חובבי תעופה שעוקבים אחרי תנועות מטוסים בעולם רגילים לראות בשנים האחרונות מטוסי מנהלים ממריאים מנמל התעופה בן גוריון לנסיכויות המפרץ הפרסי, אולם בעקבות התחממות ביחסים בין המדינות נראה שהסוד שהיה שמור הופך אט-אט למראה שגרתי. כך למשל, בחודש מאי נחת בישראל מטוס מולבן (מטוס שצבוע לבן ואינו נושא את שם החברה או סימנים מזהים – א"ב) של איתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של הנסיכות אבו דאבי, חברת התעופה. המטוס נחת לאחר טיסה ישירה מאבו דאבי כשהוא נושא ציוד סיוע הומניטרי לפלסטינים להתמודדות עם נגיף הקורונה. שלושה שבועות לאחר מכן הגיע מטוס נוסף של החברה כשהוא מעוטר בכיתוב מלא של שם חברת התעופה ונושא את דגל איחוד האמירויות.
לאחרונה החלה חברת התעופה הישראלית "גשר אווירי", שמספקת שירותי טיסות במטוסי מנהלים, לפרסם בצורה גלויה באתר האינטרנט שלה טיסות ישירות מישראל למדינות במפרץ הפרסי. היעדים שעל הפרק: ריאד בסעודיה, דובאי ואבו דאבי באיחוד האמירויות, קטאר ונסיכויות המפרץ.
באתר החברה נכתב: "שירות זה הינו ייחודי ומאתגר עבורנו, ומקנה ללקוחות החברה אלטרנטיבה ייחודית למציאת פתרונות מתאימים לצרכים העסקיים שלהם, או פתרון למשפחות המעוניינות ליהנות מהייחודיות של אזור המפרץ הפרסי. כלל הטיסות הישירות המתבצעות לאזור המפרץ הפרסי מבוצעות במטוסי החברה, מטוסי סילון מנהלים ברמה הגבוה ביותר". באתר החברה נכתב כי ישנה "אפשרות לעצירה דיפלומטית בדרך".
מאחר ואין יחסים דיפלומטיים בין ישראל למדינות המפרץ, ובכלל זה אין הסכמי תעופה בין המדינות, ממריאים מטוסי החברה בעלי רישום זר מישראל למפרץ הפרסי ולסעודיה דרך מדינה שלישית שממנה ניתן להמשיך עד היעד עם מרשה טיסה חדש. בשנים האחרונות רוב המטוסים שממריאים ליעדי המפרץ מנתב"ג מבצעים עצירת ביניים של מספר דקות בירדן, מצרים או בקפריסין. "רוב הנוסעים שלנו למפרץ הפרסי הם אנשי עסקים", הסביר ניר ברונשטיין מנכ"ל "גשר אווירי" ל-ynet.
לדבריו, "בגלל צנעת הפרט ושמירת הפרטיות של הלקוחות שלנו לא ניתן לפרט על זהות הנוסעים. היחסים שלנו עם המפרץ חמים מאוד וישראלים נמצאים בדובאי ואבו דאבי כבר שנים ומקבלים יחס טוב מאוד. אם לא הייתה קורונה אולי היחסים היו חמים יותר בין המדינות. אנחנו טסים למפרץ דרך מדינות אחרות כי אי אפשר להגיש תוכניות טיסה בצורה אחרת. הדרך החוקית לטוס מישראל זה רק דרך עמאן או מצרים או קפריסין, ואולי יהיו ימים שנוכל לטוס בצורה ישירה. עדיין אין מזרח תיכון חדש, אבל אפשר להגיע למקומות האלה בדרך מסוימת בדיוק כמו שאנחנו עושים".
המחיר? עשרות אלפי שקלים לכרטיס הלוך-ושוב. יודגש כי ישראלים לא יכולים להיכנס לנסיכויות המפרץ הפרסי, אלא אם יש ברשותם דרכון זר או ויזה מיוחדת שמוענקת לאנשי עסקים. כמו כן, בשל מגפת הקורונה, נוסע ששב בטיסה מנסיכויות אלו מחויב להיכנס לאחר חזרתו לשבועיים בידוד.