אתמול: דיון בפרויקט ה"דרכון הירוק"
(צילום: ערוץ כנסת)
בעוד הממשלה מתכנסת היום (ג') לדון בהחמרת הסגר, בחברות התיירות מנסים לשדר אופטימיות ומסמנים את חג הפסח כנקודת מפנה להתאוששות בענף. הסיבות לאופטימיות: קצב החיסונים הגבוה והתקדמות פרויקט "הדרכון הירוק" למתחסנים ולמחלימים מקורונה.
אילן שלו, סמנכ"ל השיווק של קבוצת החברות קווי חופשה, הדקה התשעים ובליק תיירות, אמר בשיחה עם ynet: אנחנו צופים שהחל מאפריל 2021 מיליוני ישראלים יוכלו וירצו לחזור לשגרת חיים של חופשות בטוחות בחו"ל. נתון זה נסמך על גידול דרמטי באתרי קבוצת החברות וכן משיחות שמתקבלות במוקדי ההזמנות".
לדבריו, "קצב ההזמנות הנוכחי משקף אופטימיות. אם בפברואר 2020 התחלנו להרגיש את הדממה של הקורונה בענף התיירות, פברואר 2021 הולך ומסתמן כחודש שבו ענף התעופה והתיירות יראה סימני התאוששות עם גידול בהזמנות, במספר היעדים ובכמות הטסים".
המגמה שמתפתחת כעת בענף התיירות מתבססת על מבצעי תמריץ לחופשות בפסח למחזיקי "דרכון ירוק". אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש השתתפו בדיון בוועדת החוקה ופירטו על התקדמות פרויקט "הדרכון הירוק".
4 צפייה בגלריה
תיירים נתב"ג
תיירים נתב"ג
התקווה בענף התיירות: "דרכון ירוק"
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
תורי ענק בנתב"ג
תורי ענק בנתב"ג
תורי הענק יחזרו לנתב"ג?
הפרויקטור ציין בדבריו כי תוקף הדרכון למתחסנים ולמחלימים יהיה חצי שנה, אך ייתכן שיוארך בהמשך בהתאם לנתונים שיתקבלו לגבי אפקטיביות החיסון. "דרכון ירוק" ישמש תו-מעבר המאפשר כניסה לפעולות. הוא לא יינתן רק למתחסנים, אלא גם למחלימים ולנבדקי PCR ובדיקות מהירות. הוא מונגש על-גבי אפליקציה, בהנפקת טופז פיזי וב-IVR. הוא כולל אישור תו מעבר לבני משפחה וילדים, ויופעל בכפוף למדיניות פתיחת המשק.
כיצד ישפיע ה"דרכון הירוק" על דמי הביטוח? אלון קצף, נשיא קבוצת דיווידשילד ופספורטכארד, אמר ל-ynet כי מחירי הפוליסות ירדו אך עדיין לא יגיעו לרמת המחירים של 2019 לפני פרוץ המגפה. "בזכות החיסונים, שיעניקו 'דרכון ירוק' לנוסעים, נאפשר החל מתחילת חודש פברואר לעשות ביטוח נסיעות גם לארצות הברית, בנוסף לכל שאר היעדים בעולם. טווח המחירים יהיה בין 3 ל-5 דולרים לאדם ליום".
אז באיזה יעדים מתעניינים בינתיים הישראלים? היעדים המבוקשים לפסח כרגע הם דובאי, בחריין, ארמניה, בולגרד, ורנה וקפריסין. ומה מציעות החברות?
חברת "קשרי תעופה" יצאה במבצע "חיסון לחופשה"- עבור כל החופשות, הטיסות והמלונות ליעדי החברה לחופשות האביב והקיץ. החברה מאפשרת לשריין מראש את החופשה ולשלם מקדמה בלבד של 100 דולרים לנוסע, ואת היתרה עד חודש לפני החופשה.
