כתב ynet מבקר באבו דאבי
(צילום: איתי בלומנטל)

בחסות הסכם השלום בין ישראל לאמירויות וכניסת עולם העסקים לאזור, מוקם בימים אלה מרכז קהילתי יהודי ראשון מסוגו על סיפון אוניית הענק QE2 (קווין אליזבת), העוגנת במרינה של דובאי. במרכז יפעלו סופרמרקט עם מוצרים כשרים, מסעדות כשרות, מעדנייה כשרה למוצרי מזון ישראליים ולאוכל מוכן, ומרכז קשרי משקיעים הכולל חדרי לינה ואירוח וחדרי כנסים. יהיו גם אולמות אירועים ובית ספר שבו יועברו הרצאות על אורח החיים הישראלי וסדנאות על מנהגי הבישול הכשר לשפים המקומיים.
מאחורי היוזמה עומד מנחם כהן, מבעלי קבוצת KLT - Kosher Luxury Travel - המתמחה בחוויית תיירות לקהל היהודי שומר הכשרות בעולם, בשיתוף פעולה עם חברת NY Koen Group ועם סולי וולף, ראש הקהילה היהודית של דובאי.
2 צפייה בגלריה
אוניית הפאר קווין אליזבת 2
אוניית הפאר קווין אליזבת 2
אוניית הפאר קווין אליזבת 2
"יש כאן קרוב ל-2,000 יהודים שיקבלו לראשונה מתחם קולינרי במתחם החנויות על האונייה. שטח עצום של האונייה שעוגנת במרינה יהפוך לשטחי מסחר של קניות ואוכל, וישרת כמובן את התיירים שיבואו מישראל ואת התיירים היהודים מרחבי העולם, בנוסף לבתי כנסת הממוקמים על האונייה. כל אלה מצטרפים לחנות הדיוטי הפרי המפורסמת שפועלת כאן", אמר כהן, שהכריז השבוע על השקת המתחם באמצע דצמבר.
כהן, בן שכונת מחנה יהודה בירושלים, נשוי ואב לשישה, נמצא כעת בדובאי לצורך התיאומים האחרונים לקראת הפתיחה הרשמית של המתחם לצד השף איתן מזרחי, האמון על הצד הקולינרי במתחם. כהן: "המסעדה הבשרית תחלוש על 550 מ"ר. בכניסה לאונייה יוקמו בריכת שחייה למבוגרים ובריכה לילדים עם כל השירותים. מסביב למתחמי הבריכות יהיו עמדות מזון מהיר כמו שווארמה, פיצה ומסעדה איטלקית. ישראלים מהחברה יפעילו את המסעדות. בימים אלו אנו סוגרים עם אמנים מישראל ומחו"ל על קיום מופעים ופסטיבלים באולמות (שפועלים תחת התו הסגול בהקפדה מלאה) כדי להשלים את חבילת ההנאה מהמתחם החדש באופי יהודי־ישראלי. בנוסף, יש מתחם לשירות עסקים ובו יינתן שירות למי שרוצה לפתוח משרד, והוא יפעל לעידוד יחסי המסחר ויציע פתרונות לחברות ולגופים ישראליים: רישום חברות, מיסוי ומשפט, חיבור בין משקיעים מקומיים לחברות ישראליות וסיוע לחברות בצעדיהן הראשוניים באיחוד".
2 צפייה בגלריה
השף איתן מזרחי ומנחם כהן
השף איתן מזרחי ומנחם כהן
השף איתן מזרחי ומנחם כהן
המזרקה הגדולה בעולם בדובאי
(צילום: רויטרס)

השף מזרחי הוסיף: "התוכנית היא להפוך את המטבח הענק לכשר למהדרין. המטבח החדשני כולל מאפייה וקונדיטוריה, עמדות לייצור שוקולד, פטיסרי להכנת קינוחים, תנורי טאבון ועמדות גריל, וצפוי לספק לא רק את שירותי ההסעדה בחדר האוכל ובמסעדות הכשרות, אלא גם שירותי קייטרינג למטיילים שומרי כשרות ברחבי דובאי, לחברות תעופה וספנות ולחברות המפיקות אירועים וחתונות באמירויות, ולתת בכך מענה לסוכני התיירות העולמיים הכשרים. יש פה מלאי כשר ברמות הדרושות, התייחסות למאכלי עדות ולחגים יהודיים, שירותי הסעה מהירים לאתרים בדובאי, ואישורים ממשלתיים שלשמחתנו קיבלנו לצד ברכת הרשויות לצאת לדרך".
כהן מציין כי במקום יפעלו גם מרכז מבקרים ומשרדים בשיתוף חברות מקומיות שיציעו מגוון אטרקציות פנאי, ספורט וטיולים למשפחות ולקבוצות: טיולים וארוחות במדבר, גלישת חול, ספורט ימי וטיולי יאכטות, פארקי מים, הסעה וליווי לקניונים ולאתרי קניות, רכיבה על גמלים, טרקטורונים ובאגי, השכרת רכבי יוקרה ועוד.