4 צפייה בגלריה
קראון פלזה אילת
קראון פלזה אילת
האם המלונות והצימרים ייפתחו עם סיום הסגר הנוכחי? מלון קראון פלזה אילת
(צילום: אורי אקרמן)
נראה שעם התקרבות סיום הסגר השלישי, שלפי החלטת הממשלה שהתקבלה בלילה שבין ראשון לשני - אמור להסתיים ביום שישי הקרוב, הכאוס בתחום המלונות הוצימרים חוגג. אולי אף ניתן להגדיר זאת כניצני מרד ראשוניים. נכון למועד כתיבת שורות אלו לא התקבלה עדיין החלטה רשמית לגבי חזרת הצימרים, שהיו פתוחים עד לתחילת הסגר הנוכחי, וכך גם לגבי המלונות באיים הירוקים התיירותיים, כלומר באילת ובים המלח או ביתר המדינה.

הרשת שלא מחכה להחלטת הממשלה ופותחת מלונות

עם זאת, יש מי שהחליטה לא לחכות יותר ולפתוח, כבר ביום שישי הקרוב, את מלונותיה. רשת מלונות בראון מראה אקטיביות ומחליטה לפתוח חלק ממלונות הרשת בלי לחכות לאישורים.
"לפי החלטת הממשלה ביום ראשון בלילה, ביום שישי בבוקר מוסר הסגר. כל עוד לא פורסמה החלטה אחרת, אנחנו נערכים לפתיחה של המלונות לפי כל כללי התו הסגול המחמיר: ללא ברים ומסעדות, ללא בריכות ועם ארוחת בוקר שמוגשת במגש אישי מעוצב לחדר ולא בחדר האוכל". כך מסר ל-ynet ליאון אביגד, מייסד ובעלים של קבוצת מלונות בראון.
4 צפייה בגלריה
מתוכנן להיפתח בשישי הקרוב: מלון פוליהאוס מרשת בראון
מתוכנן להיפתח בשישי הקרוב: מלון פוליהאוס מרשת בראון
מתוכנן להיפתח בשישי הקרוב: מלון פוליהאוס מרשת בראון
(צילום: יעל אנגלהרט)
"בשנה האחרונה עברנו רכבת הרים עסקית ורגשית לא פשוטה בין הפתיחות והסגרים, בין ההקלות להחמרות. כל הצוותים שלנו משתוקקים לחזור ולארח ומאמינים שדווקא במלונות הבוטיק האינטימיים שלנו, יכולים לנהל תיירות נופש ואירוח עסקי בצורה אחראית, ולספק חופשה אורבנית ומלאת סטייל, לפי כל הכללים וההגבלות", הוסיף אביגד.
לדבריו, כל עוד הם לא קיבלנו הודעה אחרת, "אנחנו מתכוננים לפתיחה של ארבעה מלונות - לייטהאוס, פוליהאוס ובראון ביץ' האוס בתל אביב וגם וילה בראון בירושלים. בשבוע הבא יצטרפו אליהם וילה במושבה בירושלים והוטל בובו בתל אביב". ומה המחירים? החל מ-700 שקלים ללילה בתל אביב והחל מ-800 שקלים ללילה בירושלים. "המרכזיה עובדת וההזמנות זורמות", מוסרים מהנהלת הרשת.

"ענף הצימרים נמצא בנקודה קריטית"

