו. ההנחה הייתה, כי מכיוון שמרבית הטיסות בוטלו בשל נגיף הקורונה - הישראלים יעברו לנפוש בארץ השנה.
כשהמגפה הגיעה לישראל, ובעקבותיה הסגר והבידוד, האתרים נותרו שוממים והתקווה לעונת תיירות רווחית - התנפצה לרסיסים. כעת, יש כאלה שחושבים על היום שאחרי ועושים מאמצים על מנת להחזיר אליהם את הנופשים.
"בשבועות האחרונים אנחנו ריקים לחלוטין. עיניכם הרואות, אנחנו מוכנים וערוכים לקבל כאן מטיילים מהארץ ומהעולם, נשארנו לבד", אמר היום (ב') חיים סתתיהו, מנכ"ל התיירות בעין גב, ל-ynet.
3 צפייה בגלריה
כפר הנופש עין גב
כפר הנופש עין גב
כפר הנופש עין גב
(צילום: גל פלוטניקוב)
אתה יכול להעריך את הנזק הכלכלי? "עד עכשיו, הנזק נאמד במיליוני שקלים. לפני המשבר היינו בתפוסה מלאה, וכעת כאמור אנחנו ריקים לגמרי".
אתה רואה את עצמכם מתאוששים מהנזק? "אנחנו נתאושש כמו שהתאוששנו ממשברים קודמים, יש לנו צוות מסור ומצוין, 150 אנשי צוות שיושבים כרגע בחל"ת וממתינים שמישהו יקרא להם ויפעיל אותם".
סתתיהו אף הוסיף כי "אני מסתכל קדימה. עשינו את כל הפעולות הנדרשות, אנחנו נשמעים להנחיות, ו'היום שאחרי' הוא שמעניין אותנו כרגע. אנחנו רוצים להציג את עצמנו כ'פיילוט', ובמסגרתו להכיל על שלושת כפרי הנופש הגדולים באזור הכנרת - 'מעגן עדן', 'חוף גינוסר' וכפר הנופש בעין גב - אירוח הדרגתי של מטיילים מהארץ. כמובן שכל זה יהיה בכפוף להנחיות, אבל אנחנו גמישים מאוד".
3 צפייה בגלריה
כנרת מלאה
כנרת מלאה
כנרת מלאה - וריקה
(צילום: אסי חיים)
איך התנאים הנוכחיים מאפשרים לכם לעשות את זה? "אנחנו יכולים לעשות 'צ'ק אין' בלי שאנשים יכנסו ללובי, יכולים להגיע עם המכוניות סמוך לחדרים, בתוך כל חדרי האירוח שלנו ישנם מטבחונים, ואנחנו יכולים לספק את הארוחות לחדרים עצמם. בנוסף, חוף הרחצה כאן רחב ידיים ויכול להכיל הרבה מאוד אנשים ללא חשש מצפיפות יתר".
כלומר, אנשים יכולים יהיו להגיע לנפוש אצלכם תוך שמירה על ההנחיות של משרד הבריאות? "אני מציע את מה שאנחנו יכולים. כמובן שזה בכפוף להנחיות, ואני מבקש ומציע למקבלי ההחלטות לנסות ולהתחיל לשחרר את המשק הזה לפחות באזורים שלנו. אזור הכנרת הוא אזור עם אוכלוסיה דלילה, תיירותי מאוד ועם שטחים גדולים ורחבים. והכי חשוב - יש לנו את הכלים לבצע את התוכנית שאנחנו מציעים בצורה הדרגתית".
3 צפייה בגלריה
תייר עם מסכה ב נתב"ג מחכה ל טיסה חזרה ל דרום קוריאה נגיף קורונה
תייר עם מסכה ב נתב"ג מחכה ל טיסה חזרה ל דרום קוריאה נגיף קורונה
התיירים הדרום-קוריאנים בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
פנו אליך אנשים וביקשו לחזור לנפוש אצלכם? "אנחנו מקבלים עשרות טלפונים ומיילים מאורחים קבועים שלנו וגם מכאלה שלא, שבודקים את האפשרות להגיע לחופשה וליהנות מהכנרת שהתמלאה ומהמרחבים הירוקים. לצערי, נבצר מאיתנו לקבל אותם למרות שאנחנו ערוכים ומוכנים לכך".
לדבריו, "היום, שלושת כפרי הנופש, נוציא פנייה מסודרת דרך המועצה האזורית למשרד התיירות ולכל הגורמים שצריך, כדי שיכילו 'פיילוט' כזה על כפרי הנופש בסובב כינרת".
כשהקבוצה הדרום-קוריאנית התארחה כאן, חשבתם שזה יגיע למצב כזה? "זה לא השפיע עלינו, היינו אז בראשית הדרך בכל הנוגע לנגיף וכמובן שעשינו את כל מה שהתבקשנו. היה אז וגם היום קשר מצוין עם כל רשויות הבריאות בארץ, אבל עברנו הרבה מאוד מאז ואנחנו בהחלט מסוגלים להתמודד עם היום של אחרי".