עפרה ונפתלי מבלים באילת
(צילום: ירון ברנר)
אחרי לילה ראשון של סגר לילי בשכונת שחמון, שאינה קרובה לאזור התיירותי של אילת, עיר הנופש הדרומית התעוררה לבוקר של שגרה בימי קורונה. עפרה ונפתלי מקריית אתא בילו הבוקר (יום ד') בחוף הים ונראה שאין להם חרטות על כך שבחרו בחופשת כחול-לבן על פני האיים ביוון. "לטוס ולהיות עם הרבה אנשים במטוס זה יותר מפחיד", אמרה עפרה. "פה הרבה יותר רגוע".
בני הזוג מבלים באילת מאז יום ראשון. "החופשה עוברת מצוין, רק צריך לשמור ולהקפיד על ההנחיות והכל יהיה בסדר", אמר נפתלי. "החוף בשעות הבוקר, בקטע הזה, כמעט שומם ואנחנו נהנים מהים".
חששתם מסגר לילי בעיר? "כן, חששנו", השיבה עפרה, "כי בסך הכל אתה בא לטייל וליהנות ולא לשבת בחדר, אבל שמחנו שבסוף לא היה סגר. עוברים פה פקחים כל הזמן, ויש ניידות ופיקוד העורף ומעירים לעטות מסכות. יש ימים לחוצים יותר בטיילת ויש פחות".
נפתלי: "אתמול ראינו פה את פיקוד העורף, שזה משהו שלא ראינו לפני יומיים. יש קצת יותר פיקוח מאשר בימים ראשון, שני ושלישי, זה מוסיף, וההרגשה טובה ונעימה".
אייל וגבריאלה חוגגים יום נישואין באילת
(צילום: אסף זגריזק)
גם ברשתות המלונות מנסים לשדר חזרה לשגרה, אך ציינו כי עדיין מתקבלות פניות רבות במוקדי ההזמנות ואצל הספקים. הלקוחות מתעניינים כעת בעיקר במדיניות הביטול אם יהיה סגר בחגים. כמו כן, במהלך השבוע האחרון ניכרת האטה של כעשרה אחוזים בהזמנות.
מנכ"לית רשת מלונות פתאל, אביה מזרחי מגן, אמרה הבוקר: "אנחנו מברכים על ההחלטה להימנע מסגר באילת ושמחים שמקבלי ההחלטות הבינו שאין מקום לסגר שהשלכותיו עלולות להיות הרסניות לעיר, לתושבים, לבתי המלון ולעסקים הרבים שרק החלו לחזור לשגרה ולמעגל העבודה, לאחר משבר כלכלי עמוק".