2 צפייה בגלריה
מטוס איזיג'ט
מטוס איזיג'ט
מטוס איזיג'ט
(צילום: שאטרסטוק)
חברת הלואו-קוסט הבריטית איזיג'ט הודיעה היום (ג') כי נפלה קורבן למתקפת סייבר "מתוחכמת ביותר" וכי האקרים השיגו את כתובות הדואר האלקטרוני ופרטי הטיסות של כתשעה מיליון לקוחות, ואת פרטי כרטיס האשראי של יותר מ-2,000 לקוחות.
מהחברה נמסר כי "אין כל ראייה שבוצע שימוש לא ראוי במידע אישי מכל סוג שהוא, אולם אנחנו יוצרים קשר עם כ-9 מיליון לקוחות שפרטי הטיסות שלהם דלפו ומייעצים להם לנקוט צעדי מנע כדי לצמצם כל סיכון לפישינג פוטנציאלי".
איזיג'ט הודיעה כי תיצור קשר עם כל הלקוחות שפרטיהם נגנבו עד לא יאוחר מה-26 במאי: "החקירה העלתה שלא הייתה גישה לפרטי דרכון ופרטי כרטיס אשראי של הלקוחות הנ"ל, פרט לקבוצה קטנה (2,208 לקוחות) שבנוגע אליהם כבר ננקטו פעולות ליצירת קשר ואף הוצעה להם תמיכה.
"אנו ממליצים ללקוחות לגלות ערנות בנוגע לתכתובות שהם מקבלים, כפי שבדרך כלל הם עושים. כמו כן, אנו מייעצים להיות זהירים ולגלות ערנות בכל פנייה שמגיעה מ-easyJet או מ-easyJet holidays, למקרה שמדובר בגורמים מתחזים".
2 צפייה בגלריה
האקר
האקר
האקר, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מנכ"ל איזי ג'ט, יוהאן לונדגרן, התנצל בפני לקוחות החברה, והוסיף: "אנו לוקחים ברצינות רבה את אבטחת הסייבר של המערכות שלנו ויש לנו אמצעי אבטחה חזקים כדי להגן על המידע האישי של לקוחותינו. עם זאת, זהו איום שמתפתח ככל שתוקפי הסייבר נעשים מתוחכמים יותר".
בשלב זה לא ידוע אם בין הלקוחות שפרטיהם נגנבו ישנם גם ישראלים. כך או כך, אם רכשתם טיסה מאיזיג'ט לאחרונה מומלץ לברר אם היו פעולות חריגות וחשודות בכרטיס האשראי שלכם.
חברת איזיג'ט היא הוותיקה ביותר מבין חברות הלואו-קוסט שפועלות בארץ. בימים שלפני מגפת הקורונה היא הפעילה טיסות בין 161 נמלי תעופה וגם 16 קווים מנתב"ג ליעדים אירופאים. צי החברה מונה 317 מטוסים.