אמריקן איירליינס מגיעה לארץ: ריאיון עם מנכ"ל החברה
(צילום: אבי חי)
מחר (יום ו') הטיסה הראשונה של אמריקן איירלינס צפויה לנחות בארץ בשעה 07:05 בבוקר. מדובר בטיסה הראשונה של חברת התעופה הענקית מארה"ב בסאגה הנוכחית, שכן היה כבר ניסיון להפעיל קווים של החברה ב-2015, לאחר שב-2014 נחת לראשונה בהיסטוריה מטוס אמריקן איירליינס בנתב"ג. הרומן ההוא הסתיים מוקדם מהצפוי עם אכזבה רבה.
כעת החברה מחדשת את הקו בין תל אביב לניו יורק וביום שבת הקרוב תהיה הטיסה הראשונה מתל אביב לארה"ב. מדובר בקו יומי, כשהמחיר לטיסות הלוך-חזור יחל מ-641 דולר. ובכך גורמת השחקנית, החדשה-ישנה בשמי ישראל, ליתר החברות בקו זה להעלות את מספר הטיסות ולהוריד מחירים.
5 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 787-9 של אמריקן איירליינס
מטוס בואינג 787-9 של אמריקן איירליינס
חוזרת לישראל: אמריקן איירליינס מתחילה קו חדש החל ממחר
(צילום: shutterstock)
"ישראל הופכת להיות תחנה מאוד חשובה בשבילנו", אמר בריאיון לאולפן ynet יאן פולמן לביא, מנכ"ל אמריקן איירליינס ישראל. לדבריו, בחברה תכננו להיכנס לישראל עוד לפני הקורונה עם קו לדאלאס. "ראינו שיש לישראל המון פוטנציאל וגם עכשיו עם השותפות שלנו עם ג'ט בלו יש הרבה פוטנציאל לניו יורק וזה נותן המון אופציות לנוסע הישראלי להתחבר לעוד יעדים מ-JFK".
לגבי המחיר הנמוך ענה פולמן לביא כי "אנחנו רוצים לחזור לארץ ורוצים שכל הישראלים יכירו אותנו ושיתנסו במוצר שלנו, ולכן המחיר כרגע מאוד אטרקטיבי כי השוק רק חוזר", אך עם זאת הסביר כי המחירים כמובן עוד ישתנו בהמשך. כלומר מדובר במחירי השקה שככל הנראה לא יישארו לטווח ארוך. עוד אמר כי בחברה צופים חיבור מיטבי בין העיר שהחלה לחזור לעצמה בשבועות האחרונים, ניו יורק, לבין הישראלים שברובם כבר מחוסנים וכי גם הרבה אמריקנים צפויים להגיע בקו זה לארץ.
5 צפייה בגלריה
יאן פולמן לביא, מנכ"ל אמריקן איירליינס ישראל
יאן פולמן לביא, מנכ"ל אמריקן איירליינס ישראל
יאן פולמן לביא, מנכ"ל אמריקן איירליינס ישראל
(צילום: אבי חי)
בנוסף לקו היומי לניו יורק, החברה תשיק ב-5 ביוני קו למיאמי עם שלוש טיסות שבועיות ובתחילת נובמבר את הקו לדאלאס, איתו הייתה אמורה להתחיל את דרכה בארץ בסאגה הקודמת ב-2015.
חשוב להבין כי בימים כתיקונם הקו בין ישראל לארצות הברית מהווה כ-25% מכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג. עד היום פעלו בקו זה שלוש חברות תעופה: אל על, יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס.
אל על הפעילה טיסות ליעדים: ניו יורק JFK, ניוארק, בוסטון, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, לאס וגאס, אורלנדו, מיאמי ושיקגו. יונייטד טסה עד לתחילת משבר הקורונה מתל אביב לניוארק, וושינגטון וסן פרנסיסקו וחברת דלתא טסה בין תל אביב לניו יורק.
השוואת מחירי הטיסות של 4 חברות התעופה מישראל לארה"ב
עם התקרבות תאריך הטיסה של אמריקן בסוף השבוע הקרוב, החלו שלוש החברות לפרסם על התרחבות הקווים שלהן.
אל על הודיעה כי החל מחודש יוני הם יעברו משלוש טיסות ביום לניו יורק לארבע ביום, הטיסות מנתב"ג ללוס אנג'לס ולמיאמי יעלו לתדירות של חמש טיסות בשבוע משלוש.
