צפו: כך הרכיבו את מטוס האיירבס A350-1000 החדש של בריטיש איירווייז
וירג'ין נכנסה לישראל, ובריטיש איירווייז מגיבה: חברת התעופה תשיק ב-1 בדצמבר את המטוס החדש ביותר שלה - איירבס A350-1000 בקו ת"א-לונדון. החברה תעשה בו שימוש בטיסה אחת בלבד, זו היוצאת בשעה 06:20 בבוקר. טיסת הבוקר הנוספת שיוצאת ב-09:20 תופעל באיירבוס באיירבוס A321, שאין בו מחלקת פרימיום, וטיסת הצהריים תהיה במטוס הבואינג 777 שספג בעבר ביקורות מנוסעים שהתלוננו על אופן סידור המושבים. הבשורה של בריטיש בהשקה הנוכחית, היא לא בשורת מחיר אלא בשורת נוחות, שכן ה-A350-1000 הוא מטוס משודרג מאוד לעומת מטוס ה-A330 של וירג'ין.
5 צפייה בגלריה
בריטיש
בריטיש
מחזירה מלחמה: מטוס ה-A350-1000 של בריטיש שהושק היום בישראל
(צילום: יח"צ)
מיתרונותיו של המטוס החדש ייהנו בעיקר צרכני מחלקת הביזנס, נוסעי טיסות הקונקשן (לבריטיש יש 29 יעדי קונקשן בארה"ב) ונוסעים שנוחות במטוס חשובה במיוחד עבורם, והם מוכנים לשלם עליה יותר גם בטיסה בת חמש שעות בלבד. אמנם, מרבית הצרכנים הישראליים כיום הם צרכני לואו קוסט, אבל לבריטיש יש קהל נאמן מאוד של אנשי עסקים שטסים באופן קבוע במחלקת עסקים.
ישראל היא היעד השני בעולם שהמטוס מושק בו אחרי דובאי, למרות שמספר הטיסות בישראל נמוך לעומת הודו, שתהיה היעד השלישי להשקה. המטוס החדש הספיק לעבור כבר טיסות הרצה בברצלונה ובטורונטו.
5 צפייה בגלריה
בריטיש
בריטיש
ועכשיו גם מבפנים
(צילום: יח"צ)

ככה זה ייראה: המטוס החדש של בריטיש

באיירבס החדש יש מחלקת עסקים חדשה בשם club suite עם 56 מושבים. המטוס מכיל 56 מושבים נוספים במחלקת תיירים פרימיום, ו-219 מושבים במחלקת תיירים.
במחלקת העסקים ישנה דלת הזזה לכל מושב, כך שהמושב משמש למעשה כתא פרטי, באופן שלא נראה קודם לכן בטיסות מסוג זה. כמו גם, הכיסא מגיע למצב של שכיבה מלאה.
גם מחלקת התיירים פרימיום זוכה כאן לשדרוג: יותר מקום לרגליים, ואוכל ומשקאות שונים ממחלקת התיירים. לכל מחלקה יש מעבר משלה, כך שלא יקרה מצב בו נוסעי הביזנס ייתקלו בנוסעי האקונומי - ולהיפך.
5 צפייה בגלריה
בריטיש
בריטיש
יותר מקום לרגליים
(צילום: יח"צ)
עוד במטוס: מסכי בידור בגדלי 18.5 אינץ' במחלקות היוקרה, ו-13.5 אינץ' במחלקת תיירים, שמופעלים עוד בטרם הטיסה וגם אחרי הנחיתה; שמיכה מפשתן וכרית ותאי אחסון עליונים מהגדולים בענף התעופה. בנוסף, כך לדברי החברה, המטוס יעיל ב-25% יותר ממטוסים אחרים בניצול דלק ובהפחתת פליטת פחמן דו חמצני.
מחירי בריטיש לא נמוכים. המחיר לטיסה במחלקת עסקים מתחיל מ-1,500 דולר. מחיר טיסה עם קונקשן בניו יורק נע סביב 2,170 דולר עד 2,800 דולר. טיסות במחלקת תיירים מתחילות מ-450 דולר במבצע.

אם תזמינו שנה מראש - תוכלו לממש כרטיס בונוס

נוכח הכניסה לארץ, הגיע לישראל המנהל המסחרי של בריטיש העולמית, אנדרו ברם, כדי להסביר את הבידול של בריטיש לעומת המתחרים.
עד כניסת וירג'ין, נתח השוק של בריטיש עמד על 60% מהטיסות ללונדון, מתוך זה 50% קונקשנים לארה"ב. ברם טען שהם לא חשים בירידה בנוסעים לנוכח כניסת וירג'ין, למרות שזו לקחה 22% מנתח הטיסות.
הוא נמנע מלציין באופן מפורש מבצעים או הוזלות, אך מבין השורות ניתן היה להבין כי הצעות המחיר של החברה טובות משהיו בעבר. בין היתר, השוואת מחירים למתחרות העיקריות שלה, וירג'ין ואל על שטסות כמוה להית'רו, ושדרוג למחלקה משופרת במחיר נמוך יחסית. מפעם לפעם, יש הנחות בהזמנות מראש לחברי מועדון הטיסה שלה: כרטיסי בונוס בהזמנה של 355 יום מראש.
5 צפייה בגלריה
בריטיש
בריטיש
(צילום: יח"צ)
לדברי ברם: "היום אין מחיר אחד לחברת תעופה. המחיר הנמוך ביותר בדרך כלל, הוא בהזמנה מוקדמת. אין ספק שהתחרות מורידה מחירים ומשפרת את השירות, אבל אני מציע לישראלים: תחוו את המטוס החדש ותראו בעצמכם. אנחנו נוחתים בהית'רו, שם התחבורה זמינה ומעולה ויש לנו 29 טיסות קונקשן לארה"ב - כולל צ'ארלטון ואוסטין שהושקו השנה.
"מי שמזמין שלושה חודשים מראש, יכול למצוא מחירים טובים גם למחלקת העסקים, אבל זה מטוס חדש לגמרי אז גם בתיירים יהיה מאוד נעים לטוס. שדרגנו גם את האוכל במטוס".
5 צפייה בגלריה
בריטיש
בריטיש
אנדרו ברם, המנהל המסחרי של בריטיש
(צילום: סיון פרג')
ברם אף הוסיף ואמר כי: "אני אוהב תחרות, היא מעודדת הורדת מחירים, אבל זו תעשייה שדורשת השקעות כבדות מאוד. יש לנו צרכנים, שותפים ומשקיעים שצריך לספק. לכן השקענו 6.5 מיליארד ליש"ט השנה, חלק מזה מושקע ב-73 מטוסים חדשים, במטוס A350 החדש, בשדרוג הלאונג'ים, בתחבורה שלנו שמקשרת בין המטוס לנמל התעופה ובמסלולים חדשים. בריטיש אירווייז חוגגת 100 שנה בעולם ו-87 שנים בישראל, ואנחנו מסתכלים על העתיד".

הקהל החרדי חשוב גם לבריטיש

גם בריטיש, בדומה למתחרות שלה כפי שסיפרנו לכם רק הבוקר, לא יכולה להתעלם מהקהל החרדי. על אף שהחברה לא ציינה באופן רשמי כי היא מתכוונת להתחשב בדרישות ההושבה המגדרית, לדברי ברם: "אין לנו הצעות מיוחדות לקבוצה דתית מסוימת, אבל אפשר כמובן להזמין מושבים מראש. מה שכן - יש לנו כמה הצעות כשרות - בניגוד לחברות אחרות".