צ'ק אין ירוק: בתי המלון נפתחים
(צילום: אלכס גמבורג, משי בן עמי)

"אנשים שהזמינו חופשה במלונות בארץ לחג הפורים - אתם יכולים להגיע לחופשה או מוזמנים להזמין חופשה חדשה. בתי המלון פתוחים והענף עובד כרגיל", כך אמרה הבוקר (ד') שרת התיירות אורית פרקש-הכהן בכנס התאחדות המלונות.
השרה הוסיפה כי המגבלות והעוצר הלילי, שהוחלט עליו אמש בקבינט הקורונה, עדיין יהיו תקפים על הנופשים אך אלו יוכלו להגיע למלון עד השעה שמונה בערב ביום חמישי עם זאת, "הם לא יוכלו להסתובב בחוץ או לקחת את הרכב ולנסוע מחוץ לעיר אחרי השעה שמונה אבל בתי המלון פועלים ויפעלו כרגיל לפי התו הירוק".
3 צפייה בגלריה
הרודס פאלאס אילת
הרודס פאלאס אילת
הזמנתם חופשה במלון לפורים? תוכלו להגיע לנפוש אך לצד מגבלות
(באדיבות מלונות פתאל)

כיוון חיובי לפתיחת חדרי האוכל במלונות באילת

בנוגע למצב המלונות באילת, שעדיין לא מורשים להיפתח על כלל מתקניהם בדגש על חדרי האוכל המהווים נדבך חשוב במרבית המלונות, רמזה שרת התיירות כי הם מתקרבים לאישור פתיחתם כבר בשבוע הקרוב. "לא נראה לי הגיוני להגביל את כל העיר הזאת שכל כך הרבה מתיירות הפנים נמצאת בה. אני חושבת שללא חדרי אוכל המתווה הנוכחי מקשה על אילת. הצעתי לשר הבריאות לקדם הגבלת קורונה שרק באילת, על בסיס המאפיינים שלה, לנסות להקדים בשבוע את פתיחת חדרי האוכל, שר הבריאות בודק את זה מבחינה משפטית".
שר הבריאות, אישר את דבריה ואמר: "אין מאושר ממני שביום הזה אנחנו בכל זאת בזהירות עם איזושהי בשורה - לא מושלמת עדיין, כפי ששמענו את השרה פרקש, עדיין עם מגבלות שמקשות ואולי מרתיעות לקוחות, אבל הכיוון הוא כרגע חיובי", אמר אדלשטיין.
3 צפייה בגלריה
לקראת פתיחת החלק החשוב במלונות עיר הנופש הדרומית - חדרי האוכל
לקראת פתיחת החלק החשוב במלונות עיר הנופש הדרומית - חדרי האוכל
לקראת פתיחת החלק החשוב במלונות עיר הנופש הדרומית - חדרי האוכל
את הכנס, שנערך לראשונה בזום, הוביל נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, במעמד שר הבריאות, יולי אדלשטיין, שר התיירות לשעבר ויו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, שרת התיירות הנוכחית כאמור, אורית פרקש-הכהן, ראש עיריית ירושלים, משה לאון ועוד.
בנושא פתיחת המלונות בתחילת השבוע הדגישה השרה פרקש-הכהן כי "פתיחת בתי המלון עכשיו - זה לא דבר מובן מאליו, בהתחלה זה תוכנן רק לפעימה הבאה. זה היה חלק מהמאבק שלי ושל בני גנץ, שזה מאבק שנגע בכל המסחר והכלכלה. הדרך להתחיל להתקדם קדימה זה לחיות עם הקורונה, לפתוח את הכלכלה ולהתחסן. כך פעלנו והבאנו לפתיחה הזאת".

"צריך לנצל את החיסונים ולהביא תיירים"

נושא כאוב נוסף שעלה לדיון הוא אי הכנסת התיירים לישראל בעתיד הנראה לעין. "יש ערים שנחנקות בלי תיירים זרים", אמר נשיא האחדות המלונות, אמיר חייק לשרה. "אנחנו רוצים לראות תיירים, תחתמו על הסכמים עם מדינות שמגיעים מהן תיירים".
השרה השיבה: "אני באמת נלחמת בתקופה הזאת על הענף, והם (סוכני הנסיעות) צודקים, מי שצריך לתת להם את הפתרון זה אנחנו ואנחנו נדאג שזה יקרה, דאגנו לפיצויים לחלקם ואנחנו צריכים לתת פתרון, יש לנו גם מה להראות לעולם, כמדינה עם הכי הרבה מתחסנים, צריך לנצל את החיסונים ולהביא תיירים".
עוד אמרה שרת התיירות כי היא קיבלה את ההסכמה של שרת התחבורה, שר הבריאות ושר החוץ להשתלב בכוח משותף לכל המשרדים הלל על מנת להביא לכאן תיירים. "מירי רגב גם עובדת על המתווה של נתב"ג ביום שאחרי, שר החוץ יושב עם יוון וקפריסין".
3 צפייה בגלריה
בדרך לשער הכניסה לישראל
בדרך לשער הכניסה לישראל
"מצפה תקופה לא קצרה בלי תיירות מחו"ל"
(צילום: שירי הדר)
עם זאת, אמר יעקב אשר, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט: "אני מצפה לנו תקופה לא קצרה בלי תיירות מחו"ל, ואין ספק שגם הפרסנה של המלונות נפגעת מאוד, אבל זה מה יש. ואף אחד לא יודע להגיד מתי יגיעו תיירים בכמויות, בינתיים אנחנו נמצאים במלחמות על פתיחת השמיים, אבל מדינה שמשקיעה מחשבה מבינה שלמלונאות יש סיי גדול על תושבי המדינה, לאלו שרוצים לצאת לסופש, לכמה ימים לנוח".
ח"כ אשר הוסיף בעניין מכחישי החיסונים ומודל התו הירוק, "אם החיסונים בטוחים, אנחנו חברי הכנסת צריכים לדאוג לכך שזה יצדיק את זה. אם אנחנו מטילים ספק בתו הירוק, אנחנו מטילים ספק בחיסון, ואסור שזה יקרה, ואני מתכוןן ללחוץ על פתיחה מהירה וזהירה של הענף הזה ואירועים אחרים, כמו חתונות. המודל של התו הירוק כפי שהתחלנו באיים הירוקים, ובתי מלון יכול להיות 'אי ירוק' לתפארת מדינת ישראל".