לדברי גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, "אין ספק שאם בסופו של דבר יאושר מתווה 'הדרכון הירוק', לא רק בישראל אלא גם בעולם, זו תהיה ותתאפשר תנועה חופשית, זו תהיה זריקת מרץ לענף התעופה, התיירות והכלכלה בכלל. אותם אלו שהתחסנו וחששו עד כה לטוס לחו"ל יהיו בין הראשונים שיכבשו מחדש את היעדים המוכרים כגון: מונטנגרו, קפריסין ויוון, ויצאו לגלות מקומות חדשים שאפשר לטוס אליהם ישירות מישראל, כמו בחריין, מרוקו ודובאי.
נחגוג את פסח במרוקו?
(צילום: יניב חלילי)
"אנחנו רואים כבר עכשיו עלייה בהזמנות לפסח, כאשר מרבית הלקוחות בוחרים גם לרכוש מגן ביטול נסיעה שמאפשר להם, בעלות של 20 דולרים, לבטל את הטיסה מכל סיבה שהיא 48 שעות לפני המועד".
ישראייר, שהחלה בשיווק דילים אטרקטיביים לפסח, מציעה, לדוגמה, חופשה בבחריין בין 1 ל-4 באפריל במחיר של 545 דולרים לאדם. הדיל כולל טיסות ולינה וארוחות בוקר במלון גולדן טוליפ (5 כוכבים).
תמורת 475 דולרים לאדם תוכלו לטוס לבלגרד בין התאריכים 28 במר. עד ל-1 באפריל ולשהות במלון מטרופול פאלאס (5 כוכבים) על בסיס לינה וארוחת בוקר.
בעוד חמישה ימים, ב-10 בינואר, ארקיע תשיק אתר ובו תפרסם בין היתר גם את יעדי פסח לשנת 2021. על הפרק: לרנקה, כרתים, רודוס, סיישל, דובאי (בדגש על מלונות למשפחות) ומרוקו (בדגש על טיולים מאורגנים). החברה מציעה הנחה של 100 דולרים בהזמנה זוגית (עד 20 בינואר) של חופשה בפסח.

"רואים את האור בקצה המנהרה"

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק של חברת אשת טורס, שידרה גם היא אופטימיות ואמרה בשיחה עם ynet: "אמנם אנחנו לפני סגר נוסף, אבל כבר רואים את האור בקצה המנהרה. יש אופטימיות לאור קצב החיסונים הגבוה ו'הדרכון הירוק', וההערכה היא שעד פסח כבר נוכל לטוס ללא מעט יעדים.
"בימים האחרונים אנחנו נתקלים בתופעה שלא ראינו כבר כמעט שנה – בירורים והזמנות לטווח רחוק – לפסח ולקיץ. כרגע ההיצע לפסח לא ברור ותלוי בקצב ההתאוששות באירופה ובשאר העולם. כעת המחירים עדיין נמוכים, אבל אם ההיצע יהיה מוגבל כפי שהיה בחודשים האחרונים, המחירים יעלו. באשת טורס מציעים חבילות וטיולים מאורגנים לדובאי, מרוקו, זנזיבר, בורגס, בטומי, טנזניה וסופיה. חבילה לפסח לשלושה לילות בבורגס, לדוגמה, כולל טיסה ואירוח על בסיס חצי פנסיון במלון 4 כוכבים פלטינום תעלה החל מ-399 דולרים לאדם".
4 צפייה בגלריה
חוף מאטלה כרתים
חוף מאטלה כרתים
בקרוב לבעלי "דרכון ירוק"? חוף מאטלה כרתים
(צילום: shutterstock)
קבוצת החברות קווי חופשה, הדקה התשעים ובליק תיירות נערכת, כאמור, גם כן לאפשרות של פתיחת השמיים בחג הפסח והטסה של ישראלים באמצעות חברת התעופה היוונית בלו בירד איירווייז. בין היעדים שאליהם כבר ניתן להזמין חופשות במחירי פרה סייל אטרקטיביים ניתן למצוא את איי יוון – כרתים, רודוס קוס – וכן את אתונה וסלוניקי, לצד קפריסין, דובאי ובהמשך גם מרוקו.
