3 צפייה בגלריה
תמונת החוף בסיני
תמונת החוף בסיני
חוף בסיני
(צילום: Shutterstock)
שרת התיירות מכחול לבן אורית פרקש-הכהן צייצה הבוקר (יום ג') בחשבון הטוויטר שלה כי היא מקדמת מתווה שיאפשר לישראלים מחוסנים ומחלימים לצאת לסיני דרך מעבר טאבה: "בהמשך לשיחותיי עם שר הבריאות ושר הפנים בשם כחול לבן, אנו מקדמים מתווה ליציאת ישראלים מחוסנים ומחלימים ממעבר טאבה. נעדכן".
מבדיקת ynet עולה כי פרקש-הכהן שוחחה עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וטענה בפניו כי מניעת היציאה לסיני לא חוקית בשעה שמאפשרים לישראלים לטוס ליעדים אחרים בחו"ל, כמו לניו יורק לדוגמה.
נזכיר כי מעבר הגבול היבשתי למצרים נסגר בתחילת פברואר, יחד עם מעברי הגבול היבשתיים בין ישראל לירדן בערבה ובנהר הירדן. המעברים נסגרו ליציאת ישראלים כחלק מהצעדים שננקטו למניעת התפשטות נגיף הקורונה.
3 צפייה בגלריה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
(צילום: מאיר אוחיון)
3 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
השרה אורית פרקש-הכהן באולפן ynet
(צילום: אבי מועלם )
ביום שלישי קבינט הקורונה דן בפתיחת השמיים ונושא מעבר טאבה לא עלה כלל לדיון. במוצאי שבת נערך משאל טלפוני בין השרים ובו נקבע כי לא תותר יציאת ישראלים מחוסנים ומחלימים לסיני דרך מעבר טאבה, אך השרים כן אישרו לישראלים לחזור ארצה דרך טאבה פעמיים בשבוע. בעקבות כך פנו גורמים רבים אל השרה בבקשה שתפעל כדי לאפשר יציאה לסיני.
פרקש הכהן פנתה תחילה לשר הבריאות, אך זה הפנה אותה אל שר הפנים דרעי שאמר לה כי יסייע לגבש מתווה יציאה. מקורבים לשר אדלשטיין אמרו כי אין סיכום עם פרקש-הכהן וכרגע אין פתרון למצב. "בניגוד לנתב"ג, שם יש ויסות של מספר הנוסעים שעוברים", טענו המקורבים, "במעבר טאבה אין דרך לווסת ויכול להיווצר מצב ש-30 אלף ישראלים ייצאו ביום אחד. עם כל הכבוד למחוסנים יש מידתיות שצריך לשמור עליה".
כך או כך, אם יוחלט בסופו של דבר על מתווה הוא יהיה מתון ומוגבל במספרים. במידה ששרת התיירות לא תגיע לסיכום עם שני חבריה לממשלה היא תביא את הנושא לדיון ולהכרעה בקבינט.
בתגובה למהלך, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, המתמודד ברשימת "תקווה חדשה" של גדעון סער לכנסת, אמר ל-ynet כי: ״לצערי זו עוד הודעה מוזרה של שרת התיירות המעודדת תיירות לחו״ל על פני תיירות פנים. במקום לסייע לעיר התיירות - אילת, שספגה וסופגת מכה כלכלית קשה במיוחד ולצערי עודנה מדממת כלכלית, פועלת שרת התיירות לעודד את אזרחי המדינה לנפוש בחו״ל במקום לנפוש באתרי תיירות בארצנו.
"בעת קשה זו מצופה משרת התיירות לפעול בנחישות לגייס סבסוד ממשלתי (ואחר) לטובת עידוד והוזלת עלויות נופש באתרי תיירות בכלל, ובאילת בפרט, ובכך לסייע לערי ואתרי התיירות בארץ להשתקם כלכלית".
עו"ד גיא שילה, מנהל קבוצת הפייסבוק "אוהבי סיני", אמר ל-ynet כי הוא חש אופטימיות זהירה לגבי פתיחת השערים לסיני והדגיש כי העתירה שהגיש בנושא לבג"ץ עומדת בעינה. "זה לחלוטין מאבק של כיפוף ידיים בין נתניהו ודרעי לבין גנץ", אמר שילה, "הם רוצים לשלוט ולסגור, והוא רוצה לשמור על חוקי יסוד, זכויות אזרח וחופש התנועה. כבר שבענו אכזבות בתשעה חודשים של מאבק משפטי, תקשורתי ופרלמנטרי. הפעם זה קרב בתוך הממשלה, בין כוחות האור לחושך. בכל מקרה, אנחנו עותרים שוב לבג"ץ. ככל הנראה מחר".
בהכנת הכתבה השתתפה שירי הדר