כך משווקים קרנבל וירטואלי
(Notting Hill Carnival)

במשך שנים היה הקרנבל של נוטינג היל נקודת ציון מרכזית וחשובה בלוח השנה של כל בריטי. מדי שנה, בסוף השבוע האחרון של חודש אוגוסט, כאקורד סיום של הקיץ, נהרו שני מיליון בני אדם לקרנבל האורבני, הצבעוני והבועט של השכונה המפורסמת במערב לונדון. אבל השנה הגיעה גברת קורונה וקבעה סדר יום חדש - והקרנבל, שנחשב לשני בגודלו בעולם, ייערך לראשונה במרחב הוירטואלי ולא הפיזי.
הקרנבל של נוטינג היל החל את דרכו כאירוע מחאה. בסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת שטפו את רחובות בריטניה מהומות על רקע גזעי שכוונו כלפי קהילת המהגרים הקאריביים. ב-1959 החליטה קלודיה ג'ונס, בריטית ממוצא טרינידדי, שלימים זכתה לכינוי "האימא של הקרנבל", לארגן פסטיבל קאריבי קטן שיאחד את הקהילות השונות. שנה לאחר מכן הפסטיבל גדל והתקיים בשכונת ארל'ז קורט - וכעבור מספר שנים הוא הועתק לרחובות נוטינג היל.
המהגרים ביקשו להעלות על נס את התרבות, המוזיקה והמורשת שלהם - שלא זכתה לייצוג הולם בתרבות המרכזית הבריטית. בשנות התשעים עלתה קרנה של נוטינג היל ויחד איתה גם המריא הקרנבל - והפך לאירוע לאומי. תיירים מכל רחבי בריטניה ומאירופה כולה שטפו את רחובות נוטינג היל, שם נערכו הופעות ומופעי רחוב ונפרשו דוכנים לממכר מזון ואלכוהול - הרבה אלכוהול. הקרנבל נמתח על פני סוף השבוע האחרון של חודש אוגוסט, שנחשב גם לחג לאומי בבריטניה.
3 צפייה בגלריה
קרנבל נוטינג היל 2016
קרנבל נוטינג היל 2016
קרנבל נוטינג היל 2016
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
קרנבל נוטינג היל 2017
קרנבל נוטינג היל 2017
כן, ביקרו שם לא מעט אנשים. נוטינג היל 2017
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
קרנבל נוטינג היל 2016
קרנבל נוטינג היל 2016
הבהרה: תמונה זו לא צולמה בברזיל
(צילום: shutterstock)
בשנים האחרונות הקרנבל הפך כה ממוסחר, שתושבי השכונה החלו להתלונן על כמויות התיירים שגדשו את הרחובות ועל כמויות הזבל. גם תקריות אלימות הצליחו להעיב במקצת על הפסטיבל, אבל אכיפה משטרתית מוגברת אפשרה את המשך קיומו הבטוח של הקרנבל. ב-2006 קיבל הקרנבל מעמד של אייקון בריטי לאומי. בשנים האחרונות, כאמור, הפסטיבל ניקז אליו שני מיליון מבקרים - 15 אלף מתוכם גם לבשו תלבושות קרנבל מסורתיות, שנתפרו מראש במשך שבועות ארוכים.
השנה בוטל הקרנבל, מסיבות מובנות: בריטניה, כמו שאר מדינות העולם, נאבקת במגיפת הקורונה. המסעדות ואתרי הבילוי אמנם נפתחו מחדש בחודש האחרון, אבל קיומו של הקרנבל העמוס לא התאפשר בגלל חוסר היכולת לשמור על ריחוק חברתי ולהבטיח את שלומם של המשתתפים. על כן, הוחלט להעביר את הפסטיבל למרחב הווירטואלי ולקיים אותו באתר האינטרנט הרשמי של הקרנבל. "עכשיו, יותר מתמיד, חשוב לשמור את האווירה של קרנבל נוטינע היל חיה", נכתב באתר הקרנבל, "להעניק לאלפי אנשים מרחב יצירתי שבו יוכלו להציג את התחפושות והמוזיקה שלהם".
תכני המוזיקה והריקוד, שהוקלטו על במות ואולפנים, ישודרו באתר הרשמי של הפסטיבל וגם באפליקציית ספוטיפיי שיצרה פלייליסטים מיוחדים של הפסטיבל. פודקאסט מיוחד יוקדש להיסטוריה של הקרנבל ומופעי מחווה של להקות ורקדנים ינציחו את המורשת התרבותית של האירוע הבריטי. בקטעי הווידיאו, יהיו הרקדנים לבושים בתלבושות הקרנבל המסורתיות, עם הרבה נוצות, צבעים ונצנצים. האירוע ייקרא Notting Hill Carnival: Access All Areas - והוא ישודר באתר הפסטיבל ב-30 וב-31 באוגוסט. חלק גדול מהתכנים הללו הוקלטו במיוחד בשבועות האחרונים, כדי להבטיח את הייחוד שלו ואת המשך קיומו של הלב הפועם, של אחד האירועים המשמחים ביותר בבריטניה. כי עם כל הכבוד לקורונה, הקרנבל חייב להימשך.