מתי ואיך תפתח תאילנד לישראלים
(צילום: שחר גולדשטיין)

לפני שנה, ב-23 במרץ 2020 - תאילנד נכנסה לסגר וסגרה שעריה לתיירים. כעת, וכפי שפרסמנו השבוע - המדינה אישרה לפתוח את גבולותיה לתיירים מחוסנים. לפי גורמים בענף, מדובר בעיקר על צעד שנעשה בעקבות לחץ ישראלי - שהגיע לאחר מבצע החיסונים שנחשב למוצלח בעיני התאילנדים.
"מה שקרה זה בעקבות ישראל. היא הצליחה לשכנע וכאילו אמרה - הנה החיסון עובד וניתן לפתוח וגם לשמור על בריאות, על כלכלה ועל חיוכים", אמר דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל לאולפן ynet והוסיף: "אנחנו בתקופה של הרבה סימני שאלה אבל יש סימן קריאה ענק עכשיו – ביום שישי האחרון ממשלת תאילנד החליטה לפתוח את שעריה. זאת בעקבות הרבה מאוד דיונים וגם לחצים של השוק הישראלי, זה דבר גדול".
לדבריו, "הפתיחה תהיה בשלבים: מ-1.4 יהיה מותר לנסוע לפוקט לשבוע ימים בתוך המלון, ואי אפשר יהיה לצאת ממנו. ב-1.7 יהיה אפשר לצאת לפוקט ולטייל חופשי בתוך פוקט כולה ואחרי שבוע ניתן יהיה לטייל בכל תאילנד. מ-1.10 יהיה ניתן לטוס לא רק לפוקט אלא לעוד יעדים נוספים, גם לפאטאיה, לקוסמוי ולצ'אנג מאי ועוד יעדים נוספים".
תנאי הכינסה לתאילנד
על השאלה איך עברו את התקופה הזו בתאילנד? מבחינת תחלואה, מתים וחיסונים, ענה קלמן כי "הסיפור הוא מדהים. אנחנו בישראל מדברים על קורונה במספרים של 6,000 ומעלה מתים. בתאילנד אפילו לא מאה. המספרים שונים לגמרי, הם עשו את זה בין היתר באמצעות סגירת השערים. לא כניסה ולא יציאה. אי אפשר היה להיכנס לבית השני של 197 אלף ישראלים שטסו בשנה שעברה ולא יכלו להיכנס, וכך כל יתר התיירים".

"הטלפונים כבר מתחילים לצלצל"

"כל המודל הזה הוא מתוחכם בעיניי, שבוע ימים, גם אם אתה מחוסן, תהיה באזור ש-70% ממנו יהיה מחוסן. בפוקט התושבים יהיו מחוסנים עד תחילת יולי. מ-1.7 ניתן יהיה להסתובב שם", סיכם קלמן.
משה שבתאי, בעל סוכנות נסיעות בפאטאיה אמר לאולפן ynet: "הטלפונים כבר מתחילים לצלצל וישראלים מעוניינים להגיע. אנחנו מחכים פה לישראלים. שירתנו אותם 20 שנה ומחכים שיבואו, תאילנד מחכה להם, ישראלים מאוד פופולריים כאן.
2 צפייה בגלריה
בהתחלה: בידוד של שבוע במלון בפוקט
בהתחלה: בידוד של שבוע במלון בפוקט
בהתחלה: בידוד של שבוע במלון בפוקט
((מתוך אתר HotelsCombined))
2 צפייה בגלריה
אולי זו לא תהיה משינה מאוד קשה. מלון קלאב מד בפוקט
אולי זו לא תהיה משינה מאוד קשה. מלון קלאב מד בפוקט
אולי זו לא תהיה משינה מאוד קשה. מלון קלאב מד בפוקט
((מתוך אתר HotelsCombined))

לדברי שבתאי, שעובד גם עם מלונות בכל תאילנד בדגש על פוקט - היעד הראשון שייפתח למחוסנים, בעלי המלונות מתכוונים לפתוח אותם בתחילת יולי. "נשמע שכל הלקוחות שעד עכשיו חיכו, יוכלו לבוא ולממש את זכותם. מקווים שיהיה פתוח ושמח, כמו שהיה ב-20 השנים האחרונות פה בתאילנד".
שבתאי מספר כי הוא סגר את עסקיו בסוף מרץ האחרון. "יש לנו פה מסעדה ומשרד נסיעות שסגורים שנה".

ומה מצב הטיסות לתאילנד?

נציין שנכון לעכשיו הטיסות הישירות מישראל לתאילנד טרם חזרו לפעול. מדובר על החברות הישראליות - אל על וארקיע שהפעילו אותן בעבר ועדיין לא הוסיפו טיסות אלו ללוח הזמנים שלהן.
בבדיקה שערכנו, אם תרצו להגיע לתאילנד כבר באפריל הקרוב, ונזכיר שניתן בשלב זה להיכנס רק לפוקט עם בידוד של שבוע במלון, אז תוכלו לעשות זאת בטיסות קונקשן והן לא זולות בכלל.
חברת אמירייטס מציעה טיסה עם עצירה בדובאי (משך העצירה כתשע שעות בהלוך וחמש שעות בחזור) ב-16.4.21 ועד 20.4.21. עלות טיסה זו כ-2,500 שקלים.
מצאנו גם טיסות עם עצירת ביניים באירופה עם שלוש החברות מבית לופטהנזה: לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן איירליינס במחירים גבוהים מאוד הנעים בין 4,000 שקלים ועד 5,600 שקלים.
אין ספק שמצב זה ישתנה קרוב יותר ליולי ולאחר שיראו ביקושים מצד הישראלים לטוס למדינה האסייתית שכה אהובה על הציבור הישראלי.