2 צפייה בגלריה
תמונת החוף בסיני
תמונת החוף בסיני
חוף בסיני
(צילום: Shutterstock)
סיני תיפתח לישראלים? בג"ץ פסק אתמול (יום ד') שהממשלה לא תוכל להאריך את הגבלת כניסת הישראלים לארץ ל-3,000 איש ליום ולא תוכל להפעיל ועדת חריגים ביציאה מישראל, בנימוק של הפרת זכויות יסוד לא מידתית. תוקף הגבלות התעופה יפוג במוצאי שבת הקרובה. ההחלטה הזו טרפה את היוזמה לפתיחת הגבול לסיני בצורה מבוקרת ל-300 ישראלים ביום, ונראה שהמדינה תהיה חייבת לאפשר מעבר חופשי אם תפתח את הגבול.
היום יתקיים דיון בראשות המשנה לראש המל"ל עם משרדי הבריאות, התחבורה, המשפטים וגורמים נוספים, שיתמקד בגיבוש מדיניות עדכנית לאור הפסיקה. בכל אופן, יש מחלוקת לגבי מועד כניסת המתווה לתוקף. שרת התיירות אורית פרקש-הכהן דורשת שיתאפשר להיכנס לסיני לפני פסח, החל מ-24 במרץ, אך עמדת משרד הבריאות היא שיש להמתין לאחר החג, מחשש להתנפלות שתגרום לכניסת חולי קורונה.
היוזמה לא התקבלה בברכה גם אצל מלונאים וגורמי תיירות באילת, שזעמו על השרה בטענה שהיא אמונה מתוקף תפקידה רק על תיירות פנים ותיירות נכנסת, אך מעודדת על חשבונם נופש בסיני. גם במשרד התיירות עצמו יש גורמים שטענו שהיוזמה תמוהה בהתחשב במאמצים לשקם את התיירות בישראל. לדברי נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק, "תיירות יוצאת היא לגיטימית ומתבקשת. יחד עם זאת, חשוב יותר לדאוג לתיירות נכנסת לישראל".
מקורבי השרה אמרו שהפתיחה לסיני נועדה לאפשר גם לקהל ש"לא מסוגל כלכלית לנסוע לאיי סיישל" לנפוש בחו"ל.
2 צפייה בגלריה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
(צילום: מאיר אוחיון)

"ממליצים להמתין"

"עם התגברות הידיעות על פתיחת מעבר הגבול התחלנו לקבל שיחות מצד זוגות ומשפחות שהתעניינו בחופשות פסח בסיני", מספר אילן שלו, סמנכ"ל קבוצת קווי תעופה, הדקה ה-90 ובליק, "אבל מדיניות הכניסה לסיני ולמלונות באזור טאבה טרם הוסדרה על ידי הרשויות בישראל, לא מבחינת כמות נופשים ביום ולא מבחינת דרישות ביציאה ובחזרה. אנו מציעים להמתין עוד מספר ימים. הכיוון חיובי".
נושא הטיסות לשארם א-שייח עדיין לוט בערפל, בעקבות חילוקי דעות בנושאי ביטחון בין ממשלת ישראל לשלטונות המצריים. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, אמר ש"כרגע לא קורה כלום. פתיחת השמיים היא טכנית בלבד, מאפשרים טיסות רק למטרות מסוימות. יהיו טיסות לשארם רק אחרי שרשות התעופה תגיע להסדר עם המצרים ורשויות הביטחון. זה ייקח חודשים. זה רק כאילו השמיים פתוחים. כמו שתזונאית תגיד לך שאפשר לאכול הכל - אבל עד 800 קלוריות".
גם ב"אשת טורס" מצננים את ההתלהבות, וסמנכ"לית השיווק והמכירות שירלי כהן-עורקבי מדגישה שעדיין אין אישורים לטיסות לסיני. "הישראלים שהקדימו לשריין חופשה בארץ לפסח הרוויחו, והמגמה הזאת חוזרת על עצמה גם לקראת הקיץ", היא סיכמה.