נמל התעופה הבינלאומי פארו בממלכת בהוטן, שאיתה כוננה בסוף השבוע מדינת ישראל יחסים דיפלומטיים מלאים, נחשב לאחד משדות התעופה המסוכנים והמאתגרים ביותר בעולם. הוא שוכן כשישה קילומטרים מהכפר פארו שבמערב הממלכה וממוקם על תוואי נחל הפארו צ'ו בעמק מפותל הנמצא למרגלות ההימלאיה.
הגישה לנחיתה עוברת סמוך לרכסי ההרים בגובה של 5,500 מטרים, ודורשת מהטייס להתיישר בזווית של 45 מעלות לפני הנגיעה על הקרקע. בגלל תנאי הטופוגרפיה והעובדה שאין במקום מערכות מכ"ם ואפשרות לבצע נחיתת מכשירים (ILS) מספר מצומצם של פחות מעשרים טייסים בלבד מורשים לנחות בנמל בצורה ידנית, גם זאת בתנאי שמדובר בשעות האור ובמזג אוויר בהיר שמאפשר זאת.
טייסים שמוכשרים לנחות במקום אמרו כי אחד הדברים המאתגרים ביותר הוא שמסלול הנחיתה, באורך 2,264 מטרים, מתגלה לעיניהם רק שניות ספורות לפני הנחיתה.
כיום, פועלות שתי חברות תעופה בלבד להטסת נוסעים לנמל פארו: דרוק אייר, חברת התעופה הלאומית-מלכותית של הממלכה, וחברת התעופה הפרטית בהוטן איירליינס. שתי החברות מפעילות טיסות למספר יעדים מצומצם בהודו, בנפאל, בסינגפור, בבנגלדש ובתאילנד.
כחלק מרצונה לשמור על אותנטיות, מגבילה בהוטן את מספר התיירים הנכנסים אליה באמצעות חיוב בהוצאת ויזה ובתשלום מראש של מסים גבוהים בסכום של 200 דולרים ביום.
בממלכה מנסים למנוע הגעת תרמילאים רבים מהמערב שלא פעם משתמשים בסמים, צורכים אלכוהול, שומעים מוזיקה בקול ומתנהגים באופן מתירני. בשנת 2019, לפני התפשטות נגיף הקורונה, ביקרו בממלכה הבודהיסטית מעל 300 אלף תיירים.