ראש עיריית אילת על תיעוד ההתקהלות בעיר
(צילום: שחר גולדשטיין)
עיר הנופש הדרומית של ישראל מראה התאוששות וזוכה לתיירים רבים בחודשי הקיץ. זאת לאחר תקופה לא טובה שעברה על אילת, מאז נסגר שדה התעופה בעיר ושדה דב בתל-אביב, ועד משבר הקורונה.
לצד חדשות טובות אלו, נראה שעומס התיירים בעיר עלול להוות כעת סכנה בריאותית ליתר המבלים בעיר ולתושבים כמובן. מצילומים שהגיעו לידי ynet בימים האחרונים ניכר שאין שמירה על הנחיות הריחוק החברתי במספר מקומות בילוי בעיר ובמלונות.
5 צפייה בגלריה
תיעוד התקהלות תיירים בעיר מהימים האחרונים
תיעוד התקהלות תיירים בעיר מהימים האחרונים
תיעוד התקהלות תיירים בעיר
(צילום: מאיר אוחיון)
5 צפייה בגלריה
תיעוד התקהלות תיירים בעיר מהימים האחרונים
תיעוד התקהלות תיירים בעיר מהימים האחרונים
ריחוק חברתי? פחות
(צילום: מאיר אוחיון)
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הגיב על כך בריאיון לאולפן ynet ואמר כי "מעל אלף איש מגיעים לאילת מדי שבוע בסירקולציה שבועית, זה מספר מדהים לשמחתנו יש לומר. נערכנו לקליטה כולל היערכות שעניינה צמצום פוטנציאל ההדבקה, בכל הכלים העומדים לרשותנו.
5 צפייה בגלריה
קלאב הוטל אילת
קלאב הוטל אילת
עומס התיירים בעיר עלול גם להוות סכנה
(צילום: יח"צ)
לדברי יצחק הלוי, הוקם בעיר "מרכז שליטה קורונה". "יש מפקד למשל"ט, העמדנו עוד מצלמות, עמדות כריזה, גייסנו אנשים בתשלום מתקציבי מדינה, בין היתר, כסיירת ירוקה שעניינה פיקוח, הסברה וחינוך".
בנוגע למלונות - ראש עיריית אילת הסביר שיש גם מפקד קורונה בכל בית מלון בעיר. "אני יכול להגיד שאנחנו פונים בכל יום עם מערכות כריזה והסברה לאנשים - להקפיד כמה שרק ניתן כדי לצמצם את ההתקהלות, לעטות מסכה וכמובן לעשות מה שדרוש.
5 צפייה בגלריה
בדיקת חום בכניסה לקניון
בדיקת חום בכניסה לקניון
בדיקת חום בכניסה לקניון באילת
(צילום: איריס ליפשיץ קליגר)
בנוסף, יצחק הלוי מציין לטובה את תושבי העיר ואומר, "בנתונים שאני מקבל באשר לתושבי אילת, המספרים מלמדים שאילת היא עיר ירוקה".
הבעיה היא לא בתושבי אילת אלא בתיירים הישראלים שמגיעים, איך אתה מטפל בזה?
"אם מישהו מגיע מאזורים אחרים, למשל אורח שמגיע מתל אביב או מגוש דן ומתנהג לא בצורה ראויה - אני מקווה מאוד שהגורמים האוכפים יתפסו אותו ויענישו אותו, זאת הוראה ברורה.
"כשאני איתרתי חולה מאומת מטייל בעיר, מייד יצא מכתב על תביעה של רבע מיליון שקל והוא נכנס להליך משפטי עכשיו. מבחינתי אפס סובלנות. אני יודע לתת מענה של סיירת ירוקה עם עשרות אנשים ומשטרה, משטרה משולבת, סיירת תיירות, מצילים, מערכות כריזה, מצלמות, זה מה שאנחנו עושים בעיר כדי לצמצם כמה שאפשר".
אתה אומר שצריך אפס סובלנות כלפי אנשים שבאים, מתקהלים, מפירי הנחיות?
"חד-משמעית. אפס סובלנות למי שלא מקפיד על הכללים: לעטות מסכה, לטפל בכל תחום הניקיון ולעשות את כל הפעולות כדי לא להידבק ולהדביק. אמרתי ואחזור ואומר - חולה מאומת שיגיע לאילת וייתפס - עיריית אילת תתבע אותו בסכומי עתק. אין בעניין הזה סובלנות".
5 צפייה בגלריה
מאיר יצחק הלוי בשביתת רעב נגד סגירת שדה התעופה שדה דב
מאיר יצחק הלוי בשביתת רעב נגד סגירת שדה התעופה שדה דב
"נגלה אפס סובלנות". ראש עיריית אילת
(צילום: מוטי קמחי)
באשר למספר החולים כיום באילת אמר יצחק הלוי כי על פי הדיווח שקיבל הבוקר "נמסר לי שיש לנו נדבק אחד שהוא אילתי. בסך הכל יש לנו פחות מ-40 אנשים שנמצאים בבידוד כחולים, בבית החולים אין לנו אף חולה. זה המצב של תושבי אילת והלוואי וימשיך.
"אנחנו רוצים לצמצם עד למינימום את כמות החולים. בכל מה שקשור לאורחים שלנו שאנחנו מקבלים בברכה ובאהבה, אני מצפה מהם שיקפידו על הכללים באחריות ובבגרות".