ריאיון עם מי שהזמינה כבר קרוז לחגים הבאים
(צילום: שחר גולדשטיין)

בזמן שנתוני התחלואה בעולם, בדגש על אירופה, רק עולים ומכניסים מדינות רבות לתוך סגרים והגבלות נוספות, נראה שדווקא חברות הספנות מרימות את ראשן חזרה. בעיקר חברות שפועלות באזור אירופה והים התיכון. החברות MSC קרוזים ורויאל קריביאן הודיעו לאחרונה כי הן יחזרו לפעילות - חלק כבר באפריל (פסח) וחלק בקיץ הקרוב ודיווחו על ביקושים גבוהים, גם בקרב הישראלים.
3 צפייה בגלריה
אוניית הקרוזים FANTASIA שתפליג מהאמירויות דרך ישראל
אוניית הקרוזים FANTASIA שתפליג מהאמירויות דרך ישראל
"הלקוחות הישראלים רואים את האור בקצה המנהרה"
(MSC)
לעומתן - יש לציין, תאגיד השיט האמריקאי NCL - נורוויג'יאן קרוז ליין - עדיין מרחיק את מועד החזרה לפעילות, לאחר שהודיע כי כל ההפלגות עד לסוף פברואר מושעות.
אחת הישראליות שכבר רכשו כרטיסים להפלגה עם MSC בים התיכון היא שלי ראובני: "הרבה זמן רציתי לעשות קרוז כזה ונפלה הזדמנות שכל החברים נורא היו בעניין אז החלטנו ללכת על זה. הקרוז הוא רחוק, זה רק בחגים, ואני מאמינה שיהיה בסדר עד אז", הסבירה בריאיון לאולפן ynet והדגישה שבכלל לא הייתה כל דילמה. "כולם זגרו את הנסיעה תוך שלוש שעות".
הנסיעה המתוכננת של ראובני תעבור מברצלונה דרך איביזה, מסםר ערים באיטליה ומרסיי בצרפת ותיארך שבעה ימים.
כשאתם חושבים איך זה יתנהל - מבחינת מסכות וריחוק חברתי, זה מאפשר ליהנות?
"אנחנו נורא מקווים להתחסן עד אז, אז אני פחות חושבת על זה", אמרה ראובני והוסיפה "אנחנו מתכוונים להנות מכל ה-facilities (מתקנים) שההפלגה מציעה לנו, חד משמעית".
ומה לגבי המחירים? "מאוד טובים", ענתה ראובני. ונראה שאכן חזרת הפעילות של עולם הקרוזים מגיעה עם מחירים שלא נראו לפני משבר הקורונה.
"בחודשיים האחרונים אנחנו ערים לגידול משמעותי בהזמנות עבור קרוזים לשנת 2021. הסניף הישראלי, שעבד כל תקופת הקורונה, החזיר את צוות המכירות עקב הביקושים לעבודה מלאה. הלקוחות הישראלים רואים את האור בקצה המנהרה ויכולים לשריין קרוז בקיץ באוניות חדשות במחירים נמוכים בכ-40% מהמחירים הרגילים עם זמינות גדולה יותר לחדרי משפחות מרווחים ובעיקר משער דולר נמוך", אמרה ל-ynet טלי נוי מנכ"לית חברת MSC קרוז בישראל.
3 צפייה בגלריה
ספינת "אואזיס אוף דה סיז" של רויאל קריביאן
ספינת "אואזיס אוף דה סיז" של רויאל קריביאן
"אנשים מזמינים מראש": ספינת "אואזיס אוף דה סיז" של רויאל קריביאן
(צילום: shutterstock)
אודי- יש כאלה כל יום, כמו שלי האמת יש בתקופה הזו הרבה. המחירים טובים ואצלנו בתחום אחד הדברים שמעודדים אותנו זה שאנשים מזמינים הרבה זמן מראש, יש לנו היום הזמנות כבר לקיץ 2021 וגם ל2022 וכמו ששלי אמרה, אנשים רוצים תקווה לחופש בקיץ וככל הנראה זה מה שהולך לקרות.
-אתה מייצג את רויאל קריביאן, איך אתם נערכים לאפשרות שחלילה יש חולה קורונה? אנחנו זוכרים את הסיפור של הדיימונד פרינסס
אודי שנבל, נציג רויאל קריביאן בישראל התראיין גם הוא לאולפן ynet ואמר כי "רויאל קריביאן עובדת יחד עם ה-CDC שזה ארגון הבריאות האמריקאי בחצי שנה האחרונה לפרוטוקולים, ואחד מהדברים שמוסכמים בהחזרת הענף הוא שהתפוסה באוניות לא תהיה מלאה אלא עד 70%".

איך יעבוד עולם הספנות המתחדש?

"בדיקות יומיות לאנשי הצוות, ירידה לחופים אך ורק במסגרת חברת השיט עצמה. ריחוק חברתי ודברים שיאפשרו להפליג בביטחון הרבה יותר מאי פעם. כמו ששלי אמרה אנו מקווים שלקראת הקיץ כבר החיסונים יתחילו. עשו (בתחום) מהפכה גדולה מאוד, ודרך אגב, בגלל החיסונים שמקדימים יכול להיות שהרבה מהעבודה הזאת בסוף לא תצא לפועל כי לא יהיה צורך. בכל מקרה בלי קשר לחיסונים נערכנו בהתאם", אמר שנבל, נציג רויאל קריביאן בארץ.
ומה לגבי ביטולים?
"האמת היא שהחברות נותנות החזר מלא עד 60 יום לפני, וגם אם נניח וזה לא יוצא לפועל, שום חופשה כבר לא תצא. אז זה יידחה בכמה חודשים או לשנה הבאה, אבל אלה חברות באמת רציניות, אני בכלל לא חוששת", ענתה ראובני.
3 צפייה בגלריה
שלי ראובני ומשפחתה בקרוז קודם
שלי ראובני ומשפחתה בקרוז קודם
שלי ראובני ומשפחתה בקרוז קודם
(באדיבות המשפחה)
ואכן על פי נוי, מנכ"לית MSC קרוז, "אנחנו מאפשרים ללקוחות להזמין קרוז בטוח באופן כזה שהם יכולים להחליט לדחות את הקרוז עד שבועיים לפני היציאה".

מה המחיר ומתי תצא ההפלגה הראשונה?

בפסח הקרוב MSC CRUISES תשיק את האנייה החדשה MSC VIRTOUSA שתהיה האונייה הגדולה ביותר בצפון אירופה. האונייה תקיים מסלולים בים הבלטי ובפיורדים במחירים של החל מ-739 דולר לאדם על בסיס פנסיון מלא במאי הקרוב.
בקיץ, החברה תשיק את MSC SEASHORE מסדרת האניות SEASIDE, שתהיה במערב אירופה ותכלול ברצלונה, אביזיה, נפולי, ליבורנו, גנואה ומרסיי.
המבצעים המיוחדים של החברה כוללים מחירים כגון: קרוז בין חמישה ימים עם האונייה MSC PREZIOSA הכולל את גנואה, מרסיי, פלמה דה מיורקה, ברצלונה וחזרה לגנואה על בסיס פנסיון מלא ב-299 דולר לאדם בחדר פנימי זוגי. הקרוז יוצא ב-27.9.21.