1 צפייה בגלריה
סוזי ודונה גארט טייסות בחברת סקייווסט איירליינס
סוזי ודונה גארט טייסות בחברת סקייווסט איירליינס
סוזי ודונה גארט
(instagram / Donna Joanne)
קטפן סוזי גארט ובתה הטייסת דונה, שעובדות בחברת התעופה האמריקנית סקייווסט איירליינס, המריאו בחודש ספטמבר שעבר אל דפי ההיסטוריה כשתפעלו יחד טיסת נוסעים מסחרית. קצת יותר משנה לאחר מכן, ומגפה ענקית שטלטלה את ענף התעופה, הפך הסיפור לוויראלי והוא ממשיך לעורר השראה.
סוזי בת ה-56 טסה כבר יותר מ-30 שנה והייתה אחת מהנשים הראשונות שעבדה בחברת התעופה האמריקנית. דאג, בעלה של סוזי ואביה של דונה, עובד גם הוא כטייס וגם מארק, אחיה של דונה, סיים לאחרונה קורס טייס וצפוי לעבוד גם כן בחברה האמריקנית.
"אני חושבת שמה שיהיה באמת מגניב זה שדונה תהיה הקפטן והוא יהיה טייס המשנה", אמרה סוזי בריאיון לרשת CNN. "אולי אני אשב מאחור כנוסעת. אני חושבת שזה יהיה כיף". דונה לא מתנגדת, והוסיפה: "זה יהיה חלום שיתגשם".
סוזי ודונה גארט יחד בקוקפיט
דונה עם אביה הטייס
יותר מ-39 אלף עוקבים באינסטגרם
דאג, האב, אמר לבלוג של חברת התעופה סקייווסט: "אנחנו מאוד אוהבים את העבודה שלנו, לא רואים את זה יותר מדי במקצועות אחרים. אף אחד מהילדים שלנו לא חשב להיות טייס, אבל כשאתה מתחיל להסתכל על קריירות אחרות, שכוללות ישיבה במשרד, ואז רואה כמה אנחנו מאושרים, זה פוקח לך את העיניים".
דונה בת ה-26 סיפרה: "נחשפתי לתעופה במשך כל חיי. החלטתי לטוס כי אני אוהבת לטייל, והתשוקה והאהבה של ההורים שלי לטיסה הפכו את העניין לכיף במהלך שנות ילדותי. נחשפתי לעולם, וזו הייתה השראה גדולה. לחוות את אורך החיים של אמי ואבי היה נפלא, זה חשף בפני את האפשרויות שהתעשייה מציעה".
אוהבת לטוס ולטייל
סוזי סיפרה על החוויה של להטיס מטוס נוסעים לצד בתה: "אני אוהבת את זה, באמת אוהבת את זה. זה מגניב שהילד שלך חווה מה שאת חווית. אני חושבת שתהיה לה קריירה נפלאה. דונה אוהבת להכניס גיוון והתרגשות בחיים שלה. זו קריירה טובה, אפשר לעשות כסף מבלי לחוות מתח גבוהה כשלוקחים את העבודה הביתה. לוח הזמנים הוא אחד מהגורמים שבגללם נשארתי בסקייווסט. זה היה נפלא כשהילדים גדלו, יכולתי להתנדב לטיולים ומסיבות בבית הספר, להיות אימא ובמקביל לתחזק קריירה נפלאה".
אז מה גרם לסיפור לצוף שוב מחדש דווקא עכשיו? לטענת סוזי זה מפני שהוא מציע זווית חיובית בשנה שהייתה קשה מאוד עבור רבים: "אולי זה משהו מעורר השראה, חיובי, משהו שמרים ומהדהד במיוחד אצל צעירים בתקופה שהרבה קריירות ושאיפות נאלצו לעבור למצב המתנה".