"טרום משבר הקורונה אל על נערכה להרחבת הפעילות בצפון אמריקה ובתוך כך תוכנן להוסיף תדירויות בקווים לניו יורק, למיאמי וללוס אנג'לס. בשל המשבר הפעילות צומצה מכורח הנסיבות. עתה החברה החליטה לשוב ולהפעיל את תוכנית הפעילות המורחבת, באופן הדרגתי ובהתאם לקצב ההתאוששות בביקושים ובפתיחת השמיים לתיירים מחוסנים לישראל מצפון אמריקה", אמרה דינה בן טל סמנכ"ל מסחר באל על.
5 צפייה בגלריה
מראה שלא היה מעל שנה: דלפקי הצ'ק אין של מחלקת העסקים מלאים
מראה שלא היה מעל שנה: דלפקי הצ'ק אין של מחלקת העסקים מלאים
מראה שלא היה מעל שנה: דלפקי הצ'ק אין של מחלקת העסקים באל על מהבוקר
(אל על)
מחירי החברה העדכניים ביותר: לניו יורק - במחלקת תיירים (אקונומי) כרטיס יעלה החל מ-699 דולר. במחלקת פרימיום החל מ-1,449 דולר ובמחלקת עסקים החל מ-2636 דולר.
למיאמי - במחלקת תיירים החל מ-661 דולר, בפרימיום החל מ-1,209 דולר ובעסקים החל מ-2,890 דולר.
ללוס אנג'לס - במחלקת תיריים החל מ-899 דולר, בפרימיום החל מ-1,899 דולר ובעסקים החל מ-3,949 דולר.
דלתא פרסמה כי החל מ-1.6.21 היא מגדילה את תדירות הטיסות מעשר ל-14 טיסות בשבוע. בנוסף, הודיעה כי ב-2.9.21 - לקראת עונת החגים, תתווסף אליהן גם טיסה יומית שלישית.
5 צפייה בגלריה
מחלקת הסוויטות של דלתא - Delta One
מחלקת הסוויטות של דלתא - Delta One
מחלקת הסוויטות של דלתא - Delta One
(דלתא)
"אנחנו יודעים שהלקוחות להוטים לחזור לחייהם הרגילים כפי שהיו לפני המגפה, וזה כולל מבחינתם גם לשוב ולטוס", אומרת אסתי הרשקוביץ', מנהלת פעילות דלתא בישראל. "ארה"ב היא יעד הטיסות מספר אחת, והשנה תהיה לזה גם משמעות מיוחדת משום שרבים מלקוחותינו טסים כדי לפגוש סוף-סוף חברים ולהתאחד מחדש עם בני משפחה".
יונייטד איירליינס לא נשארה מאחור והודיעה גם היא בימים האחרונים על הרחבת פעילותה. שירותי החברה יורחבו מ-13 טיסות שבועיות כיום ללא פחות מ-24 טיסות בשבוע, לקראת הקיץ הקרוב. ובכך, לצד קווים נוספים של החברה מישראל אל יעדים נוספים בארה"ב, הופכת יונייטד לחברה שמציעה קווים ישירים יותר מכל חברת תעופה אמריקנית אחרת.
5 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 787-9 דרימליינר יונייטד איירליינס
מטוס בואינג 787-9 דרימליינר יונייטד איירליינס
מתרחבת ומורידה מחירים לאור התחרות: יונייטד איירליינס
(צילום: shutterstock)
מנכ"לית יונייטד איירליינס בישראל יעל ברזילי אמרה: "לוח הטיסות הרחב שלנו מעמיד בפני הנוסע הישראלי יותר אפשרויות מכל חברת תעופה, עם הקווים הישירים לנמלי הבית שלנו בניו יורק ובניוארק, שיקגו או'הייר וסן פרנסיסקו, ועם מגוון רחב של טיסות המשך לכל רחבי אמריקה".

האם למדו מטעויות הניסיון הקודם?

ב-2014 החל הרומן עם נחיתתו ההיסטורית של מטוס אמריקן איירליינס לראשונה בנתב"ג. ב-2015 נציגי חברת התעופה, שהתאחדה אז עם חברת US Airways, ביקרו בישראל וטענו כי הקו שלהם בין תל אביב לפילדלפיה הוא אחד הקווים המבטיחים של החברה. חודשים ספורים לאחר מכן החליטה הנהלת החברה להפסיק את הטיסות לישראל.
החברה הסבירה בזמנו את הפסקת הטיסות בשיקולים מסחריים. זו לא הייתה הסאגה היחידה ברומן המאכזב בין החברה לארץ. לפני שנים רבות רכשה אמריקן איירליינס את חברת TWA שפשטה את הרגל ונכנסה להליך משפטי בעניין הפיצויים לעובדי החברה, הליך שנמשך שנים ארוכות.