הדר כרמל, מנהל חטיבת הנופש בקבוצת אמסלם טורס, אמר בשיחה עם ynet: "יש תכונה מצד לקוחות המתעניינים בחופשות סביב פסח, חג השבועות וגם בחודשי הקיץ, כאשר השאלה הראשונה והמובנת מאוד מבחינתנו היא יכולת הביטול. לצורך כך השקנו בקבוצה כמה חבילות ייעודיות שמאפשרות לבטל כשבוע עד שבועיים לפני המראה, ללא כל צורך בדמי ביטול.
"ההתעניינות העיקרית מתבטאת נכון לעכשיו ביעדים הקלאסיים קפריסין, יוון וגם ביעד החדש דובאי. ניכרת התעניינות נוספת מפתיעה בארמניה – יעד חדש שצפוי להיפתח בחודש מאי לקהל הישראלי עם טיסות ישירות, מלונות פאר וקזינו ברמה גבוהה".
לארמניה, לדוגמה, תוכלו לטוס בחודש מאי במחיר של החל מ-599 אירו לאדם לחבילת נופש של 4 לילות במלונות ברמה של 5 כוכבים.
נופש בקפריסין במהלך פסח יעלה לכם החל מ-500 דולרים לאדם בחדר זוגי.
חברת פגסוס מציעה טיולים מאורגנים בפסח למרוקו במחיר של 1,690 דולרים על בסיס הכל כלול.
גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות, המתמחה בהפקת טיולים מאורגנים לבני הגיל השלישי, מציין גם הוא כי אכן ניכרת התעניינות רבה בקרב נוסעים מהגיל השלישי. לדבריו, אנשים שעברו את החיסון הראשון מביעים כבר התעניינות לקראת קבלת "הדרכון הירוק" ונערכים לתכנון הנסיעות הקרובות.
"אנו רואים גידול של מאות אחוזים בקצב ההרשמה לטיולים לאוהבי לכת בקבוצות של עד 24 איש שיחלו לצאת ממאי 2021 עד דצמבר 2021. חלק מהטיולים כבר נסגרו להרשמה, כמו איסלנד, האיים הקנאריים, דורדון במערב צרפת ועוד".

ענף הקרוזים יצליח להתאושש?

4 צפייה בגלריה
אוניית הקרוזים FANTASIA שתפליג מהאמירויות דרך ישראל
אוניית הקרוזים FANTASIA שתפליג מהאמירויות דרך ישראל
אוניית הקרוזים FANTASIA
(צילום: MSC)
גם בענף הקרוזים, שספג מכה כואבת ביותר במהלך המגפה, מנסים לשמור על אופטימיות. טלי נוי, מנכ"לית MSC קרוז, אמרה כי "למרות השנה הקשה שהענף עבר MSC קרוז תשיק שתי אוניות חדשות במהלך 2021 באירופה בהשקעה של כשני מיליארד אירו. ניתן לראות בתקופה האחרונה ביקושים הולכים וגדלים להפלגות באזור הים התיכון וזאת בשל מחירים נמוכים, שער דולר נמוך וזמינות חדרי משפחות. MSC קרוז השיקה פרוטוקול בריאות קפדני ביותר, כל למשל כל נוסע שאין לו דרכון ירוק יחוייב לבצע בדיקת קורונה שתתבצע באחריות MSC בנמל לפני העלייה לאונייה, כל אנשי הצוות עוברים בדיקות קורונה באופן רציף.
"התפוסה המקסימלית באנייה היא עד 70 אחוזים. באונייה הותקנה מערכת מיזוג אוויר חדישה ביותר שמגינה מפני וירוסים וחיידקים. בכל חדר הותקנה מערכת נפרדת כמו גם בשטחים הציבוריים. הגשת האוכל הותאמה כך שכל נוסע יכול להזמין מהתפריטים למסעדות דרך אפליקציה אישית בסמרטפון.
והמחירים? הפלגה מברצלונה באוניית MSC GRANDIOSA בין 27 במרץ ל-3 באפריל תעלה החל מ-619 דולרים לאדם בחדר זוגי. באשר לדמי ביטול: MSC מאפשרת להזמין קרוז בטוח עם אפשרות לדחות את ההפלגה עד 15 יום לפני היציאה.