עונת החורף הרותחת ברמון
(עריכה: גלעד ילון)
בשבוע הקרוב תיפתח עונת החורף של טיסות הלואו-קוסט משדה רמון הסמוך לאילת. השנה העונה מביאה איתה מחירים מפתיעים ואטרקטיביים במיוחד, כשחברות הלואו-קוסט מצליחות להביס אפילו את השיאים של עצמן מהשנה שעברה.
מחיפוש באתרי החברות מצאנו אפילו טיסות הלוך-ושוב לבירות אירופאיות ב-20 אירו בלבד. ריינאייר האירית, שנחשבת לבעלת צי המטוסים הגדול ביותר באירופה, תפתח מחדש את הקווים לבודפשט, מילאנו וברלין במחיר של פחות מ-78 שקלים, כן שקלים, לטיסת הלוך-ושוב. בין היעדים שאליהם תוכלו להגיע מרמון במחירים אטרקטיביים נמנים גם פראג ב-191 שקלים, בראטיסלבה וקובנה – שתיהן בפחות מ-150 שקלים לכרטיס הלוך-חזור.
אינפו

3 צפייה בגלריה
ברלין, בודפשט מילאנו
ברלין, בודפשט מילאנו
ברלין, בודפשט ומילאנו במחירי רצפה
(צילומים: shutterstock)
בשנים האחרונות חברות הלואו-קוסט ממשיכות לשלוט בנתח יפה משוק התעופה הישראלי. ומי שיודעת לעשות זאת הכי טוב מכלל החברות הזרות היא חברת וויזאייר ההונגרית - איתה תוכלו להגיע לווינה, גם כן ב-78 שקלים, ובאותו המחיר גם תוכלו לבקר בסופיה שבבולגריה. טיסה לבוקרשט שידועה כפופולרית במיוחד בקרב הישראלים תעלה החל מ-108 שקלים ותוכלו גם לבקר בוורשה אם תיפרדו מ-98 שקלים בלבד.
3 צפייה בגלריה
וינה
וינה
גם וינה זמינה מתמיד
(צילום: shutterstock)
אז כיצד כל הטוב הזה מתאפשר? בהמשך ישיר לשנים האחרונות – משרד התיירות מעניק סבסוד לחברות הלואו-קוסט שטסות מאילת. גם בחורף הקרוב - על כל תייר שינחת באילת יקבלו חברות התעופה כ-60 אירו. מי שיודעות לנצל את ההטבה יותר מכולן הן חברות הלואו-קוסט הגדולות ריינאייר ווויזאייר שבסוף החודש יפתחו קווים רבים ליעדים שונים באירופה. כל מטוס שמגיע ארצה צריך גם לחזור בסופו של דבר, וכאן נכנס לתמונה הצד הישראלי שיכול ליהנות מטיסות במחירים מזמינים ביותר.
ומה יקרה בחנוכה? בניגוד לשנה שעברה, שבה ראינו מחירים זולים ביותר במהלך חופשת החנוכה, השנה החופש מהלימודים יחפוף לחג המולד ויהיה קרוב לערב השנה החדשה – מה שגורם למחירים לנסוק באופן יחסי. אך בכל זאת, תוכלו למצוא טיסות במחירים מעניינים והצד החיובי הוא שניתן לשלב בחופשה בילוי בערב השנה האזרחית החדשה. למשל טיסה של שבוע וחצי למילאנו בתקופה זו תעלה לכם 156 שקלים בלבד, אם תרצו ביקור קצר יותר – תוכלו להיפרד משנת 2019 בווינה תמורת 178 שקלים. אפשרות נוספת היא לטוס במהלך החג ובסוף השבוע שלפניו – טיסה כזאת לוורשה תעלה כ-168 שקלים, ולבודפשט תוכלו להגיע ב-156 שקלים.
אינפו
בנוסף לוויזאיר ולריינאייר, גם חברת טראנסאוויה ההולנדית מתפעלת קווים ישירים מרמון לאמסטרדם ולפריז. טיסה לשם עולה החל מ-305 שקלים לכרטיס הלוך-ושוב, 17% פחות מהמחיר שהיה בשנה שעברה משדה עובדה. לעומת זאת, במהלך חופשת החנוכה המחירים הרבה פחות משתלמים.
אם נחזור לשתי החברות המרכזיות בשדה רמון, שתיהן טסות במקביל לוורשה ולבודפשט, מה שיוצר תחרות שנותנת אפשרות רחבה של תאריכים משתלמים ליעדים אלו. מנגד, נעדרת מרשימת היעדים בחורף הקרוב אחת הערים הפופולריות ביותר בעולם - לונדון, כשוויז החליטו שלא לחבר אליה את אילת השנה. בריינאייר, במקביל, החליטו שלא לפתוח את הקו לבריסל וליער השחור, חבל.
עונת החורף בשדה רמון תחל ביום שני ותסתיים ב-1 במרץ, כשחלק מהקווים ייפתחו כבר בשבוע הקרוב וימשיכו גם לאחר מכן. קווים נוספים בולטים מרמון הם הקו של לופטהנזה לפרנקפורט שיקשר את אילת ליעדים רבים ברחבי העולם, הקו של חברה פודבה מבית אירופלוט הרוסית למוסקבה ועוד קווים נוספים לריגה, קרקוב, קובנה ועוד.
3 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
נמל התעופה רמון
(צילום: shutterstock)

אין מזוודות, אין דאגות

חשוב להדגיש שכל המחירים שציינו בכתבה הם לטיסות הלוך-חזור ללא כל התוספות החשובות. כלומר, אם תרצו לבחור מקום בטיסה או לשלוח מזוודה תצטרכו לשאת בתשלום נוסף שבחלק גדול מהמקרים יעלה יותר מהטיסה עצמה.
זאת ועד, החל מסוף השנה שעברה החלו חברות הלואו-קוסט לחייב נוסעים גם על מזוודות הטרולי בחיובים שמשתנים בין טיסה לטיסה. פתרון אפשרי הוא לרכוש כרטיס מועדף (פיוריטי) שיקנה לכם זכות ראשונים לעלות על המטוס עם מזוודה במשקל של עד 10 ק"ג. בוויזאייר התוספת תעלה בממוצע עד 120 שקלים לטיסת הלוך-ושוב, ובריינאייר 100 שקלים.
ומה עם חניה בשדה? למגיעים ברכב פרטי - החניה ברמון עולה עד 25 שקלים ליממה. אם תגיעו בתחבורה ציבורית כדאי שתדעו שישנם קווי אוטובוסים מאילת לשדה (30,50, 32 ו-31). נסיעה בודדת באחד הקווים עולה 4.20 שקלים. שווה? תחליטו אתם.