ומה לגבי הצימרים שמהווים לכאורה פחות סיכון בפתיחתם? כאמור, לא התקבלה עדיין החלטה רשמית מצד הממשלה לפתיחה או לאי פתיחתם של מתחמי הנופש. אי לכך, אילנה אלוני, מנכ"לית קבוצת ALLOVE, המפעילה את אתרי הנופש "וילה לנד" ו"צימר לנד", יצאה בקריאה לראש הממשלה ולשרים לקראת היציאה מהסגר: "תעשו את הצעד הנדרש ותודיעו על פתיחה מיידית של ענף התיירות הכפרית עם היציאה מהסגר. אין כל הגיון בהשארת הצימרים ומתחמי הנופש סגורים, כי הם אופציית הנופש הבטוחה ביותר לישראלים בנקודת הזמן הנוכחית כשנתב"ג סגור".
4 צפייה בגלריה
קריאה לפתוח מייד בתום הסגר את "מתחמי הנופש הבטוחים ביותר לישראלים". צימרים כנען וליג'
קריאה לפתוח מייד בתום הסגר את "מתחמי הנופש הבטוחים ביותר לישראלים". צימרים כנען וליג'
קריאה לפתוח מייד בתום הסגר את "מתחמי הנופש הבטוחים ביותר לישראלים". צימרים כנען וליג'
"וילות היוקרה והצימרים הם מתחמי הנופש הבטוחים ביותר לישראלים כעת. הם מציעים נופש רק למשפחות גרעיניות, ללא התקהלויות ובשטחים פתוחים וכל זה תחת ההנחיות המחמירות של התו הסגול. אני לא רואה כל הגיון בהשראתם סגורים ודורשת מראש ממשלת ישראל והשרים לאפשר לענף להיפתח, להציל את העסקים ולתת לציבור הישראלי אפשרות להתאוורר ולנפוש אחרי תקופה ארוכה של סגר".
אלוני הוסיפה: "ענף הצימרים נמצא בנקודת זמן קריטית, רגע לפני הוולנטיין דיי ב-14.2.21 שמהווה נקודת שיא מבחינת הזמנות ותנועה. דרושה מנהיגות אמיצה ואחראית שתדע לקבל את ההחלטה הנכונה, רגע לפני שאלפי עסקים קטנים – צימרים, וילות יוקרה ומתחמי נופש, יקרסו באופן סופי".
מלשכת שרת התיירות, אורית פרקש הכהן (כחול לבן) נמסר ל-ynet כי "אנו נדרוש פתיחה מיידית של צימרים ומלונות בשלבים מוקדמים, אבל המתווה עוד בבנייה ולפני משא ומתן עם הליכוד".
בבדיקה שערכנו עם רשתות המלונות הגדולות בארץ, נראה שאלו כן ממתינים להחלטות הממשלה ולא ייפתחו את המלונות בסוף השבוע הקרוב מבלי שיאושר מתווה כזה או אחר.

"המלונות ערוכים לפתיחה מיידית באילת ובים המלח"

ברשתות פתאל, ישרוטל, דן, קראון פלזה וקבוצת נקש - המחזיקה במלונות אורכידיאה, סטאי, הרברט סמואל ומילוס ים המלח נמסר ל-ynet כי הם ממתינים להחלטת משרדי הבריאות והתיירות שטרם דנו בנושא. "אין מדע כרגע על אפשרות פתיחת בתי מלון באילת או בכלל", מסרו מרשת מלונות דן.
מרשת קראון פלזה נמסר ל-ynet : "אנו ערוכים לפתוח מיידית את המלונות באילת ובים המלח ביחד עם פתיחת המשק, על פי הנחיות התו הסגול במתכונת האיים הירוקים. בנוסף, אנו ערוכים בהמשך לפתיחת יתר המלונות הרשת ברחבי הארץ על פי הנחיות משרד הבריאות.
שרון אלון, מנכ"ל מלונות אפריקה ישראלשרון אלון, מנכ"ל מלונות אפריקה ישראלצילום: יח"צ קראון פלזה
"ענף המלונאות ספג מכה קשה בתקופת הקורונה וכעת אנו מצפים לפתיחתו המיידית בימים הקרובים, יחד עם התקדמות מבצע החיסונים. הסגר הממושך הביא לביקושים גבוהים לחופשות בארץ כבר עכשיו ובמיוחד לקראת פסח ואנו לא רואים כל מניעה לפתיחה מיידית של המלונות״, אמר מנכ"ל רשת מלונות אפריקה ישראל (קראון פלזה) שרון אלון.
4 צפייה בגלריה
הבריכה במלון סוליי המחודש באילת
הבריכה במלון סוליי המחודש באילת
"ממתינים להנחיית הממשלה". הבריכה במלון סוליי המחודש באילת
(צילום: רוני בלחסן)
ענת סטריק דהאן משנה למנכ"ל ישראל קנדה מלונות מסרה ל-ynet כי "הרשת תמתין להנחיית הממשלה לגבי פתיחת המלונות בכל הארץ. מלונות ווסט תל אביב, ווסט אשדוד וסוליי אילת - פתוחים לאורך כל התקופה ומשמשים כחלופת מגורים על בסיס לינה בלבד במסגרת ההנחיות של משרד הבריאות. החברה ניצלה את הסגר בכדי לשפץ מגוון מלונות בהם כפר הנופש נופי גונן ועם קבלת אישור לפתוח מלונות לנופש, הכפר הכולל בקתות באוויר הפתוח ייפתח לאורחים שיוכלו ליהנות מחופשה בטוחה".