נתב"ג, היום
(צילום: נדב אבס, משי בן עמי)
קבינט הקורונה התכנס היום (ב') וקבע כי החל מיום רביעי בשעה 14:00 כל מי שישוב מחו"ל יחויב בבידוד במלוניות, זאת ברקע החשש בישראל מפני כניסת המוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתגלתה לאחרונה בבריטניה ובמדינות נוספות באירופה. "אנחנו כבר פה, אז נראה לי שניסע, אם אכנס לבידוד במלונית זו תהיה קצת חופשה מהילדים", אמרה הבוקר ל-ynet סיוון שטסה לדובאי.
כבר אתמול בבוקר מוקדי חברות התיירות, שמשווקות בין היתר חבילות לדובאי ולאיי סיישל, הוצפו בפניות של לקוחות מודאגים שגילו במוצאי שבת כי יצטרכו לשוב לבידוד לאחר החופשה, זאת בעקבות החלטת ישראל להחשיב את כל מדינות העולם כ"אדומות". גם מבצע החיסונים שיצא לדרכו נכנס למערכת השיקולים כשלקוחות שרכשו כרטיס נקראו להגיע ולהתחסן, או שהם מעוניינים לעשות זאת.
3 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
דובאי - שווה בידוד במלונית?
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
סיוון בנתב"ג, הבוקר
(צילום: נדב אבס)
משרד הבריאות הודיע בסוף השבוע כי החל מיום מיום ראשון כל המדינות ייחשבו "אדומות" ומי שישוב מחו"ל יצטרך להיכנס לבידוד של 14 ימים - או לחלופין לבצע בדיקה ראשונה בשובו ובדיקה שנייה כעבור תשעה ימים מרגע הנחיתה, ואם שתי הבדיקות יהיו שליליות יוכל לצאת מבידוד כעבור עשרה ימים. נמסר כי נדרש הפרש מינימלי של 24 שעות בין שתי הבדיקות.
איריס ביבי, שהמריאה הבוקר גם היא לדובאי, אמרה בשיחה עם ynet: "ניסע, נהנה ואחר כך נראה מה קורה". איריס, שהופתעה לשמוע על האפשרות שתצטרך להיכנס לבידוד במלונית, אמרה: "אני חושבת שאסור לצאת עכשיו, שאנשים יעצרו את כל הדילים והטיסות שלהם, יבטלו ויחכו למועד חדש, כי זה לא שווה".
אבל את טסה? "כן, כי אין לי אפשרות לבטל".
איריס סיפרה גם על הבעיות שנתקלה בהוצאת הוויזה לדובאי: "אנחנו כבר יומיים חוזרים, הולכים, חוזרים ועכשיו אנחנו מקווים שהכל בסדר וסוף-סוף נעלה.
עו"ד הדס יעקובסון ארידור, מהמועצה לצרכנות, הסבירה בשיחה עם ynet כי "במקרה של נוסע שחושש לטוס ליעד כמו דובאי כרגע, הרי שמדובר בשינוי מהותי בתנאי העסקה ולכן קמה לצרכן זכות ביטול והשבה מלאה של הכסף. במקרה של סגירת שדה התעופה יחולו הוראות חוק שירותי תעופה. כלומר, הצרכן יקבל החזר מלא בגין כרטיס הטיסה ועל חברות התעופה יוטל להשיב את כספו בתוך 30 יום ממועד הטיסה שלא יצאה לפועל. לא תקום זכות לפיצוי מעבר להחזר הכספי".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה היום כי "המוטציה מתפשטת בהרבה מאוד מדינות. המטרה לסגור את השמיים במהירות האפשרית וההצעה שעומדת כאן זה שמיד אזרחים זרים לא ייכנסו למדינה. החל מעוד 48 שעות ישראלים שיחזרו ייכנסו למלוניות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים של פליי דובאי בנתב"ג
בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים של פליי דובאי בנתב"ג
ראש הממשלה נתניהו, רוצה לסגור את השמיים
(לע"מ)
לפי עיקרי ההחלטה ישראלים השבים מחו"ל ישהו בבידוד במלונית 14 יום או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. כמו כן, הקבינט הכריע למנוע כניסת זרים לישראל החל מעוד 48 שעות למעט "חריגים".
ההחלטה תהיה תקפה לעשרה ימים ותובא מיד לאישור ועדת חוקה. עוד הוחלט כי אם תהיה בעיה של אכסון במלוניות, משרד הבריאות יהיה זה שיקבע את סדר העדיפות ויוכל לשלוח אנשים לבידוד ביתי.

"רוצים לדחות ולהתחסן"

גם מבצע החיסונים שיצא לדרכו נכנס למערכת השיקולים כשלקוחות שרכשו כרטיס נקראו להגיע ולהתחסן, או שהם מעוניינים לעשות זאת. שולי, שאמורה לטוס השבוע עם בעלה לדובאי, סיפרה אתמול בשיחה עם ynet: "אנחנו מבולבלים לגמרי, בעלי בן 70 והבוקר הוא קיבל זימון להתחסן לקורונה בשבת הקרובה בזמן שאנחנו בכלל לא אמורים להיות בארץ. גם אני יכולה להזמין תור לחיסון. אנחנו אומרים לעצמנו שעדיף להתחסן בשתי המנות ואז לצאת למסע לדובאי בראש שקט בלי דאגות מיותרות, ובעיקר בלי לחזור לבידוד, שזה ממש לא היה בתוכניות שלנו. יש לנו נכדים שנרצה לראות אחרי הטיול כשנשתף את המשפחה בחוויות.
"ממש לא בנינו על בידוד ועל כל המשתמע מהמצב החדש – בדיקות בנחיתה ועוד בדיקה אחרי כמה ימים. זו אמורה להיות חופשה, לא חזרה ממחנה גדנ"ע. אנחנו רוצים לדחות מיד לתאריך אחר ולרוץ להתחסן. אבל לא ברור אם נקבל את 4,000 הדולרים ששילמנו עבור החבילה. כל הזמן אומרים לנו: 'תיאלצו לחכות להחלטת הממשלה'".