במסגרת הסדר פשרה (טרם אושר על ידי בית משפט) בהליך של בקשה לאישור תביעה ייצוגית, חברת אל על הסכימה כי בתוך 60 ימים מהמועד שבו אישור הסדר הפשרה יהפוך לסופי היא לא תגבה דמי אי-הגעה מנוסעים שלא התייצבו לטיסות מנתב"ג במקרים מסוימים.
למשל כשנוסע שלא התייצב למקטע טיסה והחמיץ את הטיסה, אך התייצב בפני נציג אל על בשדה התעופה בתוך שלוש שעות ממועד ההמראה. ההסדר אינו קובע החזרים על מקרי עבר והוא נוגע למקרים עתידיים.
עוד עולה מהסכם כי אל על תוסיף באתר האינטרנט שלה הערה בדבר הפטור שניתן במקרים המזכים באי-גביית דמי אי-הגעה. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד אורלי בן עמי ודוד מזרחי ובה נטען כי כאשר נוסע אינו מתייצב לאחד המקטעים, אל על כביכול מבטלת את טיסתו גם בכל יתר המקטעים שעדיין לא ניצל ואינה מגלה כי יחויב בדמי אי-הגעה במקרה של אי-התייצבות לטיסה.
אל על המיוצגת על ידי עו"ד חניטל בלינסון נבון ועו"ד רועי מסורי הכחישה את הטענות והבהירה כי כשנוסע אינו מתייצב למקטע טיסה היא אינה מבטלת את שאר מקטעי הטיסה אלא משהה אותם עד שהנוסע יתייצב למקטע הבא או ייצור קשר ואז תבצע חישוב מחדש של הכרטיס. הדיון נקבע לנובמבר.