2 צפייה בגלריה
דיילת במטוס
דיילת במטוס
דיילת במטוס, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
דיילת אמריקנית לשעבר חתמה על חוזה לפרסום שני רומנים שמבוססים, לפחות מבחינת ההשראה, לחוויות ואירועים שחוותה במהלך עבודתה בשחקים. הוצאת הספרים האמריקנית סיימון אנד שוסט הודיעה כי הספר הראשון של טי ג'יי ניומן, 36, מותחן אימה בשם "נפילה" (Falling), יתפרסם בחודש יולי.
עלילת הספר עוסקת בטיסה עמוסה מלוס אנג'לס לניו יורק, כאשר נוסעי המטוס אינם מודעים לכך שמשפחתו של הטייס נחטפה והחוטפים דורשים ממנה להתרסק עם המטוס כדי להציל את חייהם של בני משפחתו.
ניומן סיפרה כי חשבה על הרעיון במהלך משמרת בזמן שהנוסעים ישנו: "הסתכלתי על הנוסעים והיה שקט וחשוך, ואז חשבתי כמה הם פגיעים כשגורלם מונח בידיהם של שני הגברים שמטיסים את המטוס".
2 צפייה בגלריה
טי ג'יי ניומן לצד כריכת הספר "נפילה"
טי ג'יי ניומן לצד כריכת הספר "נפילה"
טי ג'יי ניומן לצד כריכת הספר "נפילה"
(צילום: AP)
אחרי שהחלה לגבש את הרעיון היא תיארה את עלילת הספר בפני אחד מהטייסים ושאלה אותו מה היה עושה במצב כזה. "לא הייתה לו תשובה", סיפרה. "אז ידעתי שאני צריכה לפתור את זה".
ניומן, תושבת אריזונה, כתבה סיפורים במשך רוב חייב ובמקביל עסקה במשחק ועבדה בחנות ספרים לפני שהפכה לדיילת לפני עשור. לאחר שסיימה לכתוב את טיוטת הרומן היא ניסתה למצוא סוכן, ונאלצה להתמודד עם עשרות דחיות לפני שמצאה את איש המקצוע שהאמין בה.
העורך ב-"Avid Reader", מחלקה בתוך הוצאת סיימון אנד שוסטר, שרכש את כתב היד, סיפר כי התרשם מה"אותנטיות הבלתי ניתנת להכחשה" של הספר והגדיר אותו כ"בריחה נהדרת בימים קשים אלה". הוא הוסיף אחד מהקולגות שלו קרא את כתב היד במטוס, ואהב אותו.
ניומן כבר החלה לכתוב את הרומן השני, אך היא מסרבה לגלות פרטים על אודותיו. כתיבת הספר הראשון הייתה משימה קשה גם מבחינה טכנית, כאשר לעיתים הדיילת נאלצה להקליד על האייפד או לכתוב על מפיות, אך כעת יהיה לה קל יותר. מיד לאחר שחתמה על החוזה, שהוגדר כחוזה בן שבע ספרות, היא התפטרה מעבודתה כדיילת וכעת היא מקדישה את כל זמנה לכתיבה.